اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده عراقی: الحشدالشعبی هیچ گونه حمایتی از سوی ائتلاف آمریکا را نمی‌پذیرد

عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق با اشاره به عدم پذیرش حمایتهای ائتلاف آمریکا از سوی الحشد الشعبی، گفت که این سازمان هیچ نیازی به این حمایتها ندارد.

نماینده عراقی: الحشدالشعبی هیچ گونه حمایتی از سوی ائتلاف آمریکا را نمی‌پذیرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «کریم علیوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق تأکید کرد که تصمیمات ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش، علیه سازمان الحشد الشعبی است.

علیوی که از رهبران ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق است، به روزنامه العربی الجدید گفت که این تصمیمات، الحشد الشعبی را به عنوان یک سیستم هدف قرار می‌دهد و در پی اعمال فشار بر آن است.

وی تصریح کرد، جنگنده‌های ائتلاف چندین بار، نیروهای الحشد را که علیه گروه تروریستی داعش مبارزه می‌کردند، به بهانه اشتباه نظامی هدف قرار دادند.

این نماینده عراقی خاطر نشان کرد، به همین دلیل است که عدم حمایت هوایی ائتلاف از نیروهای سازمان الحشد در عملیاتهای مختلف، جدید نیست.

علیوی با بیان اینکه جنگنده‌های عراقی، مسئول حمایت و پشتیبانی از نیروهای الحشد هستند، تأکید کرد: «الحشد نمی‌پذیرد که به هیچ نحوی، از سوی ائتلاف بین الملل مورد حمایت قرار گیرد».

وی در پایان خاطر نشان کرد، نیروهای سازمان الحشد هیچ نیازی به حمایتهای ائتلاف آمریکایی ندارند.

در همین ارتباط، «محمد البصری» از فرماندهان الحشد هم گفت که عملیات نیروهای این سازمان با پوشش هوایی جنگنده‌های عراق صورت می‌گیرد.

وی تأکید کرد، الحشد در هیچ جنگی از ائتلاف آمریکا کمک نگرفته و «تمام حمایت هوایی از سوی جنگنده‌های عراق بوده است. نیازی به مشارکت جنگنده‌های ائتلاف نداریم».

در همین ارتباط، یک مسئول برجسته عراقی هفته جاری گفت که ائتلاف آمریکا مخالف هر گونه کمک به نیروهای الحشد است.

به گفته وی، آمریکا و انگلیس هیچ گاه نپذیرفته‌اند که الحشد الشعبی بخشی از سیستم امنیتی عراق است و بر اساس مصوبه پارلمان عراق تشکیل شده است. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول