اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

برزیل شرکت اپل را ۲ میلیون دلار جریمه کرد

سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان در برزیل شرکت اپل آمریکا را به خاطر قرار ندادن شارژر در بسته‌های آیفون ۱۲، ۲ میلیون دلار جریمه کرد.

برزیل شرکت اپل را ۲ میلیون دلار جریمه کرد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از اسپوتنیک، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان در برزیل به خاطر عدم قرار دادن شارژر در بسته‌های فروش آیفون 12 شرکت آمریکایی را به پرداخت 2 میلیون دلار جریمه مجبور کرده است.

البته اپل می‌تواند به این حکم دادگاه اعتراض کند بعید است در این زمینه گام بردارد.

بر اساس گزارش رسانه‌های برزیل، به خاطر گمراه کردن مشتریان در تبلیغات، فروش گوشی بدون شارژر و اقدامات غیرعادلانه اپل را جریمه کرده است.

سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان در برزیل همچنین گفته که شرکت اپل به درخواست این سازمان برای قیمت‌گذاری گوشی‌های آیفون و پایین آوردن قیمت آنها در صورتی که شارژر در قوطی‌های فروش این گوشی‌ها نباشد پاسخ نداده است.

شرکت اپل سال گذشته آیفون 12 را به بازار عرضه کرد و اعلام کرد که نمی‌خواد ایرپاد و شارژر را از بسته‌های فروش آنها حذف کند.البته بعداً اپل به بهانه حفاظت از محیط زیست از طریق کاهش استفاده از مواد معدنی و همچنین تولید دی‌اکسیدکربن شارژر را از بسته‌های فروش گوشی‌های خود حذف کرد و اعلام کرد مشتریان می‌توانند به صورت مجزا شارژرها را خریداری کنند.

لیزا جکسون، معاون محیط زیست، سیاست‌ها و فعالیت‌های اجتماعی اپل سال گذشته گفته بود که در صورتی که شارژر از بسته‌های فروش گوشی حذف شود در هر پالت 70 درصد گوشی بیشتر  جا خواهد گرفت و از این طریق شرکت اپل می‌تواند سالانه از تولید 2 میلیون تن دی‌اکسیدکربن جلوگیری کند.

فرناندو کاپز، دبیر سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان برزیل می‌گوید شرکت آمریکایی باید بفهمد که در برزیل قوانین سفت و سختی برای  حمایت از مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها وجود دارد و اپل باید به این قوانین احترام بگذارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول