اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

برش زمانی برای رفع موانع تعریف شود/ ضرورت ایجاد بستر امنیت شغلی و حرفه‌ای تولیدکنندگان

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحقق راهبرد «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» با شعار میسر نمی‌شود بر لزوم دسته‌بندی و تعریف برش زمانی برای رفع موانع در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... تاکید کرد.

برش زمانی برای رفع موانع تعریف شود/ ضرورت ایجاد بستر امنیت شغلی و حرفه‌ای تولیدکنندگان

غلامرضا منتظری امروز در گفت‌وگو در خبرنگار فارس در گرگان با تبریک اعیاد ماه مبارک شعبان، ولادت باسعادت امام عصر «عج» همچنین تبریک نوروز باستانی اظهار کرد: خدا را شاکریم امسال آغازش با ولادت منجی عالم بشریت است و پایان و فرجام این سال نیز با نام و یاد حضرت مهدی (عج) عجین شده ‌است امیدوارم سال پرخیر و برکتی برای ملت عزیز ایران، سلامتی و عزتمندی هر چه بیشتر مقام معظم رهبری و همه دوستداران انقلاب اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: چند سال پیاپی محور اصلی پیام‌های راهبردی مقام ‌معظم رهبری بر مسائل اقتصادی قرار گرفت که معنا و مفهوم‌اش این است ما برای صعود به بام موفقیت و سربلندی در عرصه‌های مختلف نیازمند رشد و تحول در بخش اقتصاد هستیم.

* در سال ۱۴۰۰ نباید کار شعاری برای موانع تولید انجام شود

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: سال گذشته «جهش تولید» راهبرد سال اعلام و گام‌هایی در این زمینه برداشته شد، مقدماتی فراهم اما هنوز با تحقق جهش تولید فاصله زیادی داریم به‌ همین دلیل مقام ‌معظم رهبری استمرار تولید را با تکیه ‌بر پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی مورد تأکید قرار دادند.

منتظری با اشاره به اینکه بدون تردید رسیدن به هر مقصدی اقداماتی لازم دارد، گفت: اقدام اول آن پشتیبانی و حمایت، گام بعدی رفع موانع پیش روست، با توجه به اقداماتی که در سال گذشته انجام شد و عمده دستگاه‌ها، سازمان‌ها و استانداری‌ها برایشان کاملاً این مهم محرز شده‌ است که موانع پیش روی تولید چیست، لذا در سال ۱۴۰۰ دیگر نیاز به پژوهش و تحقیق نیست و نباید کار شعاری انجام دهیم.

وی بیان کرد: هر استان، شهرستان و در مجموع کل کشور، متولیان و دست‌اندرکاران باید نسبت به رفع موانع تولید مبادرت کنند.

* لزوم دسته‌بندی موانع/ متولیان تقویم زمانی تعریف کنند

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر موانع قانونی است باید مجلس ورود پیدا کند، اگر موانع قضایی است قوه قضاییه و اگر موانع اجرایی است قوه مجریه باید ورود کند.

منتظری با تاکید بر اینکه هر سه قوه باید شعار سال و پیام راهبردی مقام‌ معظم رهبری را سرلوحه کار خویش قرار دهند، تصریح کرد: سران قوای سه گانه نباید خدای ‌نکرده نگاه حاشیه‌ای به این موضوع اساسی داشته باشند.

وی بر لزوم دسته‌بندی موانع تاکید کرد و گفت: باید برای رفع موانع در هر حوزه‌ای برش زمانی تعریف کنیم وقتی پای درددل فعالان مراکز تولیدی و صنعتی می‌نشینیم موانع کار خود را به ‌راحتی خواهند گفت، باید متولیان تقویم زمانی تعریف کنند.

* تسریع در رفع موانع تولید در دستورکار مسئولان باشد

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی از مسوولان و متولیان خواست تا موانع را شناسایی کنند و تسریع در رفع موانع را در دستورکار خود قرار دهند.

منتظری افزود: پشتیبانی و حمایت از تولید؛ از تأکیدات راهبردی مقام ‌معظم رهبری است در کنار حمایت‌های معنوی که نقش تعیین‌کننده‌ای دارد، تولیدکننده باید دیده شود، تجلیل و تکریم شود.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید صرفاً جنبه مالی نیست، گفت: حمایت مالی در جای خودش بسیار حائز اهمیت است این‌که در سال ۱۳۹۹ واقعاً افرادی آستین همت را بالا زدند و کارهای بزرگی انجام دادند افرادی هم جدیداً پا به عرصه تولید گذاشتند که نیاز است دیده شوند.

* متناسب با ایده، نوع تولید و امکانات بستر تولید فراهم شود

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: یکی دیگر از بخش‌های حمایت از تولید، تقویت و توجه به امکانات است، گاهی امکانات کالبدی و فیزیکی باید مورد توجه باشد.

منتظری گفت: بازدیدی از برخی مراکز دانش‌بنیان استان داشتم، در آنجا می‌دیدم جوانان آمادگی دارند در حوزه فعالیت‌های تولیدی خودشان پا به عرصه اقدام بگذارند اما با حداقل امکانات مواجه هستند که قطعا پرنده اندیشه جوان، بال پرواز پیدا نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه متناسب با ایده، نوع تولید، فضا و امکانات تولید باید بستر برای تولیدکننده فراهم شود، ابراز کرد: حمایت‌های مالی اعم از تسهیلات کم‌بهره زودبازده، رفع موانع صدور مجوز و اختصاص تسهیلات از مواردی است که باید انجام بگیرد.

* مسوولان بستر امنیت شغلی و حرفه‌ای را برای تولیدکنندگان فراهم کنند

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز تولیدکننده نباید دغدغه این را داشته باشد که چگونه تسهیلات را فراهم کند، گفت: باید تمام بسترها و زمینه را فراهم کنیم تا تولیدکننده انگیزه تولید داشته باشد.

منتظری؛ امنیت تولید را بسیار مهم خواند و افزود: تولیدکننده همواره باید احساس امنیت کند، مسوولان موظف هستند که بستر امنیت شغلی و حرفه‌ای را برای تولیدکنندگان فراهم کنند و همچنین چتر حمایتی بیش ‌از گذشته فراهم شود که موجب تقویت انگیزه تولید می‌شود.

وی اظهار کرد: فراهم کردن بستر ارائه محصولات مهم است، در حقیقت تولید، گام اساسی که برداشته می‌شود اما برای این‌که تولیدکننده پا بر پله‌های بعدی تولید بگذارد لازمه‌اش این است که حاصل تلاش و کوشش گام اول خود را به فروش برساند و در معرض استفاده قرار بگیرد.

* ترغیب و تشویق برای تولید وظیفه دستگاه‌های فرهنگی است

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید زمینه فروش در مقیاس داخلی را فراهم کنیم و برخی محصولات که جنبه صادراتی دارند باید زمینه صادرات محصولات نیز فراهم شود اگر این اتفاق بیفتد می‌شود شاهد تحولات بیشتری باشیم.

منتظری با اشاره به اینکه ترغیب و تشویق برای تولید وظیفه دستگاه‌های فرهنگی است، گفت: رسانه ملی، صدا و سیما، مطبوعات، دستگاه‌های فرهنگی حتی ائمه‌جمعه و جماعات می‌توانند در ترغیب و تشویق مردم به عرصه تولید نقش مؤثری داشته باشند.

وی بیان کرد: وقتی حرف از تولید می‌زنیم، نگاهمان نباید صرفاً به تولید مراکز بزرگ صنعتی معطوف شود بنده اعتقادم بر این است که باید تولید را در مقیاس روستا هم ببینیم، مشاغل خانگی و مشاغل روستایی که با بوم منطقه انطباق داشته باشد خیلی به ما کمک می‌کند.

* باید به حوزه دانش بنیان توجه شود

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: روستاها در حوزه دام و طیور، کشاورزی، صنایع غذایی می‌توانند با تولیدات کوچک، نقش مهمی در تامین نیازهای اساسی کشور ایفا کنند.

منتظری با تاکید بر اینکه باید به حوزه دانش بنیان توجه شود، تصریح کرد: امروز ما برای این ‌که به شکوفایی در عرصه تولید دست پیدا کنیم صرفاً نباید نگاهمان به شهرک‌های صنعتی معطوف شود.

وی ادامه داد: وقتی وضعیت شهرک‌های صنعتی را از نزدیک بررسی می‌کنیم، خیلی از این‌ها با بخشی از ظرفیت‌شان کار می‌کنند در کنار آن آلودگی‌های زیست‌محیطی فراوانی هم دارند اما امروز جوان ما با حداقل امکانات و با یک نگاه اقتصاد مقاومتی پا به عرصه تولید گذاشته و می‌تواند با کمترین هزینه بیشترین آورده را داشته باشد ضمن اینکه این جوان از بیکاری نجات پیدا می‌کند.

* اولویت قرار دادن صنایع تبدیلی و تکمیلی گلستان

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: هر جایی به‌ عنوان نماینده حضور پیدا می‌کنم، پدران و مادران اولین تقاضای‌شان اشتغال فرزندان است، فرصت‌های شغلی صرفاً با نگاه به تولید کلان تامین نخواهد شد.

منتظری با بیان اینکه استان گلستان قطب کشاورزی و صنایع غذایی است بر لزوم اولویت قرار دادن صنایع تبدیلی و تکمیلی تاکید کرد و گفت: ضمن این‌که نیم‌نگاهی به صنایع مادر داریم اما اگر محور اساسی ما به سمت صنایع تکمیلی باشد شاهد شکوفایی در تولید خواهیم بود.

وی افزود: همان‌طور که مقام ‌معظم رهبری نیز تاکید فرمودند باید علاوه بر اینکه موانع را از پیش‌روی تولید برداریم حمایت و پشتیبانی از تولید را افزایش دهیم.

* از وضع موجود به سمت وضعیت مطلوب حرکت کنیم

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در خصوص انتخابات ۱۴۰۰ و ضرورت حضور حداکثری و آگاهانه مردم پای صندوق‌های رای گفت: هر وقت سخن از انتخاب است اولین چیزی که به‌نظر می‌رسد تغییر سرنوشت است.

منتظری افزود: با انتخاب قرار است از وضع موجود به سمت وضعیت مطلوب حرکت کنیم و اگر با این نگاه پا به عرصه انتخاب بگذاریم خیلی تحولات رخ خواهد داد ولی اگر با این نگاه که فقط حضور پیدا کنیم و رای دهیم گرچه این‌ هم در جای خودش اهمیت دارد ولی انتخاب اصلح اتفاق نمی‌افتد، اما اگر نگاه‌مان از آغاز این باشد که قلمروی پیشرفت کشور را امتداد دهیم، تحولات بیشتری را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه مقدمه اول حضور حداکثری است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران متکی به مردم است، در بین همه انقلاب‌هایی که در سراسر جهان شکل‌گرفته است انقلاب اسلامی ایران جزو مردمی‌ترین انقلاب‌های جهان است.

*مردم از ضعف تدبیر و ناکارآمدی برخی مدیران رنج بردند اما به انقلاب پایبندند

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش بی‌بدیل مردم در ثبات این انقلاب، استمرار و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی گفت: حضور باشکوه مردم در عرصه انتخابات سبب تحکیم ارکان نظام می‌شود و زمینه عزت کشور را در سطح ملی و بین‌المللی فراهم می‌کند .

منتظری با اشاره به اینکه مردم از گرانی و وضعیت بغرنج اقتصادی گله دارند، افزود: ضمن این‌که به وضع موجود نقد داریم، از گرانی‌ها رنج بردیم، نسبت به کاستی‌ها انتقاد داریم، از ضعف تدبیر و ناکارآمدی برخی مدیران رنج بردیم اما تردیدی ندارم که ملت عزیز ایران محکم‌تر از گذشته به انقلاب اسلامی پایبند است.

وی گفت: مردم نسبت ‌به کارنامه برخی از دولتمردان نقد دارند اما علاقه و احساس مسوولیت‌شان نسبت‌ به نظام، امام، شهدا و آرمان‌ها روز به ‌روز فزونی می‌گیرد که ما در طول ۴۰ سال گام اول انقلاب اسلامی به‌وضوح این مسائل را دیده‌ایم.

* مسوولان باید بیشتر به دغدغه‌های مردم توجه کنند

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم باید در انتخابات به گونه‌ای حضور پیدا کنند که دشمنان یأس و ناامیدی‌شان فزونی بگیرد و در مقابل شادی و نشاط ملت روزافزون باشد.

منتظری گفت: ۲۲ بهمن امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا کسی تصور نمی‌کرد حضور باشکوه مردم را شاهد باشیم اما با یک مدل جدید و نوین حضور در صحنه ۲۲ بهمن شکوه خاص خودش را داشت، مردم به انقلاب وفادار هستند امید که مسوولان قدر بدانند تا بر صدر بنشینند، مسوولان باید بیشتر به دغدغه‌های مردم توجه کنند.

وی بر لزوم انتخاب احسن تاکید کرد و افزود: حضور باشکوه در انتخابات عزت‌بخش است و با انتخاب احسن به کمال خود می‌رسد، در انتخابات شوراهای اسلامی واقعاً نگاه مردم باید به شایسته‌سالاری باشد.

* خبر خوشی از برخی شوراها به گوش نمی‌رسد

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به این‌که انتخابات شهر و روستا یک مقدار سبقه محلی، منطقه‌ای و قومی هم دارد ضمن این‌که در جای خودش ارزشمند است و موجب شور و نشاط و تحرک بیشتری در شهرها و استان‌ها می‌شود باید تلاش کنیم افرادی را برای انتخابات شورا و برای پذیرش این مسوولیت‌ها با رأی خودمان پیشنهاد دهیم که مبنایش شایسته‌سالاری، تحول و رشد حوزه انتخابیه باشد.

منتظری ادامه داد: تجربه برخی از شوراها متأسفانه در سراسر کشور تجربه خوشی نیست، خبر خوشی از برخی شوراها به گوش نمی‌رسد، مردم نقش تعیین‌کننده دارند، باید به‌گونه‌ای انتخاب کنیم که منتخبین اسباب عزت و سربلندی حوزه انتخابیه شهر و منطقه را به وجود آورند.

وی گفت: در زمینه انتخابات ریاست‌جمهوری با توجه به راهبردهایی که مقام‌معظم رهبری مرتباً مطرح می‌کنند، شکل‌گیری یک دولت جوان، کارآمد، متعهد، مؤمن و انقلابی است که امیدوارم با توجه به کارنامه خوب مجلس امید و انتظار و مجلس انقلابی زمینه تشکیل دولت انقلابی هم ایجاد شود.

*مردم با انتخاب احسن زمینه روی کار آمدن دولت کارآمد را فراهم کنند

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عزم مجلس یازدهم بر این جزم شده ‌است که زمینه رأی دادن به چنین دولتی را فراهم کند، دولتی که بتواند گره از مشکلات مردم باز و بذر امید و نشاط را بیش‌از گذشته بارور کند اما این به‌تنهایی کافی نیست چراکه مجلس در خط پایان به سیستم وزرا رأی می‌دهد، مهم انتخاب رئیس‌جمهور است که انتخاب احسن باید توسط مردم شکل بگیرد تا حاصل پیوند بین مردم و خانه ملت؛ یک دولت کارآمد و تاثیرگذار باشد.

منتظری گفت: با توجه به این‌که امسال آغاز و پایانش با نام حضرت مهدی (عج) است امید داریم دولتی شکل بگیرد که زمینه ظهور آن‌حضرت و شکل‌گیری تمدن اسلامی باشد.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول