اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

روایت مسئولان از زلزله سی‌سخت/ از شروع بی‌نظیر ساخت و سازها تا ابلاغ ۴۰ میلیارد از طریق بیمه‌ها

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدامات صورت گرفته در شهر زلزله‌زده سی‌سخت را بی‌سابقه دانست.

روایت مسئولان از زلزله سی‌سخت/ از شروع بی‌نظیر ساخت و سازها تا ابلاغ ۴۰ میلیارد از طریق بیمه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، تابش رئیس بنیاد مسکن در نشست بررسی وضعیت شهر سی‌سخت گفت: تصمیم‌گیری، ابلاغ اعتبار و شروع به کار ساخت و ساز در سی‌سخت زلزله‌زده بی‌نظیر بود و ۴۲۰ میلیارد تسهیلات در اختیار استان قرار گرفت.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  گفت: بانک مرکزی در اقدامی بی‌سابقه و سریع مبلغ مصوب شده به استان را به بانک‌های عامل کشور و استان ابلاغ کرد.

تابش گفت: سرعت کار در سی‌سخت به دلیل تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بود، هم‌اکنون ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات کار آواربرداری را انجام می‌دهد،  ۳۵۰ واحد آواربرداری شد است .

تابش عنوان کرد: میلگرد و سیمان مورد نیاز تامین شده و تا روزهای آینده بتون آماده در اختیار قرار می‌گیرد.

وی گفت: درخواست ۵۰۰_ ۶۰۰ پروانه داده شده و بیش از ۱۰۰ مورد صادر شده است.عملیات تعمیری را اولویت دادیم بلاعوض اسکان موقت پرداخت شده و بقیه را پرداخت می‌کنیم به مردم می‌گوییم نگران نباشید به همه خانه‌های نیازمند تخریب و تعمیر رسیدگی می‌شود.

تابش گفت: هر چه مردم مشارکت بیشتری داشته باشند سرعت بازسازی را تسریع می‌کند به لحاظ کمبود مصالح و تسهیلات باید گفت که مصالح افزایش پیدا کرده و البته این رقم اختصاص یافته بی‌سابقه بوده است.

در ادامه اسماعیل نجار رییس ستاد مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه گزارش خسارت وارده به زیرساخت ها هنوز ارسال نشده گفت: بیش از ۴۰ میلیارد ازطریق بیمه ها به مردم پرداخت شده و مبلغ دیگری مانده که پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول