اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

سعیدرضا عاملی: بخش خصوصی همچنان در مهدکودک‌ها نقش‌آفرینی می‌کند

دیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مهد‌های کودک نگرانی نداشته باشند که کار از دست بخش خصوصی خارج شود و باید توجه داشته باشم که کار‌های مردمی موفقیت بیشتری دارد.

سعیدرضا عاملی: بخش خصوصی همچنان در مهدکودک‌ها نقش‌آفرینی می‌کند

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، سید سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با باشگاه خبرنگاران جوان گفت‌وگویی داشته است که مهمترین بخش‌های آن در ادامه آمده است.

- با تصویب سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، مجموعه فعالیت‌های مربوط به گروه سنی کودکان ۳ تا ۶ ساله به صورت منسجم ذیل آموزش و پرورش آغاز می‌شود؛ البته در روند اجرای کار قدم اول تشکیل هیئت امنا، تصویب ساختار سازمانی این مجموعه توسط هیئت امناء، معرفی رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک توسط وزیر آموزش و پرورش و تایید آن توسط هیئت امناست.

- دو گروه سنی صفر تا پایان سه سالگی و آغاز چهار سالگی تا پایان ۶ سالگی تحت پوشش این سازمان هستند و سازمان مسئولیت همکاری باخانواده‌ها و ارتقای توانمند‌ها و دانش آن‌ها نسبت به مسائل تعلیم و تربیت کودک را بر عهده دارد و باید با خانواده‌ها همکاری کند.

- تعلیم و تربیت بر مبنای اندیشه اسلامی ابعاد چند وجهی دارد که هم به فکر نشاط و شادی دانش آموز است و هم شرایط سنی او را درک می‌کند و اجتماعی شدن کودک را بر مبنای توجه به نظم اجتماعی و کار جمعی را یاد او می‌دهد.

- دوره کودکی، دوره طلایی است که کودک توانمندی‌های مرتبط با زندگی اجتماعی را بیاموزد و از نظام ارزشی مرتبط با اخلاق و تربیت اسلامی برخوردار شود. راستگویی، احترام به یکدیگر، احترام به قانون و برخورداری از نظم اجتماعی نمونه‌های تعلیم و تربیت مهم این دوره است.

- با تصویب اساسنامه آموزش و پرورش تحت مدیریت آقای حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، کارگروهی برای اجرایی شدن اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تشکیل می‌شود تا اقدامات مربوط به آغاز کار سازمان تعلیم و تربیت کودک را دنبال کند و این نویدی است برای همه خانواده‌های ایرانی که با برنامه‌ای تخصصی دوره مهم یادگیری دوره کودکی که شکوفاترین دوره یادگیری زندگی است، آغاز و شکل بگیرد.

- تکیه سازمان بر بخش خصوصی است و مهد‌های کودک نگرانی نداشته باشند که کار از دست بخش خصوصی خارج شود و باید توجه داشته باشم که کار‌های مردمی موفقیت بیشتری دارد.

- این سازمان استاندارد‌های کیفی و نظارت بر حسن اجرای تعلیم و تربیت کودکان را مورد توجه قرار می‌دهد البته در این مسیر نیازمند معلم متخصص امر کودک هستیم و امیدواریم با شکل گیری این سازمان، معلمان توانا و متخصص بکارگیری شوند و از ظرفیت‌های آموزش و پرورش برای تدوین شیوه‌ها نامه ها، کتب آموزشی تخصصی، آموزش و ارتقای دانشی معلمان تخصصی دوره کودکی استفاده کرد تا شاهد شکوفایی امور مرتبط با این دوره باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول