اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر دفاع آمریکا: درباره خروج نظامیان از افغانستان تصمیم‌گیری نشده است

«لوید آستین» وزیر دفاع دولت جدید آمریکا گفت رئیس‌جمهور این کشور هنوز درباره خروج نظامیان از افغانستان تصمیم نهایی را نگرفته است.

وزیر دفاع آمریکا: درباره خروج نظامیان از افغانستان تصمیم‌گیری نشده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا گفت «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور هنوز درباره خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان تصمیم نهایی را نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»،  وی که در سفری در هند به سر می‌برد، روز شنبه به خبرنگاران در پایتخت این کشور گفت: می‌دانم که گمانه‌زنی‌هایی درباره این که رئیس‌جمهور تصمیم خود در خصوص نگه داشتن نظامیان در آنجا تا ماه نوامبر را گرفته، وجود دارد. تا جایی که من می‌دانم رئیس‌جمهور تصمیم نگرفته و در خصوص این که وی چه زمانی درباره خروج نظامیان تصمیم‌گیری می‌کند، چیزی اعلام نکرده است.

آستین روز جمعه برای یک دیدار سه روزه وارد دهلی نو شد. او با «نارندا مودی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه این کشور مذاکراتی داشته است.

طبق این گزارش، طالبان روز چمعه از آمریکا خواست طبق توافق سال گذشته میلادی، تا اول مه (۱۲ اردیبهشت) خروج نظامیانش از افغانستان را کامل کند. «سهیل شاهین» یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده طالبان در مذاکرات مسکو گفت که اگر نظامیان آمریکایی در افغانستان بعد از موعد ماه مه بمانند، این به معنای نقض توافق فوریه ۲۰۲۰ با طالبان است.

اخیراً رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای، خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان تا ماه مه را دشوار خواند.

وی در خصوص بررسی توافق رئیس‌جمهور سابق آمریکا با طالبان، که بر مبنای آن آمریکا باید همه نظامیان خود را تا اول مه از افغانستان در صورت رعایت شرایط از سوی طالبان خارج کند، گفت: در حال تصمیم‌گیری درباره زمان خروج آن‌ها (نظامیان آمریکایی از افغانستان) هستم. واقعیت این است که توافق رئیس‌جمهور سابق به خوبی مذاکره نشده بود و بنابراین ما در حال رایزنی با متحدان خود و همچنین دولت هستیم و این تصمیم‌گیری در حال انجام است. 

رئیس‌جمهور آمریکا اظهار داشت: خروج همه نیروها تا اول مه دشوار است، ممکن هست اما دشوار است. 

یک مقام پنتاگون هم اخیراً گفته علیرغم توافق مذکور، رئیس‌جمهور آمریکا تمدید ۶ ماهه حضور نیروهای آمریکا در افغانستان را بررسی می‌کند.

مقام مورد استناد خبرگزاری رویترز گفت آمریکا درصدد جلب رضایت طالبان برای موافقت با تمدید ۶ ماهه حضور نیروهای آمریکایی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول