اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

موانع پیش روی تولیدکنندگان در مقابل دلالان نیست/ گره‌گشایی از مسائل اقتصادی اولویت نامزدهای انتخابات

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: موانع زیادی را به اشکال مختلف پیش روی تولیدکنندگان شاهدیم در حالی‌که شاهد هیچ‌کدام از آن‌ها پیش روی سوداگران و دلالان نیستیم و آن‌ها بلافاصله بدون گرفتن مجوز امکان شروع فعالیت خود را دارند.

موانع پیش روی تولیدکنندگان در مقابل دلالان نیست/ گره‌گشایی از مسائل اقتصادی اولویت نامزدهای انتخابات

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص شعار سال اظهار داشت: در سال‌های اخیر شعارهای سال در خصوص تولید مطرح شده‌است؛ تولید یک کلیدواژه در حیطه حل مسائل کشور است یعنی زمانی که تحت فشار تحریم قرار داریم، بخش زیادی از آنچه که توسط خارج کشور تأمین می‌شد در داخل کشور تولید می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: با مسأله تورم هم مواجه هستیم و سرعت رشد پول بیش‌تر از تولید کالاها است؛ شاه کلید تولید،توانایی حل بسیاری از مشکلات کشور را دارد و یک لنگرگاه برای اقتصاد کشور ما در این دریای طوفانی فشار خارجی و بی‌عملی‌های داخلی محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: در این مسیر برای به حرکت در آمدن تولید باید از آن حمایت کرد و‌ موانع را از سر راه برداشت؛ علی‌رغم اینکه در سال‌های اخیر در حوزه تولید شعارهای زیادی دادیم و به‌صورت قولی حمایت کردیم ولی این حمایت‌ها جنبه عملی کم‌تری پیدا کرده‌است.

طغیانی تصریح کرد: در حال حاضر انواع موانع را بر سر راه تولید داریم ولی پشتیبانی‌های لازم که شامل پشتیبانی‌های بانکی و مالی و علمی است صورت نمی‌گیرد؛ صحبت‌مان این است وقتی تولید کننده‌ای شرایط را دارد مجبور به دوندگی برای کسب مجوزها و پروانه‌ها نباشد.

 نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در این سال‌ها شاهد گلایه‌های تولید کنندگان در زمینه موانع تولید بودیم و مهم‌ترین آن بحث فضای نامناسب کسب‌و‌کار است؛ موانع زیادی را به اشکال مختلف پیش روی تولیدکنندگان شاهدیم در حالی‌که شاهد هیچ‌کدام از آن‌ها پیش روی سوداگران و دلالان نیستیم و آن‌ها بلافاصله بدون گرفتن مجوز امکان شروع فعالیت خود را دارند بدون اینکه مجبور باشند انواع دفاتر مالیاتی را داشته باشند.

وی افزود: شخصی که وارد قرارگاه تولید می‌شود مشکلات و موانع سر راه او چندین برابر می‌شود ولی وقتی قصد واسطه‌گری و دلالی را دارد هیچ مانعی بر سر راه ندارد در حالی که این موضوع باید برعکس باشد و موانع بر سر راه واسطه‌گران قرار بگیرد و مسیر شخص تولیدکننده باز و هموار باشد.

تولید شاه‌کلید حل مشکلات

طغیانی گفت: نگاهمان به تولید متفاوت از بقیه واژه‌های اقتصادی است و این واژه در حال حاضر شاه کلید همه مشکلات ما از جمله بیکاری، تورم، مشکلات بازار ارز است و به نظر می‌رسد این موضوع از مهم‌ترین علت‌هایی ا‌ست که در این سال‌ها بر تولید تأکید می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، درخصوص نقش مسؤولان در این فرایند یادآور شد: در سال‌های اخیر در بحث قانون‌گذاری قوانین خوبی از جمله رفع موانع تولید داریم که در مجلس تصویب شده‌اند و شاید با اصلاحاتی قادر به حل مشکلات باشند اما مشکل امروز ما این است که قوانین به مرحله اجرا نمی‌رسند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بر اساس قوانین مطرح شده هیأت مقررات زدایی را داریم و وظیفه این هیأت این است که موانع را از سر راه تولید بردارد؛ این هیأت تشکیل می‌شود ولی مصوبات آن به خوبی اجرا نمی‌شود و امیدواریم امسال جهشی در بحث رفع موانع تولید و حمایت از تولیدکنندگان داشته‌باشیم.

حق شعارهای سال به خوبی ادا نشده است

طغیانی تصریح کرد: شعارهای سال به‌صورتی که حق آن است عملی نمی‌شود و آن‌طور که باید در محور اقدامات سال باشد صورت نمی‌گیرد و‌حق آن به‌خوبی ادا نمی‌شود ولی تا حدی در اقدامات دولت و قانون‌گذاران تاثیز‌گذار است؛  همیشه تاکید رهبری بر این موضوع بوده‌است که این شعارها برای ۱ سال نیست و باید در سال‌های متمادی مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در انتها درباره اساس برنامه‌های کاندیداهای انتخابات مطرح کرد: در حال حاضر مسأله اساسی کشور مسأله اقتصادی است و گره‌گشایی از مسائل اقتصادی مردم مهم‌ترین اولویتی است که نامزدهای انتخابات باید به آن توجه کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۷/آ ۳۰/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول