اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

اعتراض به پلتفرم نشست‌های مجازی اتحادیه بین المجالس جهانی

رئیس اتحادیه بین‌المجالس مجلس شورای اسلامی نسبت به استفاده از نوع پلتفرم مورد استفاده در برگزاری نشست‌های مجازی اتحادیه بین‌المجالس جهانی واکنش نشان داد.

اعتراض به پلتفرم نشست‌های مجازی اتحادیه بین المجالس جهانی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، احمد نادری رئیس اتحادیه بین‌المجالس مجلس شورای اسلامی نسبت به استفاده از نوع پلتفرم مورد استفاده در برگزاری نشست‌های مجازی اتحادیه بین‌المجالس جهانی واکنش نشان داد.  

اتحادیه بین‌المجالس جهانی(IPU) با همکاری سازمان ملل متحد نشستی را با موضوع زنان برگزار می کند که باتوجه به بیماری همه گیر کووید-19، این نشست در سال جاری بصورت مجازی در روز 3 فروردین برگزار خواهد شد. 

باتوجه به پلتفرم آمریکایی استفاده شده در این اجلاس و تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران، نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی نمی توانند در این نشست مشارکت داشته باشند. 

نادری در پیامی به دبیرکل اتحادیه اتحادیه بین‌المجالس جهانی، نسبت به این اقدام واکنش نشان داده و خواستار بررسی و رفع فوری این محدودیت شد. 

در پیام ارسالی به دبیرکل اتحادیه آمده است: همانطور که در مفاد اساسنامه IPU قید شده ، یکی از اصول اساسی اتحادیه اطمینان از مشارکت آزادانه و کامل کلیه پارلمان های عضو در کلیه فعالیت های اتحادیه است. این اصلی است که به طور مداوم در فعالیت های اتحادیه مورد احترام قرار می گیرد و انتظار جدی وجود دارد که در دوره همه گیر COVID-19 این امر ادامه یابد. 

بر این اساس ، من از جنابعالی و همکاران شما در دبیرخانه می خواهم که اقدامات فوری لازم را برای حل این مشکل جدی که قطعاً مانع مشارکت آزادانه و کامل نمایندگان پارلمان اسلامی ایران در رویدادهای مجازی مزبور خواهد بود ، انجام دهند."

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول