اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اسکان مسافر در مدارس زنجان ممنوع شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: اسکان مسافر در مدارس و همچنین برپایی چادر در فضاهای عمومی، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها ممنوع است.

اسکان مسافر در مدارس زنجان ممنوع شد

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اقدامات ستاد خدمات اجرایی سفر در زنجان اظهار کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان، ضمن آماده‌باش کامل، نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله ضدعفونی کردن اماکن اقامتی و سرویس‌های بهداشتی، تهیه ماسک و مواد بهداشتی و تهیه مواد شوینده و پک‌های بهداشتی برای گردشگران آمادگی داشته باشند.

ارجمند اضافه کرد: کمیته‌های ذیربط همچنین باید کشیک‌های اداری دایر و برای خدمات‌رسانی بهتر به مسافران در طول تعطیلات با یکدیگر همکاری کنند.

وی ادامه داد: نظارت و ارائه خدمات عالیه به مسافر‌ان نو‌روز‌ی در چهارچوب دستور‌العمل‌ها‌ی بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا، نظارت ویژه بر اماکن تاریخی و تأسیسات گردشگر‌ی و اقامتی شهرستان‌ها‌ی هشت‌گانه استان، تهیه و توزیع ماسک و مواد‌ ضدعفونی‌کننده در میان گردشگر‌‌ان و مسافر‌ان نو‌روز‌ی و بر‌گزار‌ی برنامه‌ها و تور‌ها‌ی گردشگر‌ی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله برنامه‌هایی است که در نوروز در حال انجام است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا و در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی اسکان مسافر در مدارس و همچنین برپایی چادر در فضاهای عمومی، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها ممنوع بوده و تنها مراکز اقامتی دارای مجوز شامل هتل ها و مهمانپذیرها  مجوز اسکان مسافر و البته با رعایت کامل موازین بهداشتی را دارند.

ارجمند با اشاره به اینکه در حال حاضر سه مرکز اطلاع رسانی گردشگری در ورودی شهرهای استان زنجان فعال است، اضافه کرد: با رویکرد همه جانبه و همکاری اعضای گروه در رعایت مسائل بهداشتی، پایگاه‌های اطلاع رسانی استان از تاریخ 25 اسفند ماه به طور رسمی فعالیت خود را در 3نقطه مختلف استان آغاز و تا 20 فروردین ماه سال 1400 به مسافران نوروزی خدمات ارائه خواهند داد.

وی افزود: ارائه بروشور و نقشه های گردشگری، شماره تلفن های ضروری، معرفی جاذبه های تاریخی، طبیعی، راهنمایی برای اسکان مسافران و همچنین نظرسنجی از گردشگران بخشی از فعالیت‌های پایگاه اطلاع رسانی است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول