اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

خطیبی: به دنبال بازسازی تراکتور هستم/آرام‌ترین مربی نیم‌فصل اول لقب گرفتم

سرمربی تیم تراکتور گفت: من تنها مربی لیگ برتر در فصل جاری بودم که بدون حاشیه کارم را انجام دادم و آرام‌ترین مربی نیم‌فصل اول لقب گرفتم.

خطیبی: به دنبال بازسازی تراکتور هستم/آرام‌ترین مربی نیم‌فصل اول لقب گرفتم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رسول خطیبی با اشاره به فرارسیدن سال جدید، اظهار داشت: سال جدید را به همه مردم ایران و مخصوصاً هواداران تراکتور تبریک می‌گویم و امیدوارم سال 1400، سالی همراه با شادی و نشاط برای مردم باشد. 

وی با بیان اینکه «می‌خواهم نکاتی با هواداران در میان بگذارم که حرف دلم است»، افزود: من تنها مربی لیگ برتر در فصل جاری بودم که بدون حاشیه کارم را انجام دادم و آرام‌ترین مربی نیم‌فصل اول لقب گرفتم. در تیم آلومینیوم نتایج خوبی گرفتیم.

سرمربی تیم تراکتور خاطرنشان کرد: من از یکی از تیم‌های پایتخت پیشنهاد داشتم، اما به آنها گفتم «اگر به اینجا بیایم، هیچ‌وقت نمی‌توانم پایم را به تبریز بگذارم.» زمانی که پیشنهاد تراکتور را دریافت کردم، تصمیم به جدایی از آلومینیوم گرفتم. نام تراکتور در میان بود و من همه شرایط سخت موجود را به جان خریدم تا به تراکتور بیایم.

 تراکتور در ابتدای فصل خوب بسته نشده است

خطیبی ادامه داد: می‌دانستم که تراکتور در ابتدای فصل خوب بسته نشده است. به آن سرمربی که در ابتدای فصل در تراکتور بود، گفتم «بازیکنانی که در لیست مازاد ما هستند توسط شما به تبریز آورده شدند و آنها را با بازیکنان آلومینیوم معاوضه کنیم» که آنها قبول نکردند، چون خودشان هم می‌دانستند بازیکنانی که آوردند چه کیفیتی دارند. با یک بازیکن قراردادی دو میلیاردی بسته‌اند که الان تیم دسته یکی هم این بازیکن را نمی‌خواهد. 

وی یادآور شد: ما در برخی پست‌ها نیاز به تقویت داریم و تلاش زیادی هم کردیم، اما متأسفانه با بازیکنانی که مذاکره کردیم، حاضر نشدند به تراکتور بیایند. من فرزند آذربایجان هستم و بحرانی بودن موقعیت تراکتور را هم می‌دانستم. من دلم با تراکتور و آذربایجان است و اگر کمتر از هواداران نسبت به تراکتور تعصب نداشته باشم، بیشتر نیست. به خاطر این اتفاق تاوان هم دادم و مشکلی ندارم، اما یک سری مسائلی وجود دارد که اگر حل نشود، حتی اگر گواردیولا هم بیاید مشکل حل نمی‌شود. 

سرمربی تیم تراکتور تصریح کرد: با بازیکنی به توافق رسیدیم که بعداً به ما پیغام داد که «دوست داشتم به تراکتور بیایم، اما با مشورتی که گرفتم، جو موجود آرامش بازیکن را می‌گیرد و بعد از ارائه نمایش ضعیف در یک بازی، به بازیکن فشار زیادی می‌آورند» من این حرف را قبول دارم و می‌بینم که برخی بازیکنان کنونی‌مان هم استرس دارند و با ترس وارد زمین می‌شوند. من بازیکنان و هواداران را درک می‌کنم. تعصب به تراکتور در خون است.

برخی صفحات مجازی عملکرد تخریبی دارند

خطیبی افزود: تیم‌هایی که هواداران‌شان یکدل هستند، موفق شده‌اند. تیمی که در سال‌های اخیر قهرمان لیگ برتر شده، هوادارانش همیشه از تیم حمایت کردند و هواداران سپاهان هم همواره پشت تیم‌شان هستند. در نیم‌فصل اول در اراک نیز چنین شرایطی وجود داشت و رسانه‌های هواداری اراک از تیم حمایت کردند. متأسفانه برخی صفحات مجازی عملکرد تخریبی دارند و از روی تعصب این کارها را نمی‌کنند. باید در شرایط سخت از تیم حمایت شود و اگر این یکدلی نباشد، تراکتور هیچ‌وقت به آرامش نمی‌رسد.

وی تأکید کرد: من شنیدم که برخی صفحات مجازی به نام تراکتور ایجاد شده که طرفدار تراکتور هم نیست. خواهش من این است که هواداران دقت کنند و آگاه باشند که برخی صفحات به دنبال حاشیه‌سازی هستند. 

سرمربی تیم تراکتور راجع به برنامه‌های خود برای فصل آینده، گفت: زمانی که به تبریز آمدم، به مدیران باشگاه اعلام کردم که به دنبال بازسازی تراکتور هستیم و باید به فکر سال آینده باشیم. ما الان با سه، چهار بازیکن برای فصل آینده قرارداد هم بستیم و به دنبال ساختارسازی در فصل آینده هستیم. بازیکنانی که در تیم ما از نظر فنی و اخلاقی قبول داریم، به دنبال حفظ‌شان هستیم و با بازیکنان جدید هم قراردادی چهار ساله بستیم که فعلاً به خاطر اینکه تحت قرارداد تیم دیگری هستند، نمی‌توانیم نام‌شان را بگوییم.

خطیبی در مورد دیدار مقابل سپاهان، یادآور شد: قبول دارم که در نیمه نخست دیدار مقابل سپاهان عملکرد خوبی نداشتیم. بعد از بازی به بازیکنان هم گفتم که اینجا نباید برای شما تفریح‌گاه باشد و باید احساس مسوولیت کنید. همچنین از آنها خواستم که فکر و ذکرشان تراکتور باشد، چون این تیم زندگی مردم آذربایجان است. 

مگر آقای زنوزی در زمین فوتبال بازی می‌کند؟

وی افزود: زمانی که تیم شکست می‌خورد، برخی صفحات هواداری خواستار اخراج مدیرعامل هستند، برخی دیگر می‌گویند مشکل تیم آقای زنوزی است، برخی دیگر یک بازیکن را عامل شکست می‌دانند و برخی دیگر هم به تاکتیک تیم ایراد می‌گیرند. از زمانی که من به تراکتور آمدم، آقای زنوزی تمامی بسترها را فراهم کردند و با بازیکنان جدیدمان هم قرارداد امضا کردند. مگر آقای زنوزی در زمین فوتبال بازی می‌کند؟ ایشان به‌خوبی از تیم حمایت کرده‌اند. از زمان حضور من در تراکتور، هیچ‌کس در تیم دخالتی نکرده است. من به کسی اجازه دخالت در تیم را نمی‌دهم.

خطیبی اظهار داشت: در ابتدای فصل مالک و هیات مدیره، مدیرعاملی به رای تراکتور انتخاب کردند با بازیکنی که نهایتاً یک میلیارد ارزش داشت، قراردادی سه، چهار میلیاردی بسته است. تغییرات موجود برای من سؤال بود، اما وقتی به اینجا آمدم متوجه دلیل این تغییرات شدم و گفتم که اگر من هم بودم چنین کاری را انجام می‌دادم. دیدم که برخی افراد چه نامردی‌ها و ظلم‌هایی به تراکتور کردند. آقای زنوزی مسوول آوردن بازیکن نیست، اما ایشان این صحبت‌ها را نمی‌کند و نمی‌گوید که برخی مدیران و مربیان قبلی چه ظلم‌هایی کردند. 

سرمربی تیم تراکتور در واکنش به شایعات موجود مبنی بر حضور برخی از افراد در این تیم، گفت: برخی صفحات مجازی صحبت از حضور برخی دلال‌ها می‌کنند، اما به صراحت می‌گویم که اگر روزی دیدید من با یک دلال ارتباط دارم فوتبال را کنار می‌گذارم. من شخصاً با بازیکنانی که به تراکتور می‌آیند، صحبت می‌کنم. ممکن است برخی شیطنت‌هایی وجود داشته باشد و برخی‌ها به دنبال بردن تراکتور به حاشیه باشند، اما مطمئن باشید من اجازه نمی‌دهم چنین اتفاقاتی رخ بدهد. ان‌شاءالله همه یک‌صدا کمک کنیم تا تراکتور سربلند باشد. 

وی در پایان عنوان کرد: تا پایان فصل ممکن است نتایج مختلفی رخ بدهد، اما قول می‌دهم اگر یکدل باشیم و بازیکنان بدون استرس به میدان بروند، سربلند خواهیم شد. بازیکنان ما دوست دارند که هواداران را شاد کنند. اگر حتی سرم هم برود، مطمئن باشید که برای سربلندی تراکتور سنگ تمام خواهم گذاشت. آرزوی من این است که در سال 1400 همه سربلند باشیم و روزهای خوبی را ببینیم.

انتهای پیام/60017/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول