اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

موریتانی و قطر روابط دیپلماتیک خود را ازسر گرفتند

وزارت خارجه موریتانی از احیای روابط دیپلماتیک با قطر پس از گذشت چهار سال قطع روابط دو کشور خبر داد.

موریتانی و قطر روابط دیپلماتیک خود را ازسر گرفتند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه موریتانی در بیانیه‌ای اعلام کرد که «اسماعیل ولد الشیخ احمد» وزیر خارجه این کشور روز یکشنبه (دیروز) به قطر سفر کرد.

در این بیانیه آمده است که وزیر خارجه موریتانی بنابه دعوت «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» همتای قطری خود به دوحه سفر کرد و در دیدار با مقامات قطری راهکارهای تقویت روابط برادرانه و همکاری دوجانبه را بررسی کرد.

موریتانی چهار سال قبل همزمان با آغاز بحران در روابط چهار کشور عربی (عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر) با قطر، روابط خود با دوحه را قطع کرد و علت این قطع روابط را حمایت قطر از گروه‌های تروریستی و ترویج افکار افراطی‌ عنوان کرده بود.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، برخی منابع دیپلماتیک موریتانی گفتند که موریتانی و قطر پس از تماس‌های گسترده در طول چند هفته گذشته تحت میانجی‌گری عمان، تصمیم گرفتند که روابط خود را ازسر بگیرند.

یک منبع در وزارت خارجه موریتانی گفت که دو طرف بر حفظ پیوندهای تاریخی و برادرانه بین دو کشور تأکید کردند.

وی افزود که وزرای خارجه موریتانی و قطر در این دیدار درباره ازسرگیری روابط دیپلماتیک و بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور در سریع‌ترین زمان ممکن توافق کردند.

وزارت خارجه موریتانی همچنین آورده است که نواکشوت در تمامی مناسبت‌ها بر پایبندی به دفاع از منافع عالی کشورهای عربی، پایبندی به اصل احترام به حاکمیت کشورها، عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها و تلاش برای تحکیم امنیت و ثبات در جهان عرب و سراسر دنیا تأکید می‌کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول