اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

مساجد برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ چه خواهند کرد؟

معاون مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه مساجد حلقه وصل تولیدکننده و نیروی کار می‌شوند، گفت: مساجد دارای خیریه‌ها و مراکز نیکوکاری هستند که می‌توانند علاوه بر کمک‌های مالی، آنان را در حوزه کار توانمند کنند.

مساجد برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ چه خواهند کرد؟

حجت‌الاسلام حجت‌الله ذاکر معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی سال ۱۴۰۰ و تاکید معظم‌له بر ظرفیت مساجد برای ورود به حوزه تولید و کارآفرینی اظهار داشت: مساجد باتوجه به امکانات می‌توانند هرکدام در این حوزه فعال شوند. اگر مسجدی توان برپایی کارگاه اشتغال‌زایی داشته باشد، می‌تواند در این حوزه وارد شود و یا با ظرفیت مکانی خود بازارچه فروش اقلام راه بیندازد.

مساجد حلقه وصل تولیدکننده و نیروی کار شوند

وی با اشاره به اینکه مساجد می‌توانند نیروی کار را به افراد خیر و فعال در حوزه تولید وصل کنند و زمینه‌ساز اشتغال آنان باشند، گفت: مساجد دارای خیریه‌ها، صندوق‌های قرض‌الحسنه و مراکز نیکوکاری هستند که اقشار آسیب‌پذیر را زیر پوشش دارند و می‌توانند علاوه بر کمک‌های مالی، آنان را در حوزه کار و کسب درآمد هم توانمند کنند.

ذاکر با بیان اینکه این مراکز می‌توانند وام برای ایجاد کسب و کار و اشتغال آفرینی در اختیار مردم قرار دهند، گفت: این مراکز می‌توانند پروژه‌هایی از نهادهای مختلف قبول کنند و نیروهای آماده به کار را مشغول کنند.

مساجد در سال ۹۹ چه کردند؟

 معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه مساجد در سال ۹۹ در حوزه خدمات اجتماعی و همچنین رفع آسیب‌های اجتماعی بسیار فعال بودند و کمک‌های بسیاری به مردم داشتند، تصریح کرد: برخی از مساجد استان تهران با هماهنگی‌های صورت گرفته با کلانتری‌ها و مراکز قضایی در سال گذشته در زمینه پرونده‌های قضایی همچون شورای حل اختلاف عمل کرده و واسطه رفع مشکلات مردم شدند. این روند موجب شد تا پرونده‌های قضایی کم‌تری تشکیل شود.

وی اضافه کرد: در حوزه محرومیت‌زدایی هم در سال گذشته، مساجد وارد عمل شدند و بسته‌های معیشتی توزیع کردند. در این زمینه بیش‌ترین خدمات از سوی مساجد انجام شد. در حوزه خدمات اجتماعی نیز مساجد در زمینه کمک به کادر درمان، تقدیر از این مدافعان خط مقدم کرونا، مشارکت در ضدعفونی معابر و دیگر خدمات جهادی فعال بودند.

مساجد سرمایه‌های خُرد مردم را به سمت تولید سرازیر کنند

ذاکر با اشاره به اینکه در زمینه تولید نیز مساجد ظرفیت خود را با تولید ماسک، گان و شیلد نشان دادند، گفت: مساجد برای تجمیع سرمایه‌های خُرد نیز بسیار ظرفیت خوبی دارند و می‌توانند سرمایه‌های اهالی محله را که بهره‌وری کمی دارد، جمع‌آوری کرده و با محوریت خود تعاونی ایجاد کنند و به جوانان آماده کار ارائه کرده تا تولیدی‌های کوچک و زودبازده ایجاد کنند.

 معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه مرکز در زمینه تولید کارهای بسیاری از گذشته آغاز کرده است، تصریح کرد: این مرکز در سال‌های اخیر که مقام معظم رهبری بر تولید، استفاده از کالای ایرانی و ... شعار سال را انتخاب کرده‌اند، ائمه جماعت را آموزش دادند تا مردم را به سمت استفاده از کالای ایرانی سوق دهند. مساجد هم در این سال‌ها مایحتاج خود را از اقلام و تولیدات داخلی انتخاب کردند.

ائمه جماعت سرمایه‌داران مذهبی را به سمت تولید تشویق می‌کنند

وی اضافه کرد: ائمه جماعت در این سال‌ها صاحبان سرمایه را در سخنرانی‌های خود ترویج کردند تا در زمینه تولید فعال‌تر شوند. همچنین با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) توانمندسازی و آموزش کارهای خانگی را در مساجد راه‌اندازی کردند تا ان‌شاءالله مردم در خانه‌های بتوانند تولیداتی داشته باشند و کسب درآمد کنند.

ذاکر در پایان خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله امسال نیز که مقام معظم رهبری شعار سال را تولید، پشتیبانی‌ها و رفع مانع‌ها انتخاب کردند، مساجد برای تبلیغ و ترویج تولید و مهارت‌آموزی به مردم و همچنین کمک به ایجاد کسب‌ و کارهای زودبازده برنامه‌ریزی خواهند داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول