اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

باور به جوانان لازمه تحقق شعار سال/ صدور مجوزهای تولید باید تسهیل شود

سرپرست جهاد دانشگاهی استان گلستان با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی خود را برای تحقق شعار سال آماده کرده است، گفت: تسهیل در صدور مجوزها، باور به جوانان و افزایش ریسک‌پذیری مدیران لازمه دستیابی به این مهم است.

باور به جوانان لازمه تحقق شعار سال/ صدور مجوزهای تولید باید تسهیل شود

سید عزیز موسوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان با تبریک ایام شعبانیه و به ویژه عید نوروز، اظهار کرد: قرآن کریم مطابق با آیه شریفه «بقیه‌الله خیر لکم»، حضرت بقیه‌الله (عج) را برترین و والاترین نعمت برای بشریت دانسته که امیدواریم در سالی که دوبار میلاد یگانه منجی عالم را به جشن می‌نشینیم فرج آن رحمت واسعه محقق شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته همه مردم با دو بحران بزرگ اقتصادی و بیماری کرونا رو به رو بودند، افزود: سختی‌های بسیاری در این مسیر برای ملت بزرگ ایران اسلامی پدید آمد که از دست دادن بسیاری از هموطنان عزیزمان، تعطیلی برخی از مشاغل و مشکلات عدیده برای معیشت مردم تنها بخشی از آنها بود.

* برای خودکفایی اقتصادی و بازرگانی نیازمند استقامت هستیم

سرپرست جهاد دانشگاهی استان گلستان با تاکید بر اینکه با وجود همه این بحران‌ها و دشمنی و تحریم‌های سنگین دشمنان علیه ملت ایران، این مردم بصیر و بیدار ما بودند که در برابر زیاده‌خواهی‌ها استقامت ورزیدند، خاطرنشان کرد: تردیدی نداریم که برای دستیابی به استقلال بیش از هر زمان دیگری این روزها به استقامت و مقاومت نیازمندیم، استقامتی که همراه با تلاش و کوشش در جهت خودکفایی اقتصادی و بازرگانی باشد.

موسوی با اشاره به اینکه رهبر حکیم و فرزانه ما با تیزبینی و درک جامع شرایط تاریخی کشور و دنیا شعار چند ساله اخیر را حول مسائل اقتصادی انتخاب کرده‌اند، ادامه داد: یکی از کوچکترین اثرات این نامگذاری‌ها وحدت و تمرکز کاری بین مردم و دولت است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته که به جهش تولید نامگذاری شد جهاد دانشگاهی با اجرای طرح ملی مشاغل خانگی به کارفرمایی و نظارت اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گام بلندی را برداشت، تصریح کرد: همچنین حمایت از طرح‌های نوآورانه و خلاقانه جوانان سنین ۱۸ تا ۳۵ سال بود با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان در مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی موضوعی بود که آغاز راه خود را گذرانده و قطعا در آینده با جدیت دنبال خواهد شد.

* ریشه موانع تولید نفسانیت در برخی مدیران است

سرپرست جهاد دانشگاهی استان گلستان با هوشمندانه دانستن نامگذاری سال ۱۴۰۰ توسط رهبر معظم انقلاب، تاکید کرد: برای آنکه تولید با یک جهش چشمگیر مواجه شود لازم است حمایت از تولیدکنندگان بیش از پیش فزونی یابد و موانعی همچون سختگیری در صدور مجوزها، باور کردن جوانان و میدان دادن به آنان در عرصه مدیریت در کنار ریسک‌پذیر شدن مدیران و نادیده گرفتن خطاهای سهوی آنان باید برداشته شود.

موسوی موانع موجود بر سر راه تولید را ریشه در خصلت‌های نفسانی دانست و گفت: حسادت، تکبر، حرص، طمع، لجاجت و دروغ (ریا و نفاق) در بین برخی از مسوولان، ریشه بسیاری از موانع به ظاهر قانونی است که امیدوارم در سال جدید شاهد تحولات بنیادی در عرصه‌های فردی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی باشیم.

وی با ابراز امیدواری برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ در پایان اسفندماه، ادامه داد: برای آنکه عید سال آینده رهبر معظم انقلاب از عدم تحقق شعار سال گلایه نکنند باید همه همدل و همراه شویم تا هرچه زودتر افتخارات عظیم ملی حاصل شود.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول