اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران: مانع تولید، تحریم‌های داخلی است/ فعالین اقتصادی باید آتش‌به‌اختیار عمل کنند

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: ما تحریم‌های داخلی را برای تولید و فعالیت اقتصادی یک مانع جدی می‌بینیم. تورم قوانین و بخشنامه‌ها نیز بخشی از همین تحریم‌های داخلی است.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران: مانع تولید، تحریم‌های داخلی است/ فعالین اقتصادی باید آتش‌به‌اختیار عمل کنند

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری ایلنا گفت‌وگویی با ابوالفضل روغنی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه از نظر می‌گذرد.

دولت‌ها خودشان مانع تولید می‌شوند

- به دلیل اهمیت موضوع، رهبری شعار امسال را هم‌مانند سال‌های گذشته روی مسأله تولید قرار دادند ولی نکته اینجا است که امسال موضوع مانع‌زدایی را هم مطرح کردند.

- یکی از مسائلی که در مورد آن صحبت می‌شود اما توجه چندانی به آن نمی‌شود موانعی است که خود دولت‌ها ایجاد می‌کنند که گاهی حتی با قانون نیز در تضاد است.

- در سال‌های اخیر که نیاز زیادی به ارز در کشور وجود داشت، انواع و اقسام بخشنامه‌ها توسط وزارت جهاد کشاورزی و صمت ابلاغ می‌شد که جلوی صادرات را می‌گرفتند. یک روز صادرات را آزاد و یک روز ممنوع می‌کردند، این خود مانع تراشی است.

در جنگ اقتصادی فعالین اقتصادی باید آتش به اختیار عمل کنند

- در زمان جنگ اقتصادی که تحت تحریم‌های بین‌المللی هستیم، فعالین اقتصادی باید آتش به اختیار رفتار کنند تا بتوانند مسائل و مشکلات را حل کنند.

- وقتی کشور ما در محاصره اقتصادی است و تحریم‌های سنگین بین‌المللی علیه ما وجود دارد، اولویت در این است که ما به نحوی ارز را وارد کشور کنیم.

- آنقدر بانک مرکزی برای این کار مانع‌تراشی کرد تا همه بسترهایی که برای صادرات ایجاد شده بود از بین رفت.

- آتش به اختیار بودن یعنی دست فعالین اقتصادی باز گذاشته شود، ما خودمان بلدیم ارز را به کشور بازگردانیم و تحریم‌ها را دور بزنیم.

امسال می‌تواند مکمل جهش تولید باشد

- باید به فعالین اقتصادی اعتماد شود، البته هرجایی که تخلفی رخ داد باید به شدت با متخلف برخورد شود.

- حرف ما این است که اعتماد و فرصت وجود داشته باشد، به صورت رندوم هم کنترل کنید اگر کسی خلاف قانون رفتار کرد به شدت با او برخورد کنید. 

- امسال می‌تواند مکمل جهش تولید باشد، جهش تولید در کنار رفع موانع می‌تواند باعث ایجاد یک جهش در اقتصاد و تولید ما باشد.

مانع تولید، تحریم‌های داخلی است

- ما تحریم‌های داخلی را برای تولید و فعالیت اقتصادی یک مانع جدی می‌بینیم. تورم قوانین و بخشنامه‌ها نیز بخشی از همین تحریم‌های داخلی است.

- ستادهای مختلفی مانند ستاد تسهیل و رفع موانع تولید یا شورای گفت‌وگو تشکیل شده است که نشان می‌دهد موانع زیادی در کشور وجود دارد. بانک‌ها، تامین اجتماعی و اداره مالیات هم موانع بسیار جدی‌ای برای تولید ایجاد می‌کنند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول