اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

راه‌اندازی بزرگترین مراکز تجاری شمال شرق کشور در گنبدکاووس به‌شرط مانع‌زدایی/ 2 هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود

درخواست یک خیر و سرمایه‌گذار گلستانی از مسوولان در آغازین روزهای سال ۱۴۰۰ یک زنگ بیدارباش برای فرصت‌سازی در بخش تولید، گردشگری و اشتغالزایی است تا در سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» اتفاقات خوبی رقم بخورد، راه‌اندازی بزرگترین مراکز تجاری شمال شرق کشور در گنبدکاووس به‌شرط مانع‌زدایی اولین گام است.

راه‌اندازی بزرگترین مراکز تجاری شمال شرق کشور در گنبدکاووس به‌شرط مانع‌زدایی/ 2 هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، اگر مسوولان همکاری کنند، پیچ و خم‌های اداری به حداقل برسد و از ما پشتیبانی شود، با راه‌اندازی بزرگترین مراکز تجاری شمال شرق کشور شرایط اشتغال مستقیم بیش از ۵۰۰ نفر و اشتغالزایی غیرمستقیم برای بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در شهرستان گنبدکاووس مهیا خواهد شد و جدا از مسأله گردشگری، امکان فروش محصولات کشاورزی و صنایع‌دستی هم در این منطقه به بهترین شکل ممکن به وجود خواهد آمد و در امر تولید هم اتفاقات خوشایندی را شاهد خواهیم بود.

حرف‌های ساده، صریح و صادقانه «حاج محمد شهرکی» خیر سرمایه‌گذار گلستانی شنیدنی است وقتی از مسوولان در آغازین روزهای سال ۱۴۰۰ درخواست حمایت از تولید و اشتغال را دارد، اینها یک زنگ بیدارباش برای فرصت‌سازی است تا در سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» اتفاقات خوبی رقم بخورد، خیر گنبدی که می‌خواهد با راه‌اندازی بزرگترین مراکز تجاری شمال شرق کشور در گنبدکاووس گام‌های بلند حمایتی و اشتغالزایی را بردارد.

پرونده سال ۱۳۹۹ هم بسته شد، سال پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشتیم و اتفاقات تلخ و شیرینی را در سالی که گذشت تجربه کردیم اتفاقاتی که زیر سایه شوم شیوع کرونا رقم خورد و قربانیانی که این ویروس منحوس گرفت تا روزهای نه چندان دلچسب و ناخوشایند نسبت به ایامی که به کام‌مان بوده عینیت بیشتری داشته باشد.

در این مدت کنار همه نقطه‌های تاریک عذاب‌آور و ناراحت‌کننده اقدامات خوب و خوشی ثبت شدند که در نتیجه آموزه‌های دینی و توجه به فضائل اخلاقی و وظایف انسانی شکل گرفت، نمونه بارز این فعالیت‌های نوعدوستانه و خیرخواهانه تحت تاثیر فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت در «کمک‌های مومنانه» و حمایت از خانواده‌های نیازمند و‌ اقشار آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا به زیبایی ترسیم شد، همگان در همکاری با حوزه بهداشت و درمان خوش درخشیدند و نمره مردم مهربان، ولایت‌مدار و نوعدوست ایران اسلامی و اهالی دیار مهربانی، گلستانی‌های همدل و همزبان در برابر این ویروس منحوس ۲۰ بوده و باید آفرین و دست مریزاد گفت به مردان و زنانی که همواره در کارهای خیر پیش‌قدم و ثابت‌قدم بوده‌اند و یکی از این مردان نیک «حاج محمد شهرکی»، خیر نمونه گلستانی است که هر فرصتی را غنیمت شمرد تا با استناد به آیه ۱۴۸ سوره بقره که خداوند فرموده‌اند «در نیکی‌ها و اعمال خیر، بر یکدیگر سبقت جویید! هر جا باشید، خداوند همه شما را «برای پاداش و کیفر در برابر اعمال نیک و بد، در روز رستاخیز حاضر می‌کند؛ زیرا او، بر هر کاری تواناست» در این سنت حسنه پیشرو باشد، به بهانه فرا رسیدن بهار با این مرد بهار دل و مهربان همراه شدیم.

*  فارس: مقام معظم رهبری سال جدید را مزین به «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی» کردند، توجه به این پیام راهبردی گره‌گشای بسیاری از مشکلات است، نقش خیرین به عنوان تسهیل‌گر و پشتیبان نیز قطعا راهگشاست، شما به عنوان یک خیر نیکوکار کارنامه شایسته‌ای در عرصه‌های مختلف به یادگار گذاشتید، این نقش‌آفرینی در سال جدید چگونه می‌تواند زمینه‌ساز تحولات امیدآفرین باشد؟

شهرکی: ابتدا اعیاد شعبانیه و عید نوروز را خدمت شما، همکاران پرتلاش‌تان و مردم خوب ایران، به ویژه گلستانی‌ها و اهالی شهرستان گنبدکاووس تبریک عرض می‌کنم و خدا قوت می‌گویم به اصحاب رسانه به ویژه خبرنگاران، عکاسان و دست‌اندرکاران خبرگزاری فارس که در حوزه خبررسانی و آگاهی دادن به مردم تلاش ستودنی دارید.

شاعر به زیبایی چنین سروده؛ «هرچه دلت خواست نه آن می‌شود، هرچه خدا خواست همان می‌شود»، ایام در گذر هستند تلخی و ‌شیرینی، فراز و نشیب هر سال چه آسان و سخت را خودمان باید مدیریت کنیم و اگر به آموزه‌های دینی، آیات، احادیث و روایات توجه داشته باشیم، قانونمند و منطقی تصمیم بگیریم و رفتار کنیم و نسبت به بایدها و نبایدها بی‌توجه نباشیم همه چیز حل می‌شود و آسیب‌ها، دل‌نگرانی‌ها، حوادث و اتفاقات بد روند حداقلی می‌گیرد و زندگی بر وفق مراد خواهد بود.

اما اگر رفتارمان باری به هر جهت و نوعی رفع مسوولیت باشد و با سایر ارکان جامعه وفاق و همدلی نداشته باشیم و به قول معروف خودمان را تافته جدا بافته بدانیم کلاه‌مان پس معرکه است و مشکلاتی که دیگران را به چالش کشانده به سراغ ما هم خواهد آمد و زندگی‌مان را دچار معضل خواهد کرد.

پس آگاهی محیطی و غریب نبودن با اقشار و اقوام رمز بقا و خوشبختی است و آرامش و آسایش ما تحت تاثیر این همدلی و همزبانی رقم می‌خورد.

من دانشگاه نرفتم ولی از دنیای پیرامون و لحظات زندگی خودم و دیگران همواره درس گرفتم. و چه جالب رودکی اشاره کرده است؛ «زمانه، پندی آزادوار داد مرا، زمانه را، چون نکو‌ بنگری، همه‌ پند است».

مدرسه، دانشگاه، استاد، معلم، دانشجو و دانش آموز همه قابل احترام و دوست‌داشتنی هستند اما اگر میل به یاد گرفتن و عمل نکردن نباشد و تجزیه و تحلیل درستی از کارهای خودمان و بقیه نداشته باشیم راه‌مان به چاه منتهی می‌شود و مدرسه رفتن و دانشگاه رفتن‌ها در یک یا چند مدرک کاغذی خلاصه خواهد شد.

ببینید الان کرونا چه بلایی به سرمان آورده است، کدام شخص یا گروهی این مسأله حاد را پیش‌بینی می‌کردند؟ چه‌ کسی فکر می‌کرد یک ویروس با وزن بسیار حداقلی که به عقیده پزشکان وزن کل ویروس‌های کرونا در سراسر جهان به ۵۰۰ گرم هم نمی‌رسد اقتصاد دنیا را فلج کند و خیلی‌ها خانه‌نشین شوند، اعضای یک خانواده، یک فامیل یا یک جمع دوستانه حتی جرأت نزدیک شدن به همدیگر، مهمانی دادن و مهمانی رفتن را نداشته باشند. من از شما می‌پرسم «اگر نام این اتفاق پند، اندرز و درس نیست، چه خواهد بود».

از اقدامات پیشگیرانه مثل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و از خدمات مدافعان سلامت و تلاش جهادی آنها برای نجات جان بیماران نمی‌شود عبور کرد اما دیدیم و شنیدیم در بسیاری از موارد پول، سرمایه، شهرت و بهترین اقدامات درمانی هم موثر نبوده و هر روز بر تعداد قربانیان ناشی از بیماری کرونا اضافه می‌شود.

این بیماری مرز بین فقیر و غنی را نشان داد و‌ ثابت کرد، فاصله بین آدم‌ها بسیار ناچیز و از اندازه و وزن خودش هم کمتر است و بهتر آنکه هوای همدیگر را داشته باشیم.

* فارس: کارنامه خیرخواهانه شما برای مردم استان گلستان ماندگار است، در زمینه آزادسازی زندانیان در بند به ویژه جرایم مالی و غیرعمد کمک‌های خوبی داشتید و می‌توان گفت که در این زمینه به نوعی رکورددار هستید، از زمان پذیرش مسوولیت در شورای حل اختلاف که در حاضر رئیس شعبه ۱۱ صلح و سازش این شورا در دادگستری گنبدکاووس هستید در آزادسازی و ختم به خیر شدن پرونده ۶ هزار و ۳۶۰ زندانی از جمله ۲۵ محکوم به اعدام نقش مستقیم داشتید و مساعدت مالی کردید که از این تعداد ۳۶۰ مورد در ایام کرونایی اتفاق افتاد و تعداد ۲۰ پرونده مالی را طی چند روز گذشته به مناسبت اعیاد شعبانیه و فرا رسیدن سال نو سر و سامان دادید تا حکم جلب متشاکیان ملغی شود، در این باره بیشتر توضیح می‌دهید؟

شهرکی: افرادی خواسته و ناخواسته به زندان می‌افتادند، گروهی مقصر هستند ولی از کرده خودشان نادم و پشیمان هستند، گروهی از قوانین اطلاعات کافی نداشته و اطلاعات‌شان ناقص است و عده‌ای به واسطه ضمانت دیگران مثل ضمانت بانکی یک دوست، یکی از افراد خانواده و فامیل و یا همکار بدهکار شده و به زندان افتادند یا اینکه به خاطر نوسانات بازار و عدم مدیریت صحیح در یک معامله ورشکست کردند و نیاز به همراهی و حمایت دارند و اگر من و شما نسبت به این مقوله بی‌تفاوت باشیم ضرر و زیان آن به جامعه برمی‌گردد و خانواده این فرد آسیب می‌بیند و برای تهیه حداقل‌های زندگی مثل اجاره خانه، هزینه تحصیل، خوراک و پوشاک شاید به ناکجا آباد کشیده شود و در نهایت آرامش و آسایش من و شما مختل شود. پس به هوش باشیم و این تهدیدها را جدی بگیریم تا دچار مشکل نشویم.

* بهره‌برداری «مرکز آنژیوگرافی» و «عمل قلب باز» شهرستان به عنوان یکی از آرزوهای مردم شرق گلستان و اهالی گنبدکاووس و همچنین ساخت و ساز ساختمان «مرکز جامع غربالگری سرطان» که در مراحل پایانی  قرار دارد، با پیگیری شما و کمک دیگران و مساعدت مالی که انجام دادید به این مرحله رسید، با این خدمات خیرخواهانه چه احساسی به شما دست می‌دهد؟

شهرکی: خدا را شاکریم از اینکه این اتفاق خوب انجام شد و دغدغه به حق مردم در این بخش منتفی شد.

شما تصور کنید یک شهروند از مراوه‌تپه در بهترین شرایط باید با طی کردن مسیر ۲۵۰ کیلومتری از شرقی‌ترین نقطه استان و نقطه صفر مرزی به گرگان یا کردکوی می‌رفت تا تحت معاینه متخصص قلب قرار بگیرد و آنژیوگرافی و عمل قلب انجام شود و گاهی هم به استان‌های دیگر اعزام شود.

جدا از مسأله مادی که بسیار مهم است و خیلی افراد تمکن لازم را ندارند مسأله فوت وقت و خطرات جاده‌ای در مسیر رفت و برگشت، هزینه‌های مربوط به همراه بیمار هم کار را سخت می‌کرد و این مرکز مشکلات این چنینی را به حداقل رساند.

«مرکز غربالگری جامع سرطان» هم گامی مثبت و اساسی برای تشخیص به موقع بیماری سرطان و درمان این بیماری است، به نوعی داستان پیشگیری بهتر از درمان است را در این بخش رقم زدیم، باید از مسوولان حوزه بهداشت و درمان به خاطر زحماتی که در چند وقت اخیر در راستای مقابله با کرونا و درمان بیماران داشتند قدردانی کنیم و امیدواریم در تجهیز بیشتر و بهتر این مرکز تلاش حداکثری داشته باشند.

* فارس: اگر خدمات شما را در بخش‌های مختلف بخواهیم مرور کنیم در زمینه مسجدسازی و‌ حمایت از هیئت‌های مذهبی و سازمان‌های مردم نهاد مجوزدار، کمک‌های مومنانه و توزیع بیش از ۳۰ هزار بسته معیشتی، توزیع لوازم‌التحریر و حمایت از دانش آموزان و‌ دانشجویان، تخصیص بیش از ۳۵ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه از محل گردش مالی حساب شما و خانواده به افراد نیازمند برای کارگشایی، کارآفرینی، ازدواج و مواردی از این قبیل، ارسال کمک‌های غیرنقدی به مناطق سیل‌زده یا زلزله‌زده سراسر کشور، اهدای جهیزیه به نوعروسان، ساخت خانه بهداشت و تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، حمایت از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی، دارالایتام و خانواده زندانیان و کمک‌های نوعدوستانه و خداپسندانه که در کارنامه شما به شایستگی ثبت شده است و در سال ۱۳۹۹ با جدیت بیشتری انجام گرفته تا جایی که الگوی مجسم ایثارگری در صحنه اجتماعی شدید این اتفاق را در گرو چه چیزی می‌دانید؟

شهرکی: همه این موارد فرصت‌های طلایی برای نزدیک شدن به خداست، در حقیقت مالک اصلی خداست این امانت به دست ما سپرده شده و بنده صاحب چیزی نیستم، خیر هم نیستم، خدمتگزار مردم هستم و خدا این توفیق و این شانس را به من داده تا نعمات بی‌پایانش را در یک محدوده جغرافیایی بسیار کوچک بین نیازمندان تقسیم کنم و امیدوارم از این آزمایش و امتحان الهی سربلند بیرون بیایم.

اگر به مبانی دینی و موازین اخلاقی پایبند باشیم و نسبت به وجدان‌مان متعهد باشیم راه رسیدن به هدف‌های مقدس خیلی نزدیک است، ضمن اینکه از فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری هم نباید غافل شویم.

حضرت آقا در بیانیه «گام دوم انقلاب» نقشه راه و مسیر خوشبختی فردی و اجتماعی را نشان داده و همه باید به این سمت و سو حرکت کنیم، برای مثال در همین ایام (ثبت‌نام ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا) اگر عزیزی در یک بخشی کاندیدا می‌شود باید انقلابی، ولایی، متعهد، متخصص و باتجربه باشد و کاملا هدفمند و با برنامه برای تحقق اهداف نظام و ساختن و داشتن روستایی آباد، شهری زیبا و ایرانی سربلند تلاش کند.

از طرفی همه ما باید به مسأله کارآفرینی و اشتغال، اقتصاد مقاومتی، ازدواج آسان، آگاهانه و به موقع و تحکیم بنیان خانواده اهمیت بدهیم و همانطوری که سال ۱۳۵۷ بر علیه رژیم طاغوت و همدستانش انقلاب کردیم و جامعه را متحول و تا به امروز این انقلاب را حفظ کرده‌ایم این بار بر علیه خواسته‌های غیرمنطقی درون‌مان و هوای نفس خودمان قیام کنیم. خودخواه نباشیم و خودمان را متحول کنیم تا با خودسازی فردی و اجتماعی آینده‌ای روشن را تجربه کنیم.

ما باید به این باور برسیم که خواستن، توانستن است و توان فرزندان این مرز و بوم برای مقابله با مشکلات و عبور از بحران‌ها خیلی زیاد است و این مسأله در حوزه‌های مختلف از جمله دستاوردهای دفاعی نیروهای نظامی و دستاوردهای علمی و پزشکی و موفقیت‌های ورزشی  مشهود و پیداست و به قول معروف مشت نمونه خروار است و این روند حتما تداوم خواهد داشت و ایران فردا ایرانی مقتدر، روشن، باثبات و‌ سربلند خواهد بود، کما اینکه همین الان نیز با جد هجمه‌هایی که علیه‌مان وجود دارد از جمله تحریم‌های «اقتصادی» ناجوانمردانه روی پای خودمان ایستاده‌ایم و‌ منت بیگانگان را نمی‌کشیم.

* فارس: راجع به بیانیه گام دوم انقلاب و دغدغه‌های مقام معظم رهبری صحبت کردید، حضرت آقا توصیه زیادی در امر تولید، اشتغالزایی و کارآفرینی دارند، برای این حوزه هم برنامه‌ای دارید؟

شهرکی: بله صد در صد، مقام معظم رهبری به خوبی می‌دانند کار و اشتغال حلال بسیاری از مشکلات است و برای مثال فرصت ازدواج را برای جوانان ایجاد می‌کند و بگو مگوهای زیادی در بین خانواده‌ها به خاطر نداشتن شغل و درآمد به حداقل می‌رسد.

از طرفی اقتصاد پویا و رو به رشد خواهد شد و ما باید به این مسأله نگاه جدیدتری داشته باشیم، با عنایت به ظرفیت منطقه و توانمندی‌هایی که وجود دارد علاقه‌مند به فعالیت در بخش گردشگری هستم که زیرساخت‌های آن در گنبدکاووس که یک شهر گردشگرپذیر است نیاز به تقویت دارد.

جانمایی پروژه صورت گرفته و زمینی را در یک منطقه بسیار خوب در نظر گرفتیم که در ورودی گنبدکاووس، ضلع جنوبی دریاچه مصنوعی قرار دارد و اگر مسوولان همکاری کنند، پیچ و خم‌های اداری به حداقل برسد و از ما پشتیبانی شود شرایط اشتغال مستقیم بیش از ۵۰۰ نفر و اشتغالزایی غیرمستقیم برای بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ نفر مهیا خواهد شد.

جدا از مسأله گردشگری، امکان فروش محصولات کشاورزی و صنایع‌دستی هم در این منطقه به بهترین شکل ممکن به وجود خواهد آمد و در امر تولید هم اتفاقات خوشایندی را شاهد خواهیم بود.

از مسوولان انتظار دارم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده حمایت‌شان را از تولیدکنندگان و صاحبان طرح و برنامه در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری و‌ کشاورزی دریغ نکنند تا فرصت‌های شغلی خوبی ایجاد شود و ما هم تلاش خواهیم کرد یکی از بزرگترین مراکز گردشگری و تجاری شمال شرق کشور را در این منطقه ایجاد کنیم.

* فارس: و اما حرف آخر، اگر مطلب مهمی مانده که به آن اشاره نشده است، بیان بفرمایید.

شهرکی: بنده مجددا از شما و همکارانتان تقدیر و تشکر دارم و امیدوارم سال نو برای شما و‌ همه مردم خوب ایران سالی خوب، پرخیر و برکت توام با شادی و سلامتی باشد و تا نابودی کرونا پایبند به دستورالعمل‌های بهداشتی باشیم، التماس دعا دارم.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول