اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

استقبال پلیس آلمان با توپ آب‌پاش از معترضان به محدودیت‌های کرونایی

پلیس آلمان در آخرین روز از فصل زمستان با توپ آب‌پاش و اسپری فلفل به استقبال چند هزار معترض به محدودیت‌های کرونایی رفت.

استقبال پلیس آلمان با توپ آب‌پاش از معترضان به محدودیت‌های کرونایی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ۲۰ هزار نفر از مردم آلمان روز شنبه با تجمع و تظاهرات در شهر «کاسِل» به محدودیت‌های قرنطینه‌ای مرتبط با همه‌گیری ویروس «کووید۱۹» اعتراض کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، نیروهای امنیتی این شهر نیز با توپ آب‌پاش و اسپری فلفل با معترضان برخورد کرد که در پی مداخله پلیس، این تظاهرات به خشونت کشیده شد.

بر اساس این گزارش، معترضان به دعوت جنبش «لَتِرال ثینکرز» برای اعتراض به محدودیت‌های جدید کرونایی، از تمام بخش‌های آلمان در شهر مرکزی کاسل جمع شده بودند.

پلیس آمان در بیانیه‌ای مدعی شد تظاهرات‌کنندگان از دستورالعمل‌های بهداشتی در رابطه با فاصله‌گذاری اجتماعی از جمله استفاده از ماسک بهداشتی پیروی نکرده بودند.

به نوشته رویترز، بعد از دخالت پلیس و به خشونت کشیده شدن تظاهرات، معترضان به سمت نیروهای امنیتی، اشیائی مانند بطری‌های شیشه‌ای پرتاب کرده و تلاش کردند موانع را از بین ببرند.

معترضان آلمانی پلاکاردهایی با نوشته‌های «نه به واکسیناسیون اجباری» و «دموکراسی، سانسور را برنمی‌تابد» با خود حمل می‌کردند که البته با تجمعی از مخالفان خود - که حامی محدودیت‌هایی کرونایی بودند - مواجه شدند.

آلمانی‌ها در حالی به محدودیت‌های کرونایی اعتراض دارند که این کشور با ۲,۶۵۸,۸۵۱ مبتلا و ۷۵,۱۹۶ فوتی بر اثر این ویروس، در رتبه دهم کشورهای آلوده به کووید۱۹ قرار دارد.

عصر شنبه نیز هزاران نفر در لندن برای بیان اعتراض خود به محدودیت‌های کرونایی در خیابان‌ها راهپیمایی کردند و شعار دادند که در پی تلاش پلیس برای بازداشت معترضان، تجمعات به خشونت کشیده شد. (جزئیات بیشتر)

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول