اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

بررسی عملکرد فولاد در سال ۹۹| ثبات تیمی، نظم و صعود به آسیا در سال پر چالش مدیریتی

باشگاه فولاد در سال ۹۹ روزهای پر چالشی را از نظر مدیریت تجربه کرد اما تیم فوتبال آن با ثبات و نظم به لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

بررسی عملکرد فولاد در سال ۹۹| ثبات تیمی، نظم  و صعود به آسیا در سال پر چالش مدیریتی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، فولاد در سال ۹۹ روزهای بد و خوب زیادی را پشت سر گذاشت.  این تیم در سالی که گذشته به بهترین نتایج ممکن طی فصول اخیر دست پیدا کرد و نظم تیمی باعث شد در نهایت در آخر فصل به عنوانی برسد که در 3-4 سال اخیر هرگز به آن نرسیده بود.

فولاد که در فصل 92-93 با حسین فرکی به قهرمانی  لیگ برتر رسیده بود بعد از آن سال دیگر به موفقیت چندانی نرسید اما سال گذشته با جواد نکونام که تبدیل به مربی با اصول در زمینه نظم و انضباط شده شکل تیمی خوبی گرفت و موفق شد به جایگاه سومی لیگ برتر برسد و به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

تیم نکونام در فصلی که گذشته در 14 بازی موفق به پیروزی شد، در 9 بازی به تساوی رسید و 7 شکست را در کارنامه ثبت کرد و در فاصله 2 امتیازی استقلال به عنوان سوم لیگ برتر رسید تا در پایان مسابقات در نهایت به عنوان سومی لیگ برسد.

از طرف دیگر فولادی ها در امر مدیریت در سال گذشته چندان بی حاشیه نبودند. بعد از عقد قرارداد محمد بلبلی با مدیریت گذشته فولاد، پرونده این بازیکن و امضای قرارداد غیرقانونی با وی با شکایت باشگاه سپیدرود مواجه شد که همین موضوع این باشگاه را از 2 پنجره نقل و انتقالاتی بست.

همین مساله دست نکونام را برای گرفتن بازیکن بسته نگه داشت تا جایی که وی مجبور شد با همان بازیکنانِ نیم فصل اول پا به مسابقات بگذارد و البته بدتر اینکه در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا هم بدون تقویت تیم برنامه ریزی کند. هنوز هم پنجره نقل و انتقالاتی فولاد بسته است آن هم در حالی که بلبلی راهی استقلال شده و از این تیم جدا شده و حتی یک نیم فصل در نفت مسجد سلیمان هم بازی کرده است.

البته این پایان حواشی نبود، مدیرعامل اصفهانی این باشگاه که از 13 شهریور مدیریت این باشگاه خوزستانی را بر عهده گرفت در اواخر سال 99 بیشتر درگیر انتخابات فدراسیون فوتبال و حواشی آن بود. آذری در سال گذشته با مصاحبه های متعدد در مورد فدراسیون و عوامل وقت آن از هرگونه فعالیت محروم شد.

این مدیرعامل پر سر و صدا البته با اعتراض به کمیته استیناف بخشیده شد اما وی چند ماه درگیر بود تا نشان بدهد مدیریت در فوتبال خیلی بیشتر از دیگران بلد است. در نهایت هم با فشار مدیران کارخانه فولاد وی از حضور در انتخابات و نامزد هیات رئیسه کنار کشید تا تمام تمرکزش روی باشگاهش باشد.

با این اتفاقات فولاد سالی پر چالش از نظر مدیریت و با ثبات از نظر تیمی را پشت سر گذاشت تا در نهایت در اولین آزمون مهم در سال جدید بعد از بازی 12 فروردین در لیگ قهرمانان آسیا در ریاض به مصاف العین امارات برود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول