اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اعمال محدودیت‌های کرونایی ظرف ۷۲ ساعت آینده در سقز/مسافران سقز را ترک کنند

فرماندار ویژه شهرستان سقز با بیان تغییر رنگ سقز به نارجی کرونایی، از اعمال محدودیت‌های کرونایی ظرف ۷۲ ساعت آینده در این شهرستان خبر داد.

اعمال محدودیت‌های کرونایی ظرف ۷۲ ساعت آینده در سقز/مسافران سقز را ترک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، کامیل کریمیان در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان سقز که در سالن اجنماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: امروز شهرستان سقز در پیک چهارم کرونا قرار دارد و هر روز نیز شاهد افزایش آمار بستری بیماران کرونایی در این شهرستان هستیم.

وی با اعلام محدودیت‌های جدید در سقز در پی ورود شهرستان به موج چهارم کرونا، با اشاره به افزایش بستری‌ها و تغییر رنگ این شهرستان به نارنجی به دلیل مراجعه بیماران مشکوک و مبتلا و در نتیجه افزایش روند بیماری، همه مردم شهرستان سقز را به رعایت کامل پروتکل‌ها و پرهیز از تجمع و سفر دعوت کرد.

کریمیان در این جلسه بر آمادگی تمام دستگاه‌های اجرایی در راستای مبارزه با ویروس کرونا تاکید کرد و از مردم خواست تا دستورالعمل‌ها را رعایت کنند.

وی با اشاره به تصمیم فوری ستاد ملی و استانی کرونا به علت تغییر رنگ شهرستان، اضافه کرد؛ دو روز پیش از آغاز سال نو، نشانه‌های ورود به موج چهارم کرونا مشاهده شد که به دلیل افزایش تجمع‌ها در اوایل سال و به ویژه برگزاری جشن‌های عروسی در تالارها و عدم رعایت پروتکل‌ها توسط مردم، بازگشت به محدودیت‌ها حتمی بود و ستادهای شهرستانی هم تابع ستاد ملی هستند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سقز با تقدیر و تشکر از اقشار مختلف مردم و دعوت از آنان به رعایت پروتکل‌ها اضافه کرد، در جلسه ستاد محدودیت‌های موقت اتخاذ شد که در صورت ادامه روند افزایشی بیماری، محدودیت‌ها تمدید می‌شود.

رئیس ستاد کرونا شهرستان سقز با عنوان اینکه موقتی‌بودن تصمیم‌ها به دلیل حمایت از سلامت و اقتصاد شهرستان است اظهار امیدواری کرد که وضعیت کرونایی شهرستان، وخیم‌تر نشود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز هم در این جلسه گفت: از سه روز گذشته تا به امروز آمار بستری‌ها در این شهرستان به سه برابر افزایش یافته است که به جد جای نگرانی دارد.

انور بهرامی ادامه داد: تا چند روز قبل، تعداد بستری‌ها در بیمارستان سقز ۱۰ إلی ۱۲ نفر بود، اما در دو روز اخیر این آمار افزایشی و هم‌اکنون به حدود 30 نفر رسیده و دو نفر نیز در اورژانس هستند که پس از ویزیت و نظر متخصص، وضعیت آنها مشخص خواهد شد.

وی افزود: افزایش دید و بازدیدها و دورهمی‌ها موجب افزایش مبتلای بیشتر مردم به ویروس کرونا شده و اگر کنترل نشود شاید وضعیت شهرستان به حالت قرمز برسد.

خالد رحمان پناه فرمانده پلیس راه شهرستان سقز هم ضمن توصیه به مسافران برای سفر نکردن به شهرستان سقز گفت: بر اساس دستورالعمل ستاد کرونای شهرستان، از ورود هر گونه خودرو غیر پلاک شهرستان به داخل شهر در ورودی ها جلوگیری خواهد شد.

مهدی حیدری جانشین راهنمایی و رانندگی سقز هم در این جلسه گفت: در داخل شهر نیز از تردد ماشین‌های غیر شماره شهرستان جلوگیری خواهد شد و از ساعت 21 و ۳۰ دقیقه هر شب تا ساعت 4 بامداد از ترد خودروهای شماره شهرستان هم در داخل شهر جلوگیری خواهد شد و متخلفان اعمال قانون می‌شوند.

تعطیلی تمام تالارهای عروسی ظرف ۷۲ ساعت آینده، فرصت ۷۲ ساعته به مسافران برای ترک سقز به مبدا، تعطیلی هر نوع مراسم از جمله نماز جمعه و جماعت و عزا، تعطیلی قهوه‌خانه‌ها و مراکز بازار، بسته‌شدن ورودی ماشین‌رو پارک‌ها و تعطیلی تمام اماکن ورزشی، استخرها و هنه باشگاه‌های خصوصی و دولتی از مصوبات جلسه امرکز ستاد مقابله با کرونا سقز بود.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول