اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

نماینده کنگره آمریکا: توانمندی‌های نظامی چین با سرعت باورنکردنی رشد می‌کند

عضو ارشد جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا تأکید کرد توانمندی‌های نظامی چین با سرعت باورنکردنی رو به پیشرفت است.

نماینده کنگره آمریکا: توانمندی‌های نظامی چین با سرعت باورنکردنی رشد می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک راجرز»، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا گفت توانمندی‌های نظامی چین با سرعت باورنکردنی در حال پیشرفت است. 

او در ادامه گفت: «نمی‌توانیم ایران را نادیده بگیریم. نمی‌توانیم کره شمالی و روسیه را نادیده بگیریم، ولی آنها نسبت به چالشی که چین ما را با آن مواجه خواهد کرد چیزی نیستند.»

وی گفت: «باید بدانیم که لازم است برای همتراز شدن با سرعت چین، هزینه‌های دفاعی‌مان را افزایش دهیم.»

این نماینده جمهوری‌خواه آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش خواستار نوسازی تجهیزات ارتش آمریکا شد. او گفت: «نمی‌توانیم اینها را نادیده بگیریم مگر اینکه بخواهیم از آنها عقب بیفتیم.»

اظهارات این قانونگذار آمریکایی در حالی مطرح شده که چند روز پیش نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» نوشت که نیروی هوایی آمریکا به دلیل نقص در نسل پنجم جنگنده‌هایش برای رویارویی با چین و روسیه با چالش‌های جدی مواجه خواهد شد.

این نشریه در مقاله‌ای به قلم «کریس اوزبورن» نوشت که به رغم اینکه آمریکا دارای جنگنده‌های اف 22 و اف 35 است ولی این جنگنده‌ها دارای نقص‌هایی است.

در این مقاله آمده، بخش زیادی از ناوگان جنگنده‌‌های آمریکا از نسل چهارم بوده که در مقایسه  با سطح سیستم سامانه‌های دفاعی روسیه و چین، توان نفوذ به حریم هوایی دشمن را بدون اینکه کسی بتواند آن را ببیند، ندارد.

در این مقاله که با مشارکت «دیوید دیبتل»، خلبان سابق اف ۱۵ و ژنرال نیروی هوایی آمریکا نوشته شده، آمده است:‌ «نیروی هوایی آمریکا نیاز به جنگنده‌هایی دارد که بتواند در مناطق تحت پوشش پدافند هوایی دشمن نفوذ کند».

نویسنده این مقاله نوشته است: «برتری در نبردهوایی نیازمند سرعت، مانور دهی و رادار گریزی است».

این ژنرال آمریکایی گفته است که سامانه دفاعی اچ کیو ۹ چین یا اس ۴۰۰ روسیه می‌تواند برای شمار زیادی از پرنده‌های آمریکا مشکل ایجاد کند و روسیه و چین می‌توانند ناوگان پنجم خود را با هواپیماهای سوخو ۵۷ و جی ۳۱ تجهیز کنند که بنا به نظر کارشناسان نظامی، بعید نیست که جنگنده‌های نسل پنج آمریکا بتوانند در جنگ با این دو کشور پیروز میدان شوند.

از زمان رونمایی از جنگنده اف ۳۵ و به کارگیری آن در نیروی هوایی آمریکا بیش از ده مورد اختلال، نقص و سانحه برای این جنگنده‌های مدرن گزارش شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول