اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

4 نوع ماده غذایی ضد کرونا

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت:کم آبی بدن ریسک ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد؛بنابراین روزی 6 تا 8 لیوان آب بنوشید؛ همچنین سیر، زنجبیل و پیاز را هر روز استفاده کنید؛ چراکه تقویت کننده سیستم ایمنی بدن هستند.

4 نوع ماده غذایی ضد کرونا

 به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، زهرا عبداللهی،مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت بیان کرد: در وعده ناهار و شام، اگر چندین نوع غذا سرو می‌شود، حتی الامکان به یک نوع غذا بسنده کنید و سعی کنید نیمی از بشقاب خود را با سالاد و سبزی پر کنید، به این ترتیب میزان دریافت کالری حاصل از غذای مصرفی محدود می‌شود. ضمنا سالاد و سبزی به دلیل داشتن فیبر، جذب چربی‌ها و مواد قندی را نیز کاهش داده و بدین ترتیب از اضافه وزن و چاقی جلوگیری می‌کند. 
 
کم آبی بدن ریسک ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد
 
وی افزود: کم آبی بدن ریسک ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد؛ بنابراین روزی 6 تا 8 لیوان آب بنوشید، از سیر، زنجبیل و پیاز هر روز در غذاهای مصرفی استفاده کنید. این سه ماده غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی هستند.
 
عبداللهی گفت: تخم مرغ منبع بسیار مناسبی از پروتئین و مواد مغذی متنوع است؛ اما توجه داشته باشید که بهتر است تخم مرغ را بجوشانید و به صورت آب پز کاملا سفت و پخته شده مصرف کنید و از نیم پز کردن، عسلی کردن و یا نیمرو کردن آن بپرهیزید.
 
وی خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از صرف شام نخوابید و یا قبل از خواب آجیل زیاد مصرف نکنید؛ زیاده روی در مصرف آجیل و شیرینی در ایام نوروز شما را از مصرف کافی سایر گروه‌های اصلی غذایی مانند شیر و لبنیات، گوشت و حبوبات و سبزی و میوه باز می‌دارد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت افزود: در این ایام سعی کنید برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی بیشتر از انواع سبزی‌های خام و پخته خصوصا سبزی خوردن و سالاد خانگی در وعده‌های غذایی استفاده کنید. انواع سبزی‌های خام و تازه حاوی ویتامین‌های مختلف هستند که با تقویت سیستم ایمنی بدن احتمال ابتلا و شدت کرونا را کاهش می‌دهند.
 
عبداللهی گفت: از مصرف شیر و لبنیات کم چرب به میزان حداقل دو لیوان شیر یا جایگزین‌های آن یعنی ماست و پنیر استفاده کنید، برای صرف چای، به جای قند و شکلات، از کشمش، توت خشک و یا خرما در حد کم استفاده کنید و اگر قهوه و نسکافه مصرف می‌شود، از نوع بدون قند آن استفاده کنید، درمصرف آجیل زیاده روی نکنید.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ابراز داشت: انواع مغزها و تخمه‌ها حاوی مقادیر زیاد چربی هستند؛ به طوری که هر 100 گرم آنها حاوی 500 تا 600 کالری است. از انواع آجیل‌های بدون نمک یا کم نمک استفاده کنید.

وی اضافه کرد: آجیل‌های شور با داشتن مقادیر زیاد نمک، زمینه را برای فشار خون بالا فراهم می‌کنند؛ به ویژه افرادی که به فشار خون بالا دچار هستند و همچنین بیماران قلبی و عروقی از مصرف آجیل‌های شور باید اجتناب کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول