اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

رهاسازی آب سد مهاباد به سمت دریاچه ارومیه آغاز شد

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از آغاز رها سازی آب سد مهاباد به سمت دریاچه ارومیه، خبر داد و گفت: این اقدام در راستای اجرای مفاد ابلاغی مدیریت منابع و مصارف سدهای مخزنی و با توجه به پایش وضعیت بهره‌برداری سد بوکان و تحقق حجم آب ورودی و تراز پیش بینی شده در برنامه ابلاغی سد اجرایی شده است.

رهاسازی آب سد مهاباد به سمت دریاچه ارومیه آغاز شد

اتابک جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به آغاز رهاسازی آب سد مهاباد به سمت دریاچه ارومیه، اظهار داشت: این اقدام در راستای اجرای مفاد ابلاغی مدیریت منابع و مصارف سدهای مخزنی و با توجه به پایش وضعیت بهره‌برداری سد بوکان و تحقق حجم آب ورودی و تراز پیش بینی شده در برنامه ابلاغی سد اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه سد مهاباد در جنوب دریاچه ارومیه قرار دارد و یکی از پرآب‌ترین سدهای آذربایجان‌غربی در کنار سدهای بوکان، شهرچای ارومیه و آغ چای چایپاره است، افزود: در این مرحله قرار است ۲۵ میلیون متر مکعب آب با حداکثر دبی از سد مهاباد به سمت دریاچه ارومیه رها شود.

مدیر عامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از ساکنان محلی خواست ضمن رعایت نکات ایمنی در زمان رهاسازی و پس از آن، از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه خودداری و همچنین کشاورزان منطقه از برداشت های غیرمجاز آب در طول مسیرها برای اهداف زراعی اجتناب کنند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول