اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

ترافیک نیمه سنگین در چالوس/ پیش بینی بارندگی از فردا

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا از ترافیک نیمه‌سنگین در محو چالوس خبر داد.

ترافیک نیمه سنگین در چالوس/ پیش بینی بارندگی از فردا

سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در خصوص آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور اظهار داشت: در حال حاضر ترافیک در مسیر جنوب به شمال محور کرج-چالوس محدوده های گرماب، نساء، سه راهی دیزین، دهانه جنوبی تونل کندوان‌ و سیاه بیشه، نیمه‌سنگین گزارش شده است.

سرهنگ شیرانی با بیان اینکه تردد روان در سایر جاده های کشور جریان دارد، تصریح کرد: به جز جاده شهداد به نهبندان و خرم آباد_ پلدختر ، تمامی جاده های اصلی و مواصلاتی کشور باز است.

 وی به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر وقوع بارش اشاره و بیان داشت:از فردا تا پایان هفته بارندگی در اکثر استان‌های کشور پیش بینی شده‌است؛  بنابراین با توجه به لغزندگی معابر و بارش ها توصیه می کنیم از سفرهای غیر ضروری خودداری شود و در صورت ضرورت به سفر،از سالم بودن برف پاک کن اطمینان حاصل کرده و سرعت مطمئنه و فاصله طولی بیشتر با خودروی جلویی را در هنگام رانندگی لحاظ کنند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا تصریح کرد: یکی از روشهای بدست آوردن میزان مناسب فاصله طولی با خودرو جلویی، قاعده ۲ ثانیه است؛ بدین صورت که راننده در میدان دید جلوی خود یک شاخص مانند تابلو ، تیر چراغ برق یا پایه پل را در نظر گرفته و به محض عبور خودروی جلویی از مقابل شاخص در نظر گرفته شده ، ۲ ثانیه در ذهن خود شمارش کند؛ اگر قبل از ۲ ثانیه به نقطه شاخص رسید فاصله کم و نامناسب بوده و بعد از ۲ ثانیه فاصله مناسب حفظ شده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمان بارندگی و لغزندگی جاده‌ها باید این فاصله بیشتر در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول