اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آمادگی اجرای طرح مدیریت مهاجرت معکوس در کلات به‌صورت پایلوت/ ۴۱ مصوبه برای توسعه و پیشرفت کلات مصوب شد

استاندار خراسان رضوی گفت: در شهرستانی مانند کلات نباید شاهد مهاجرت معکوس باشیم، بنابراین آمادگی داریم طرح مدیریت مهاجرت معکوس را در شهرستان کلات به‌صورت پایلوت برای اولین بار در استان اجرا کنیم.

آمادگی اجرای طرح مدیریت مهاجرت معکوس در کلات به‌صورت پایلوت/ ۴۱ مصوبه برای توسعه و پیشرفت کلات مصوب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان در جلسه جمع‌بندی سفر به کلات که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نگاه ویژه به مناطق مرزی است، اظهار کرد: با فرصت‌هایی که ایجاد می‌کنیم باید شاهد نگهداشت جمعیت در مناطق و شهرهای مرزی باشیم، لذا تلاش می‌کنیم این زیرساخت‌ها را در کم‌ترین زمان ممکن به میانگین متوسط کشوری برسانیم.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه جاذبه‌های بسیار زیاد طبیعی در سطح شهرستان کلات وجود دارد، ادامه داد: این جاذبه‌ها طبیعتاً بستر سرمایه‌گذاری را فراهم می‌کند. در این راستا ۱۴ برمگردی در شهرستان کلات وجود دارد که ظرفیت خوبی است اما کافی نیست، لذا با حمایت‌هایی که انجام می‌دهیم تلاش می‌کنیم ضمن رفع مشکلات این واحدها، زمینه سرمایه‌گذاری در این حوزه تسهیل شود.

وی همچنین به وجود ظرفیت‌های بالقوه در حوزه صنایع‌دستی شهرستان کلات پرداخت و خاطرنشان کرد: آمادگی داریم در بحث ساماندهی، آموزش، تسهیلات و کمک برای تکمیل چرخه محصولات؛ فعالین حوزه صنایع‌دستی را در شهرستان کمک کنیم.

معتمدیان تأکید کرد: در موضوع احیا و مرمت قنوات کلات و بهره‌گیری از سیستم‌های نوین آبیاری در این شهرستان، حمایت خواهیم کرد تا مشکلات در سال آینده رفع شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین استانداری خراسان رضوی و وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر ایجاد هزار هکتار شهرک گلخانه‌ای در استان، تصریح کرد: آمادگی داریم در قالب ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای، زمینه سرمایه‌گذاری مردم را هم ایجاد کنیم.

وی بابیان اینکه بحث اشتغال در شهرستان کلات یکی از دغدغه‌های اولویت‌دار است، ادامه داد: استفاده از ظرفیت نهادهای حمایتی در شهرستان کلات باید موردتوجه قرار بگیرد.

معتمدیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: در شهرستانی مانند کلات نباید شاهد مهاجرت معکوس باشیم، لذا آمادگی داریم طرح مدیریت مهاجرت معکوس را در شهرستان کلات به‌صورت پایلوت برای اولین بار در استان اجرا کنیم.

گفتنی است؛ طی این جلسه ۴۱ مصوبه برای توسعه و پیشرفت شهرستان کلات در حوزه‌های گوناگون به تصویب رسید.

همچنین پیش از برگزاری این جلسه استاندار خراسان رضوی در قالب برنامه ملاقات مردمی با تعدادی از مردم شریف شهرستان کلات به‌صورت چهره به چهره دیدار و گفت‌وگو داشت و پس از استماع مشکلات آنان دستورات مقتضی را صادر کرد‌.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول