اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

مدافع حرمی که روزگاری راوی راهیان نور بود+فیلم

خودش دیگر استاد راویان راهیان نور شده بود. از هر فرصتی استفاده می‌کرد تا سیره شهدا را بیان کند. آن قدر درباره آن‌ها گفت تا در دفاع از حرم خود نیز سوژه راویان مدافعان حرم شد.

مدافع حرمی که روزگاری راوی راهیان نور بود+فیلم

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، هر سال نزدیک‌های نوروز که موعد برپایی راهیان نور می‌شد، بار و بندیلش را جمع می‌کرد و از شمال راهی سرزمین‌های جنوب می‌شد. کل سال زندگیش را دو قسمت کرده بود. ۱۱ ماهش را در خدمت خانواده و یک ماه هم در خدمت شهدا. این دهه شصتی با اینکه خود راوی راهیان نور بود، آنقدر از سیره و زندگی شهدا برای زوار سرزمین‌های عشق و ایثار گفت تا اینکه در قامت یک مدافع حرم، خود نیز خلعت شهادت پوشید.


شهید فرهاد خوشه‌بر در جمع همرزمانش

آنچه که در ادامه می‌بینید دو فیلمی منتشر نشده از شهید فرهاد خوشه‌بر است که یکی به تشریح عملیات فتح‌المبین در انجمن راویان شهرستان لنگرود پرداخته است و دیگری روایتی از سلحشوری شهدای یادمان هویزه است.

او با اشاره به تدبیر حاج احمد متوسلیان در عملیات فتح المبین، از نقش یگان‌هایی از تیپ لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) در شناسایی منطقه سخن گفته که توانسته بودند سهم بسزایی در پیروزی رزمندگان اسلام داشته باشند.

همچنین شهید فرهاد خوشه‌بر حدود ۴ ماه قبل از شهادت در آبان‌ماه سال ۹۳ در جمع راهیان نور دانش‌آموزی از رشادت‌های شهدای هویزه قبل از رسیدن به یادمان هویزه این چنین روایت کرده است:

روایتگری شهید خوشه‌بر در جمع راهیان نور دانش‌آموزی

 


شهید «فرهاد خوشه‌بر» و فرزندش محمد

شهید «فرهاد خوشه‌بر» سومین شهید مدافع حرم استان گیلان است که در بامداد روز شنبه ۹ اسفند ماه ۱۳۹۳ در استان درعا، شهر الهباریه، منطقه تل قرین با اصابت تیر مستقیم دشمن به سرش در ۳۳ سالگی به شهادت رسید. از این شهید، ۲ فرزند به نام محمد و فاطمه به یادگار مانده است که فاطمه، ۶ ماه بعد از شهادت پدر به دنیا  آمد. پیکر شهید فرهاد خوشه‌بر در گلزار شهدای لنگرود گیلان آرامیده است. (اطلاعات بیش‌تر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول