اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تدوین فرآیند مجمع نیروهای انقلاب اصفهان برای انتخابات شورای شهر

دبیر مجمع نیروهای انقلاب اصفهان گفت: در حال تدوین فرایند انتخاباتی مجمع هستیم و این فرایند با استفاده از نظرات اعضای مجمع، نخبگان شهر و چهره‌های آشنا به شورای شهر و مأموریت‌های شورای شهر خواهد بود.

تدوین فرآیند مجمع نیروهای انقلاب اصفهان برای انتخابات شورای شهر

حجت الاسلام علیرضا باطنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، درخصوص فعالیت مجمع نیروهای انقلاب اظهار داشت: از شروع کار مجمع نیروهای انقلاب حدود ۷ سال گذشته است و دلسوزان انقلابی و ولایی اصفهان به این نتیجه رسیدند که فعالیت تشکل‌های سیاسی و چهره‌های تاثیر‌گذار در کلان‌شهری مثل اصفهان باید به یک هم‌افزایی و هماهنگی منتهی شود.

دبیر مجمع نیروهای انقلاب اصفهان ادامه داد: در همین راستا بنیان مجمع نیروهای انقلاب که در ابتدا به نام مجمع اصولگرایان نامیده می‌شد تشکیل شد؛ این مجمع متشکل از تشکل‌های سیاسی همسو و چهره‌های حقیقی فعال در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اصفهان است.

وی افزود: در  گذشته شیوه نامه، ساختار و چگونگی فعالیت مجمع نیروهای انقلاب را تعریف می‌کرد و بعد از گذشت ۶ سال به این نتیجه رسیدیم که در شیوه نامه، قوانین و مقررات نیاز به بازنگری است به همین جهت در نیمه اول سال ۹۹، شورای هماهنگی مجمع نیروهای انقلاب و شورای عالی، اساس‌نامه و شیوه‌نامه جدید را تصویب کردند.

باطنی تصریح کرد: در اساس‌نامه بازنگری و اصلاح شده مجمع، ۶۰ درصد اعضا را نمایندگان و تشکل‌های سیاسی تشکیل می‌دهند و پایه کار از نمایندگان تشکل‌های سیاسی شکل می‌گیرد و این افراد هر تعدادی را که تشکیل دادند ۴۰ درصد از آن‌ها شخصیت‌های حقیقی فعال در عرصه‌های سیاسی-اجتماعی خواهند بود؛ در اجرای اساس‌نامه جدید از تشکل‌های سیاسی هم‌سو دعوت کردیم و مورد اقبال قرار گرفت.

دبیر مجمع نیروهای انقلاب اصفهان ادامه داد: تشکل‌ها اطلاعاتی از جمله سابقه و گستره فعالیت‌شان در مرکز استان ‌و شهرستان‌ها، اعضای موثر تشکل و فعالیت در فضای مجازی‌شان را به ما ارائه دادند و هر کدام از این موارد امتیاز خاص خود را داشت.

وی افزود: مجموع این امتیازات به ما نشان می‌داد که تشکل می‌تواند چند نماینده در مجمع نیروهای انقلاب داشته باشد؛ برخی از تشکل ها ۲-۳ نماینده داشتند و سقف این عدد ۵ نماینده بود.

باطنی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۴۰ تشکل عضو مجمع نیروهای انقلاب هستند و با معرفی نمایندگان‌شان معادل ۴۰ درصد  از اعضا قبلی مجمع که اعضای حقیقی هستند معین شدند.

 دبیر مجمع نیروهای انقلاب اصفهان بیان داشت: لازم به ذکر است که هنوز فرصت افزایش تعداد تشکل‌های سیاسی در مجمع وجود دارد؛ برخی از آن‌ها هنوز اطلاعات‌شان را کامل ارائه نکردند و نتوانستیم سهم آن‌ها را مشخص کنیم و این وظیفه را به شورای هماهنگی جدید که منتخب مجمع جدید هستند واگذار کردیم.

وی گفت: در این فرایند تا اول اسفند ماه ۱۰۰ نفر به عنوان نماینده‌های تشکل‌های سیاسی معرفی شدند و میثاق‌نامه مجمع را امضا کردند و ۶۷ نفر هم به عنوان اشخاص حقیقی معین شدند و ۳ نفر هم به‌عنوان اعضای شورای عالی.

باطنی افزود: در مجموع ۱۷۰ نفر عضویت مجمع جدید را دریافت کردند و در یک فرایند از پیش تعیین شده افرادی که قصد عضویت برای شورای هماهنگی جدید را داشتند نامزد شدند و در معرض انتخاب بقیه اعضا قرار گرفتند؛ شورای هماهنگی جدید با ۲۱ نفر عضو، مسؤولیت امور مدیریتی، اجرایی و عملیاتی مجمع نیروهای انقلاب را عهده‌دار شده است.

دبیر مجمع نیروهای انقلاب اصفهان در خصوص فعالیت مجمع نیروهای انقلاب در حوزه انتخابات شورای شهر توضیح داد: یکی از فعالیت‌های مجمع نیروهای انقلاب این است که در ایستگاه انتخابات هم نقش آفرین باشد به همین جهت کارگروه‌های مجمع از جمله انتخابات شورای شهر شکل گرفته است.

وی اظهار کرد: بعضی از اعضای شورای هماهنگی کاندیدای شورای شهر شدند، طبق معمول دوره‌های قبل از آن افراد خواستیم تا زمان پایان تعیین لیست مجمع، در جلسات شورای هماهنگی شرکت نکنند؛ بنابراین آن افراد تاثیری در اجرای فرایند نخواهند داشت و رانتی در اختیار شخصی قرار نمی‌گیرد.

باطنی با بیان این که در حال تدوین فرایند انتخاباتی مجمع هستیم، تشریح کرد: این فرایند با استفاده از نظرات اعضای مجمع، نخبگان شهر و چهره‌های آشنا به شورای شهر و مأموریت‌های شورای شهر خواهد بود و کارگروه انتخابات از ظرفیت‌های موجود برای طراحی فرایند خوب برای رسیدن به یک لیست قابل قبول و مناسب شورای شهر کار می‌کند.

دبیر مجمع نیروهای انقلاب اصفهان اعلام کرد: معتقدیم شورای شهر کلان شهری مثل اصفهان باید در اندازه آن باشد و مسائل و مشکلات اصفهان از جمله آلودگی هوا، زیباسازی شهر، مسائل فرهنگی و اجتماعی را به خوبی بشناسند.

وی ادامه داد: شورای شهر اصفهان با بودجه سالیانه چندهزار میلیارد تومانی مواجه است و این بودجه کلان باید در مسیری که آرامش فکری و روانی و معرفتی جامعه را تضمین می‌کند هزینه شود و نشاط جدید به شهر ما تزریق شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۷/آ ۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول