اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

رضایت خداوند از بندگان «احسن‌الحال» حقیقی است/ دشمنان مشکلات ایران را بزرگ‌نمایی می‌کنند

استاد حوزه علمیه «احسن‌الحال» واقعی را رضایت دائمی خداوند از بندگان دانست و گفت: اگر ثروتمندان بخشی از ثروت خود را برای کمک به فقرا اختصاص دهند فقیری در جامعه نخواهد ماند اما متأسفانه اقدام به این کار نمی‌کنند و قشر مستضعف آسیب می‌بیند.

رضایت خداوند از بندگان «احسن‌الحال» حقیقی است/ دشمنان مشکلات ایران را بزرگ‌نمایی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد ظهر امروز طی سخنانی در ویژه‌برنامه تحویل سال جدید در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: برای اینکه چوب ناسپاسی را نخوریم باید نسبت به داده‌های خدا و نعمات الهی شاکر باشیم تا خداوند نیز نعمات‌هایش را مضاعف کند.

وی افزود: چکیده و خلاصه بندگی خداوند در کلام نورانی امام صادق(ع) این است که خداوند از بندگانش اقرار به شکرگزاری می‌خواهد تا نعماتش را افزون کند و اقرار به معاصی می‌خواهد تا مغفرت خود را شامل خطاکاران کند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: نعمت توحید، ولایت، محبت خاندان عصمت و طهارت، امنیت، سلامتی و… همگی از نعماتی است که نباید از آن‌ها غافل شویم.

فرحزاد تأکید کرد: ما باید نسبت به نعماتی که خداوند به ما مرحمت داشته توجه بیشتری داشته باشیم و با نگاهی که نسبت به دیگر کشورها داریم می‌توانیم داده‌ها و نعماتی که در این دنیا به ما رسیده است را بیشتر بشناسیم.

وی یادآور شد: ویروس منحوس کرونا در تمام کشورها مشکل ایجاد کرده و مختص ایران نیست و مشکلات بسیاری را برای تمام دنیا به دنبال اشته است درحالی‌که بعضی از این رسانه‌های خارجی فقط به مشکلات ایران پرداخته‌اند و بزرگ‌نمایی مشکلات ایران کار دشمنان است.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: امام باقر(ع) می‌فرمایند سوگند به خداوند کسی از معاصی نجات پیدا نمی‌کند مگر اینکه در ابتدا اقرار و اعتراف به خطا و اشتباه خود کند.

وی در ادامه گفت: عید نوروز ۱۴۰۰ مصادف شده است با اعیاد شعبانیه و میلاد امام زمان(عج) که باید این تقارن را به فال نیک گرفت و ماه شعبان ماهی پر خیر و برکت است که فقط اعیاد اهل‌بیت(ع) در آن وجود دارد.

فرحزاد خاطرنشان کرد: دستگیری از مستمندان، گره‌گشایی از مشکلات مردم، دلجویی، صدقه، استغفار، گرفتن روزه، قرائت مناجات شعبانیه و مشارکت در امور خیر همگی از کارهایی است که در ماه شعبان توصیه‌شده است.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: دعایی که موقع تحویل سال خوانده می‌شود یک دعای جامع و کاملی است چراکه تدبیر تمام امور دست خداوند است و مقلب‌القلوب حقیقی فقط ذات مقدس الهی است.

وی «احسن‌الحال» واقعی را رضایت دائمی خداوند از بندگان دانست و تأکید کرد: اگر ثروتمندان بخشی از ثروت خود را برای کمک به فقرا اختصاص دهند فقیری در جامعه نخواهد ماند اما متأسفانه اقدام به این کار نمی‌کنند و قشر مستضعف آسیب می‌بیند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: خداوند را شاکر هستیم که در لحظه تحویل سال در جوار بانوی کرامت هستیم و امید شفاعت از این بانوی بزرگوار را در آخرت داریم چراکه بر اساس فرموده امام صادق(ع) تمام شیعیان به شفاعت حضرت معصومه(س) به بهشت خواهند رفت.

انتهای پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول