اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

فعالیت بانوان مسجدی در تولید نیم میلیون ماسک و کارآفرینی برای زنان+عکس

مسئول خیریه بانوان مسجد حضرت ولیعصر(عج) گفت: زنان این مسجد در طول سال ۹۹ در مجموع ۵۰۰ هزار ماسک تولید کردند و توانستند ۳ کارگاه خیاطی را احیا کنند و ۴ کارگاه جدید نیز در کشور راه بیندازند.

فعالیت بانوان مسجدی در تولید نیم میلیون ماسک و کارآفرینی برای زنان+عکس

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، مقام معظم رهبری عصر یکشنبه در سخنرانی نوروزی خود در نخستین روز سال ۱۴۰۰ به تولید ماسک توسط گروه‌های مردمی و مساجد در سال ۹۹ برای مقابله با ویروس کرونا و همچنین خودکفایی کشورمان در این عرصه اشاره کردند. ایشان با اشاره به سرقت محموله ماسک توسط یک کشور اروپایی، همت والای مردم کشورمان در تولید ماسک را تحسین کردند و به ستایش این اقدام پرداختند.

به همین بهانه با خانم گرجی، مسئول خیریه بانوان مسجد حضرت ولیعصر(عج) در شهرک شهید محلاتی تهران که در زمینه تولید ماسک بسیار فعال بودند، گفت‌وگویی داشتیم. 

گرجی با اشاره به اینکه این خیریه برای اشتغال‌زایی و مهارت‌آموزی به بانوان مسجدی پیش از شیوع کرونا، کارگاه خیاطی راه‌اندازی کرده بود، اظهار داشت: در این کارگاه، زنانی را آموزش داده بودیم که برای خود کارگاه خیاطی راه‌اندازی کرده بودند و الحمدلله مشغول کار و کسب درآمد بودند. زمانی که کرونا شیوع پیدا کرد، ابتدا با کمبود ماسک مواجه شدیم که از همان اسفند سال ۹۸، ظرفیت کارگاه را به سمت تولید ماسک سوق دادیم.


کارگاه تولید ماسک بانوان در مسجد حضرت ولیعصر(عج)

وی افزود: با توجه به اینکه پارچه در کارگاه موجود بود، تولید ماسک را به سرعت شروع کردیم و در سه شفیت تا ساعت ۱۰ شب ماسک تولید می‌کردیم که در هر شیفت ۲۰ خانم مشغول به کار بودند.


تولید ماسک پارچه‌ای در روزهای نخست شیوع کرونا

گرجی با بیان اینکه در چندماه نخست بیش از ۲۰۰ هزار ماسک با کمک بانوان مسجدی توزیع کردیم، گفت: در برهه‌ای که ماسک در دسترس نبود، توانستیم با این ظرفیت برای بسیاری از خانواده‌ها در مناطق مختلف تهران و همچنین مناطق محروم زیر پوشش، ماسک پارچه‌ای تهیه و توزیع کنیم.

مسئول خیریه بانوان مسجد حضرت ولیعصر(عج) افزود: بعد از اینکه ماسک با قیمت مناسب در بازار موجود شد، تلاش کردیم با ظرفیت خیریه مسجد برای ادامه حیات کارگاه‌های خیاطی که به دلیل کرونا در حال تعطیلی بودند، تلاش کنیم. با ارتباط مسجد با نهادهای مختلف سفارش ماسک می‌گرفتیم و کار دوخت را به این کارگاه‌ها واگذار می‌کردیم تا محل درآمدی برای آن‌ها باشد که الحمدلله با این شیوه ۳ کارگاه را احیا کردیم.


احیای ۳ کارگاه خیاطی با دوخت ماسک توسط خیریه مسجد حضرت ولیعصر(عج)

وی ادامه داد: با تجربه به دست آمده از تولید ماسک و همچنین همکاری با خیریه‌ها توانستیم به کمک مردم و خیرین یک کارگاه تولید ماسک در شهر لوشان در استان گیلان و سه کارگاه در ورامین ایجاد کنیم که برای شروع کار آن‌ها ۳ چرخ خیاطی و پارچه تهیه کردیم تا این کارگاه‌ها سرپا شود.

گرجی گفت: در حال حاضر در بُعد بین‌المللی در حال کارآفرینی و خدمات‌رسانی هستیم و بنا داریم کارگاه تولید ماسکی برای مهاجرین کشور پاکستان ایجاد کنیم تا با ارائه آموزش‌ها و مواد اولیه لازم ظرفیت این کار را در آن کشور هم ایجاد شود.


دوخت ماسک توسط بانوان مسجدی

مسئول خیریه بانوان مسجد حضرت ولیعصر(عج) در پایان خاطرنشان کرد: خیریه ما در سال گذشته توانست ۵۰۰ هزار ماسک تولید کند و در اختیار مردم به خصوص نیازمندان قرار دهد که البته بعد از پیک اولیه کرونا که با کمبود ماسک مواجه شدیم در برهه‌های بعدی با وجود ماسک در بازار روند تولید ما کاهش پیدا کرد و بیشتر در حوزه اشتغال‌زایی و رونق کسب و کارها فعال شدیم. مساجد با ظرفیت خیرین و نمازگزاران بستر و ظرفیت خوبی برای رونق تولید و ایجاد کسب و کارهای خُرد هستند که دیروز نیز مقام معظم رهبری بر به کارگیری این ظرفیت در سال جدید اشاره داشتند که ان‌شاءالله انگیزه مضاعفی برای فعالیت‌های ما در سال جدید خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول