اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

عدم درج قیمت بر روی اجناس نشانه‌ تخلف است/برخورد و تشکیل پرونده برای چند مرکز فروش ماهی و میگو و مرغ در شیراز

رئیس سازمان صمت استان فارس بر ضرورت درج قیمت بر روی کالا تاکید کرد و عدم نصب اتیکت بر روی کالا را نشانه‌ای از تخلف و گرانفروشی دانست.

عدم درج قیمت بر روی اجناس نشانه‌ تخلف است/برخورد و تشکیل پرونده برای چند مرکز فروش ماهی و میگو و مرغ در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، پیش از ظهر امروز همزمان با یکم فروردین‌ماه، رئیس سازمان صمت فارس به همراه معاونین، معاون اقتصادی استاندار و جمعی دیگر از مدیران به منظور رسیدگی و نظارت به وضعیت بازار در سال جدید و تسهیل دسترسی مردم به اجناس از بازارهای سطح شهر بازدید کرد.

حمیدرضا ایزدی با تاکید بر این که مردم باید نسبت به درج قیمت کالا توجه داشته باشند، گفت:کالاها و اجناس بدون لیبل یا اتیکت نشانه‌ای از تخلف و گرانفروشی است و قیمت درج شده بر روی اجناس با قیمت فروش باید مورد توجه مشتریان قرار گیرد.

وی با اشاره به این که در صورت عدم درج قیمت و یا درج قیمت غیرواقعی بر روی محصولات با فروشندگان برخورد قانونی می‌شود،ادامه داد: در بازدید امروز از چند مرکز فروش مرغ، ماهی و میگو که گرانفروشی کرده و یا از درج قیمت بر روی محصولات خودداری کرده بودند برخورد و برای آن ها تشکیل پرونده داده شد.

رئیس صمت فارس با اشاره به این که پرونده متخلفان برای صدور رای به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است،گفت: در این روزها و ایام نوروز اقلام ضروری مثل میوه،  مرغ و گوشت، شیرینی و خشکبار از نیازهای اساسی مردم است، لذا ضروری است که خود فروشندگان هم، جانب انصاف را رعایت کرده و از گرانفروشی پرهیز کنند.

وی افزود: قیمت بسیاری از کالاها بر اساس عرضه و تقاضا است، لذا صدور فاکتور فروش از واحدهای تولیدی تا سطح عرضه و خرده فروش کنترل و توسط بازرسان بررسی می ‌گردد. 

ایزدی در خصوص آرد و شکر نیز با بیان اینکه میزان عرضه بر اساس سهمیه در نظر گرفته شده در میان عرضه کنندگان توزیع می‌شود،توضیح داد:  اداره کل غله استان در زمینه تامین و توزیع آن تلاش های زیادی کرده و هیچ گونه کمبود و کسری وجود ندارد. 

رئیس صمت فارس در خصوص روغن مورد نیاز صنوف ادامه داد: بر اساس سهمیه اعلام شده به استان، روغن در اختیار صنوف به خصوص صنف قنادان قرارگرفته و برخی از واحدهای صنفی که به میزان بیشتری نیاز داشتند از طریق شرکت های پخش روغن و واحدهای تولیدی در اختیارشان قرار داده شده است.

وی افزود: در حال حاضر هیچ یک از واحدهای تولیدی در زمینه تامین کالا و مواد اولیه با کمبود مواجه نبوده و نیستند.

او همچنین با بیان اینکه به طور کلی هیچ‌ محدودیتی در توزیع این محصولات وجود ندارد،گفت: متاسفانه بعضی افراد سودجو از عرضه این کالاها خودداری کرده و آن را انبار کرده و موجبات گرانفروشی و کمبود را فراهم‌می‌آورند.

رییس صمت فارس با اشاره به برخی تفاوت قیمت ها در بازار گفت: همانطور که می دانیم در برخی برندها یا کارخانه ها بر اساس میزان کیفیت مواد اولیه ای که در تهیه محصولات مورد استفاده قرار می‌دهند تاحدودی تفاوت قیمت وجود دارد.

ایزدی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرنوع تخلف، از گرانفروشی و کم فروشی گرفته تا عدم نصب اتیکت یا لیبل قیمت بر روی کالا یا اجناس، موارد را به سامانه ارتباطی ۱۲۴ سازمان یا ۳۲۳۴۰۰۰ بازرسی اتاق اصناف اطلاع رسانی کنند تا در سریع ترین زمان ممکن مورد بررسی قرار گیرد.

گفتنی است، در این بازدید از چندین مراکز فروش مرغ، ماهی، گوشت، خشکبار و شیرینی فروشی جهت کنترل قیمت اجناس و کالاها بازدید به عمل آمد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول