اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

امارات و رژیم صهیونیستی در پی احداث راه آهن ابوظبی ـ حیفا

رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی در حال رایزنی برای آغاز چند طرح بزرگ مشترک از جمله ساخت راه‌آهن ابوظبی به بندر حیفا هستند.

امارات و رژیم صهیونیستی در پی احداث راه آهن ابوظبی ـ حیفا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آوی سمحون» رئیس شورای اقتصادی دفتر بنیامین نتانیاهو، در مصاحبه‌ای مدعی عزم رژیم صهیونیستی و امارات برای آغاز چند طرح زیرساختی راهبردی از جمله راه آهن ابوظبی به بندر حیفا شد.

او به روزنامه معاریو گفت که این راه آهن قرار است از عربستان و اردن عبور کند و از آن‌جایی که بخش اصلی این خط آهن پیش از این ساخته شده، اکنون فقط به ۳۰۰-۲۰۰ کیلومتر در داخل اردن نیاز است تا تکمیل شود. همچنین در صورت تکمیل این طرح، انتقال کالا از امارات به سرزمین اشغالی در عرض یک یا دو روز انجام می‌گیرد، در حالیکه که انتقال کالا با کشتی و از طریق عبور از کانال سوئز ۱۲ روز طول می‌کشد.

این مقام صهیونیستی سپس گفت که با تکمیل این پروژه می‌توان محصولات کشاورزی تازه از سرزمین اشغالی را به امارات صادر کرد. از سوی دیگر دولت آمریکا نیز برای اجرای این طرح علاقه‌مند و معتقد است که عوائد آن به اقتصاد منطقه کمک زیادی می‌کند، به خصوص برای اقتصاد اردن بسیار مفید خواهد بود.

امارات و بحرین در پنجم سپتامبر ۲۰۲۰ در کاخ سفید پیمان سازش و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضاء کرده و روابطشان را با تل آویو به شکل رسمی آغاز کردند.

طرح ساخت راه آهنی که بتواند کشورهای عربی را به رژیم صهیونیستی متصل کند، طرح تازه‌ای نیست و مسئولان صهیونیستی سال‌هاست که در فکر چنین پروژه‌ای هستند. «یسرائیل کاتز» وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی در هشتم نوامبر ۲۰۱۸ در سفر به مسقط پایتخت عمان، در خصوص طرح موسوم به «راه آهن صلح» جهت اتصال ریلی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به اردن و سپس سرزمین اشغالی سخن گفته بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول