اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تولیدکننده برای اخذ تسهیلات باید هفت خان را رد کند/ بانک‌ها به مانع بزرگی برای تولید تبدیل شده‌اند

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی بانک‌ها را یکی از موانع بزرگ دیگر تولید عنوان کرد و گفت: تولیدکننده در استان گلستان باید هفت‌خان رستم را رد کند تا بتواند تسهیلات بگیرد و پس از آن نیز متاسفانه بانک‌ها در بازپس‌گیری مطالبات نسبت به تولیدکنندگان بسیار بی‌رحمانه برخورد می‌کنند.

تولیدکننده برای اخذ تسهیلات باید هفت خان را رد کند/ بانک‌ها به مانع بزرگی برای تولید تبدیل شده‌اند

رضا آریان‌پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق گلستان با اشاره به فرا رسیدن سال جدید و تبریک ایام نوروز باستانی، اظهار کرد: امیدواریم سال ۱۴۰۰ سال گشایش اقتصادی و تحقق آرزوهای بزرگ ملت ایران برای پیشرفت و آبادانی هرچه بیشتر باشد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب مطابق با هر سال برای تعیین خط مشی حرکتی مسوولان و مردم شعار سال جدید را با هوشمندی انتخاب کردند، افزود: اگر به روند تعیین نامگذاری سال‌ها دقت کنیم ایشان عمدتا حول محور اقتصاد و تولید اقدام به نامگذاری کرده‌اند تا تاکیدی ویژه بر معیشت و اشتغال مردم داشته باشند.

* مجلس قوانین دست و پاگیز تولید را اصلاح کند/ بخشنامه‌های اداری نباید به تولید ضربه بزند

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در سال گذشته با وجود تحریم‌های خبیثانه دشمن و سوءمدیریت‌های موجود در کشور شاهد اقدامات نسبتا خوبی از سوی برخی دستگاه‌ها و به ویژه گروه‌ها و جریانات مردمی بودیم، خاطرنشان کرد: شعار سال امسال با شفافیت کامل به ما می‌گوید باید برای آنکه بتوانیم قطار تولید را به سر منزل مقصود برسانیم باید با شناسایی موانع برای رفع آنها با تمام وجود تلاش، حمایت و پشتیبانی کنیم.

آریان‌پور در تشریح برخی موانع تولید در کشور، تاکید کرد: بسیاری از موانع تولید شاید حتی قوانینی باشد که در مجلس طی سال‌های متمادی به تصویب رسیده و به علت عدم بازنگری و به روزرسانی در حالیکه برای حمایت از تولید وضع شده بوده‌اند امروز به یکی از موانع جدی تولید تبدیل شده‌اند.

وی با انتقاد از برخی آئین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های اداری مغایر با حمایت از تولید، ادامه داد: استان گلستان ظرفیت‌های بسیار بالایی در کشاورزی، صنایع تبدیلی، صنعت و دامپروری برای ایجاد بنگاه‌های تولیدی دارد اما در همین استان موانع زیادی پیش‌روی تولیدکنندگان قرار دارد که سال‌‌هاست مانع جهش تولید در استان شده است.

* فقدان مدیریت منابع آب مانع بزرگ تولید در گلستان/ گسترش شهرک‌های صنعتی ضروری است

نماینده مردم مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی یکی از مهم‌ترین موانع تولید در استان گلستان را فقدان مدیریت درست منابع آب دانست و تصریح کرد:  ما در استان گلستان به دلیل محافظت از منابع آب ممنوعیت کشت سالی داشتیم و این در حالی است که ما سالانه نیازمند حجم بسیار زیادی از واردات برنج هستیم و گلستان می‌تواند بخش عمده‌ای از این نیاز را مرتفع کند.

 آریان‌پور با بیان اینکه سوال ما این است که چرا باید به جای کنترل و مدیریت آب‌های جاری و سیلاب‌ها به دنبال ایجاد محدودیت باشیم، افزود: ما می‌توانیم با رفع این مانع به تولید در حوزه کشاورزی و رفع نیاز کشور به صادرات کمک شایانی کنیم.

وی با اشاره به اینکه مانع دیگر تولید در استان گلستان فقدان زیرساخت‌ها در حوزه اقتصادی و تولید است، خاطرنشان کرد: بسیاری از شهرک‌های صنعتی ما فاقد زمین برای گسترش فضا هستند و تغییر کاربری زمین‌ها نیز بعضا غیرممکن است، در حالیکه اگر این زمین‌ها تامین و شهرک‌ها گسترش یابد می‌توانیم با استقرار صنایع تبدیلی حرکت در حوزه تولید را افزایش جدی دهیم.

* متاسفانه بانک‌ها در بازپس‌گیری مطالبات نسبت به تولیدکنندگان بسیار بی‌رحمانه برخورد می‌کنند/ برخی مسوولان به انحصارطلبی تعدادی از واحدهای تولیدی بها داده و نمی‌گذارند سرمایه‌گذار جدیدی ورود کنند

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی بانک‌ها را یکی از موانع بزرگ دیگر تولید عنوان کرد و گفت: تولیدکننده در استان گلستان باید هفت‌خان رستم را رد کند تا بتواند تسهیلات بگیرد و پس از آن نیز متاسفانه بانک‌ها در بازپس‌گیری مطالبات نسبت به تولیدکنندگان بسیار بی‌رحمانه برخورد می‌کنند به شکلی که برخی اوقات به دلیل کمبود منابع در گردش و تاخیر در پرداخت اقساط برخوردها با واحدهای تولیدی، آنها را به تعطیلی می‌کشاند.

آریان‌پور انحصارطلبی برخی از بنگاه‌های اقتصادی در استان گلستان را یکی دیگر از موانع تولید و تحقق منویات رهبری دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد هستیم که برخی مسوولان به انحصارطلبی این واحدهای تولیدی بها داده و نمی‌گذارند سرمایه‌گذار جدیدی در برخی از حوزه‌ها ورود کنند تا منافع سرمایه‌گذار قبلی و انحصارطلب به خطر نیافتد.

وی با تاکید بر اینکه برای ایجاد کیفیت و جهش تولید باید به جای انحصارطلبی به دنبال رقابتی کردن فضا باشیم، ادامه داد: برای تحقق فرمایشات رهبری باید مسوولان صمت و شهرک‌های صنعتی واحدهای غیرفعال و نیمه‌فعال تولیدی را شاسایی کرده و علت عدم فعالیت با ظرفیت کامل را جویا و با نگاه جهادی و انقلابی با توجه به قرارگیری گلستان در زمره پنج استان برتر از نظر امنیت سرمایه‌گذاری، موانع فعالیت پرشتاب این واحدها را رفع کنند.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول