اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

علمای اهل سنت کردستان: تحقق شعار امسال موجب بی‌اثرکردن تحریم‌ها خواهد شد

علما و روحانیون اهل سنت معتقدند: تحقق شعار سال نیازمند تلاش همه مسئولان و بخش خصوصی است و با این کار شکوفایی بیشتر اقتصاد کشور و بی‌اثرشدن تحریم‌ها اتفاق خواهد افتاد.

علمای اهل سنت کردستان: تحقق شعار امسال موجب بی‌اثرکردن تحریم‌ها خواهد شد

خبرگزاری فارس استان کردستان/ اقتصاد ایران با وجود همه فراز و نشیب‌ها در سال‌های اخیر با شدت تحریم‌های ظالمانه دشمنان نیز مواجه شد و با وجود تنگناهای پیش‌رو، این خودباوری ملی بود که به بار نشست و امروز پرچم جهش تولید در جای جای میهن اسلامیمان همچنان برافراشته است.

صاحب‌نظران زیادی راه نجات کشور از معضلات و مشکلات فعلی را جراحی اقتصادی و رسیدن به رونق تولید دانسته‌ و تحقق این مهم در برهه حساس کنونی را نیازمند همدلی و درک عمیق مقوله اصلاح ساختار اقتصادی و مشارکت هدفمند همه دستگاه‌ها و نهادها، لایه‌های مردمی و حوزه تولید بیان می‌کنند، رونق تولید و بالندگی اقتصادی تنها راه تحقق توسعه پایدار و تقویت بنیه معیشتی عموم مردم است.

22 سال از آغاز نام‌گذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری می‌گذرد با نگاهی به عناوین سال‌ها طی 22 سال گذشته در می‌یابیم که، غالب عناوین حول محور «اقتصادی» بوده و این نشان از تاکید ویژه ایشان به موضوعات اقتصادی دارد.

البته در بین عناوین اقتصادی نیز، تاکید راهبردها و استراتژی‌های ایشان بر «کار و تولید» بوده است چراکه امروز بیکاری به ویژه در یک دهه اخیر به یکی از ابرچالش‌های اقتصادی تبدیل شده و به عنوان اولویت نخست دولت بارها از آن یاد شده است.

برخی فلسفه این نامگذاری‌ها را جلب توجه مردم و مسوولان به یک ارزش و یا نقیصه و مشکل می‌دانند که مقام معظم رهبری با توجه به اِشراف نسبت به مسائل کلان کشور و همچنین دوراندیشی منحصر به فرد، بر روی آن تاکید می‌ورزند و آحاد مردم و مسوولان را دعوت به اهتمام و تمرکز بر روی آن امور می‌کنند.

سال 99 را با تمام تلخی‌ها و شیرینی‌ها پشت سر گذاشتیم سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید نامگذاری شد به واسطه تحریم‌ها و شرایط کرونایی و ...برای حوزه تولید سال سختی بود، ویروس ناشناخته کرونا زندگی مردم، کسب وکارها، محیط‌های آموزشی، اجتماعات دینی و بسیاری مسائل دیگر را تحت تأثیر قرار داد و به فرموده رهبر معظم انقلاب ضربه سختی به اشتغال در کشور وارد شد.

سال ۱۴۰۰ را رهبر انقلاب اسلامی با عنوان سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کردند و تاکید فرمودند: شعار انقلابی جهش تولید امسال باید با حمایت همه جانبه و رفع موانع کاملا محقق شود.

ضرورت حمایت همه جانبه از تولید 

مقام معظم رهبری عنوان کردند: بر اساس گزارش‌های متعدد مردمی و دولتی، جهش تولید تا حدّ قابل قبولی در بخش‌هایی از کشور تحقق یافت. البته این میزان جهش در حدّ انتظار نیست، چراکه با وجود تحقق در کار های زیربنایی و سازندگی، نتیجه آن در اقتصاد عمومی و معیشت مردم مشهود و محسوس نشد، در حالی که انتظار بود جهش تولید گشایشی در زندگی مردم به وجود آورد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای علت تحقق نیافتن کامل جهش تولید در سال ۹۹ را وجود موانع و همچنین حمایت نشدن تولید در همه بخش‌ها دانستند و با اشاره به معضل واردات و قاچاق، فرمودند: ضعف‌های قانونی و واردات رقیب خارجیِ محصولی که در داخل با همت جوانان در حال تولید است، و یا قاچاق آن از طریق دست‌های خیانتکار، مانع تولید است و موجب شکست خوردن آن می‌شود.

امامان جمعه و جماعت استان کردستان معتقدند، تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» موجب بی‌اثری تحریم‌ها می‌شود.

تولید زیربنای استقلال و عزت 

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج عنوان کرد: سال ۹۹ را با تمام سختی‌ها و چالش‌هایی که به دنیا بشریت گذشت پشت سر گذاشتیم و با وجود تمام مشکلات، اتفاقات خوبی در حوزه تولید افتاد اما تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم.

امام جمعه سنندج گفت: در شعار امسال مولفه‌های مهمی مستتر است که پشتیبانی و حمایت از تولیدکنندگان و فراهم کردن تسهیلات لازم برای توسعه فعالیت‌های آنان از جمله مواردی است که شکوفایی اقتصادی و عزت کشورمان را رقم می‌زند.

ماموستا رستمی اظهار داشت: ایرانیان در طول تاریخ همواره با تولید اقلام مورد نیاز خود توانسته‌اند استقلال و عزت ملی‌شان را حفظ کنند و حتی تولیداتشان را به دیگر نقاط دنیا صادر کنند.

وی با بیان اینکه تولید زیربنای استقلال و عزت کشور است، عنوان کرد: در سایه رهنمودهای عالمانه رهبری عالم و فرزانه در تولید بسیاری از محصولات و غیره شاهد تحقق توسعه اقتصادی و خودباوری ملی هستیم.

در سایه رهنمودهای عالمانه رهبری عالم و فرزانه در تولید بسیاری از محصولات و غیره شاهد تحقق توسعه اقتصادی و خودباوری ملی هستیم

 

امام جمعه سنندج با تاکید براینکه منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره فصل الخطاب بوده است، گفت: تجربه نشان داده که تحلیل‌ها و پژوهش‌های بسیاری پشت نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری وجود دارد و هرگاه به آن ها عمل کرده‌ایم تحولات شگرفی در جامعه رخ داده است.

شعارهای سال رهبری مسیر رشد اقتصاد در کشور را هموار کرده است

ماموستا نوری امام جمعه اهل سنت قروه نیز گفت: در رابطه با نام گذاری امسال با عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» حقیقتا مقام معظم رهبری با توجه به زمان‌شناسی درایت و مدیریت زمان با نهایت تدبیر و توان عناوین سال‌ها را انتخاب می‌کنند و با این کار نقشه راه را ترسیم می‌فرمایند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب با شعارهایی که در آغاز هر سال انتخاب می‌کنند مسیر ترقی و رشد اقتصاد را در کشور فراهم کرده‌اند.

ماموستا نوری اضافه کرد: از سال 78 به بعد هر ساله رهبر معظم انقلاب عنوانی را برای سال‌ها انتخاب کرده‌اند و از سال 90 به بعد محور بیشتر عناوین سال‌ها موضوع اقتصادی، تولید و حمایت از کالای داخلی و ...بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به این عناوین که حول محور تولید، اقتصاد و اشتغال می‌شود میزان اهمیت فوق‌العاده معظم‌له به بخش تولید و اقتصاد نشان می‌دهد.

امام جمعه اهل سنت قروه افزود: رهبری حساسیت خاصی نسبت به حمایت از تولید، پیشرفت داخلی کشور و کالای داخلی دارند، سیاست کشور به سمت خود اکتفایی و عدم وابستگی به دیگران است که خوشبختانه با این تدابیر طی سال‌های اخیر شاهد رشد قابل توجه در خودکفایی ملی در ابعاد مختلف بوده‌ایم.

وی اظهار داشت: علیرغم تمام تحریم‌ها و توطئه‌های دشمنان، در ابعاد مختلف از جمله تسلیحاتی و نظامی قدرت اول منطقه هستیم، در بعد پزشکی در سطح بین‌الملل حرف برای گفتن داریم و در زمینه زیرساخت‌ها نیز پیشرفت شایانی داشته‌ایم.

علیرغم تمام تحریم‌ها و توطئه‌های دشمنان، در ابعاد مختلف تسلیحاتی نظامی قدرت اول منطقه هستیم.

 

وی عنوان کرد: این پیشرفت‌ها حاصل نگاه ویژه و تمرکز و تاکیدات مقام معظم رهبری به توجه مردم و مسئولان به تولید داخلی بوده اگر چه هنوز کم و کاستی‌هایی وجود دارد و برای برخی مدیران اهمیت و آنچه مد نظر رهبری است به صورت کامل جا نیفتاده است.

ماموستا نوری اضافه کرد: تحقق هرچه بیشتر خودکفایی و رسیدن به اوج اقتدار ملی مهمترین هدف رهبر معظم انقلاب از نام‌گذاری سال‌هاست که می‌طلبد همه باید در مسیر تحقق و عملیاتی کردن هرچه بیشتر عناوین سال‌ها تلاش کنیم.

 تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» موجب بی‌اثری تحریم‌ها می‌شود

ماموستا مصطفی شیرزادی امام جمعه مریوان هم معتقد است: تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» موجب بی‌اثری تحریم‌ها و رونق بیشتر اشتغال و تولید می‌شود.

وی افزود: نام‌گذاری امسال با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» در مسیر سیاست‎‌های کلان نظام و نقشه راه برای کشور و مسئولان است.

به گفته ماموستا شیرزادی، مشخص کردن مسیر انقلاب اسلامی، حل مشکلات مردم، جهش و رونق اقتصادی و تولید از مهمترین اهداف نامگذاری سال‌هاست که امیدواریم با پیگیری مسئولان و احساس مسوولیت تک‌تک افراد جامعه و بخش خصوصی این مهم به منصه ظهور و بروز برسد.

تحقق شعار سال نیاز به عزم جدی مردم و مسئولان است

ماموستا عبدالرحمان خدایی امام جمعه بانه نیز گفت: عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» را حساسیت رهبر معظم انقلاب نسبت به اهمیت تولید نشان می‌دهد.

وی ابراز امیدواری کرد، با تحقق شعار امسال، سالی پر از خیر و برکت برای همه ملت ایران اسلامی رقم بخورد و موانع و مشکلات فراروی جوانان به ویژه در حوزه اشتغال برطرف شود.

امام جمعه بانه اضافه کرد: تحقق شعار سال نیازمند تلاش همه مسئولان و پای کار بودن مردم است بخش تولید باید با حمایت مردم و مانع زدایی های مسئولان رونق بگیرد چرا که این کار موجب شکوفایی بیشتر اقتصاد کشور خواهد شد.

تحقق شعار سال نیازمند تلاش همه مسئولان و پای کار بودن مردم است

 

امام جمعه بانه گفت: ما در بخش‌های مختلف به خودکفایی رسیدهایم اما تا رسیدن به نقطع مطلوب فاصله داریم.

و اما...

مشکل اساسی کشور به ویژه در سال گذشته به واسطه تحریم‌های اقتصادی و شیوع کروناویروس مشکل اقتصادی است، مشکلی که فشار مضاعف به مردم وارد کرده است و با مشکلات معیشتی زیادی مواجه هستند، بخشی از این مشکلات مربوط به تحریم‌ها و از همه مهم‌تر بیماری کروناست، اما نمی‌توان مدیریت‌های نارسا در زمینه مسائل اقتصادی را در این پازل مشکلات نادیده گرفت.

اولویت قراردادن مجدد مسئله تولید از سوی رهبر معظم انقلاب در انتخاب شعار امسال، حجت را بر همه ارکان اجرایی، قانون‌گذاری و نظارتی تمام کرد و لذا باید دغدغه بهبود معیشت مردم در صدر اولویت‌های کاری همه کارگزاران نظام ایران قرار گیرد.

بخش تولید کردستان هم به تبع کشور نیاز به حمایت دارد، حمایتی از جنس جهاد و همت مضاعف و بازگشایی قفل‌های زنگ زده تولید، موضوعی که با مُسکن‌های مقطعی ممکن نیست...

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول