اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

آوردگاه خدمت در گُوَرد رودبار

گروه جهادی علمدار در آوردگاه خدمت روزی در کوچه‌های شهدای اقامه عزا و روضه کرد و این روزها در تلاش است تا با توزیع بسته‌های حمایتی و معیشتی کام گوردی ها را شاد کند.

آوردگاه خدمت در گُوَرد رودبار

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، انفاق و بخشش دو همسایه قدیمی ایرانیان متمدن و گیلانیان اصل است که نه‌تنها از بین نمی‌روند بلکه با گذشت زمان جان می‌گیرند و گسترش نیز پیدا می‌کنند.

از زمانی که کرونا شروع‌شده موجی از انفاق و بخشش در قالب طرح‌ها و ویژه‌برنامه‌ها در کشور اجراشده که ثمره همه آن‌ها وحدت و دوستی و مودت میان مردمان بوده که این قاعده زیبا و مثمر ثمر در استان گیلان و حتی در دورترین نقطه آن نیز دیده می‌شود.

 

کمک‌های مؤمنانه‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن در اوایل شیوع کرونا ویروس اسم برده بودند امروز به‌عنوان یک فرهنگ در همه اقشار و اقوام دیده می‌شود و هر گروه و صنف و قشری در تلاش است تا به این فرمان امام امت، جامه عمل بپوشاند.

گروه جهادی علمدار کانون بسیج مداحان و هیآت مذهبی شهرستان رودبار که این روزها به امیدی برای مردمان گورد تبدیل‌شده تلاش کرده تا عیدی شاد در کنار سایر مردم فرهنگ دوست برای اهالی به وجود بیاورد.

 

روستای «گُوَرد» منطقه‌ای بین استان قزوین و گیلان از توابع عمارلو در شهرستان رودبار یکی از کم برخوردارترین مناطق در استان هست که این روزها از حضور جهادی‌های علمدار صفت میزبانی می‌کند.

علمداری‌ها به مناسبت اعیاد شعبانیه و عید نوروز به جهت کمک به هم نوعان خود مقصد سفر به محروم‌ترین و دورترین روستای شهرستان رودبار که هم‌مرز استان قزوین هست را انتخاب کردند و راهی آن منطقه شدند.

«گورد» ۳۰ خانوار ثابت دارد و به‌صورت فصلی جمعیت این روستا افزایش پیدا می‌کند. به نظر می‌رسد گورد به سبب جمعیت بسیار پایینش به‌شدت محروم مانده و سهمش از توسعه روستایی بسیار اندک است.

مجتبی عسگری، مسئول گروه جهادی علمدار رودبار که خود مرثیه‌سرای آل الله(ع) نیز هست، می‌گوید: کمک به هم نوع و دست‌گیری از محرومان شیوه مولایش حضرت علی علیه‌السلام است و شیعه مولا نمی‌تواند نسبت به مستضعفان و درراه ماندگان بی‌تفاوت باشد.

او می‌گوید جامعه کنونی فارغ از هر نوع دین و نگرشی امروزه نیاز به همگرایی و دستگیری از محرومان و تقویت بنیه معیشتی اطرافیان دارد و باید هر که هر چه در توان دارد به کار گیرد و دستی از نیازمندان بگیرد.

کمک به بهبود معیشت محرومان و مستضعفان و راه‌اندازی کمک‌های مؤمنانه و مواسات همان نقطه اشتراکی است که این روزها گروه جهادی علمدار رودبار آن را سرلوحه خود قرار داده و نسبت به تحقق آن اهتمام جدی و وصف‌ناپذیر دارد.

گروه جهادی علمدار ۶۰ بسته معیشتی و عیدانه به ارزش ۲۰ میلیون تومان را با حمایت کمیته امداد و خیرین در دو روستای گورد و ذکابر توزیع کرد و علاوه بر آن مراسم جشن اعیاد شعبانیه را به دل این روستای محروم که ماه و سالی حتی یک نفر سراغی از آن‌ها نمی‌گیرد، برد.

گروه جهادی علمدار رودبار قرار هست ۶۰۰ بسته عیدانه تا جشن ولادت حضرت صاحب‌الزمان(عج) را نیز بین محرومان و مستضعفان گوردی توزیع کند تا بتواند برای مولا و نائب برحقش خوب سربازی کند.

علمداری‌ها روزی صحنه را به حضور در مناطق محروم و اقامه روضه و عزا الزامی دیدند و حاضر شدند و روزی دیگر احساس کردند باید در حوزه سلامت و تهیه ماسک و ملزومات حفاظت فردی پیشگام شوند و پا به عرصه گذاشتند.

یادمان نمی‌رود که ایام محرم گروه جهادی علمدار رودبار با پهن کردن عزای حسینی در کوچه‌هایی که شهید داشت یاد سیدالشهدا را گرامی داشتند و با شهدا در سوگ مولایشان به سر و سینه کوفتند و یا اینکه چقدر زود شود گذشت مهری که علمداری‌ها با اتکای خداوند و علمدار کربلا به‌پای محصلان محروم حاشیه شهرها و مناطق صعب‌العبور و محروم شهرستان ریختند و دعای خیر زینب و فاطمه، محسن و امیرعلی و هم سن و سال‌هایشان را تا ابد برای خود به همراه داشتند.

این روزها که دشمن منحوس و متقلبی همچون  کرونا سایه شومی بر دنیا انداخته و بی‌مهابا جان می گیرد، علمدارانی از جنس اخلاص و مودت در جامعه ایرانی و گیلانی اندک نیستند و این کشور در کنار تمام داشته‌های خود مردمانی دارد که از آب زلال‌تر و از خورشید نورانی‌ترند و بدون کم‌وکاست و با شدت و حدت به دیگران می‌بخشند.

 

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول