اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

حمایت امام جمعه سی‌سخت از حیات وحش دنا در بحران زلزله+تصویر

امام جمعه سی‌سخت در کوران زلزله اقدام جالب توجهی برای حیات وحش داشت.

حمایت امام جمعه سی‌سخت از حیات وحش دنا در بحران زلزله+تصویر

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت؛ از شهر سی‌سخت به عنوان نگین انگشتری جنوب و جنوب غربی کشور یاد می‌شود شهری که در دل کوهستان سر به فلک کشیده دنا با 40 قله بالاتر از 4000 متر قرار گرفته و یکی از شهرهای مهم گردشکری و توریستی کشور در این منطقه جغرافیای به شمار می‌رود.

منطقه حفاظت شده دنا یکی از مناطق مهم حفاظت شده کشور به شمار می‌رود که گونه‌های نادر گیاهی و جانوری در آن زندگی می‌کنند و همین موجب شده تا شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا  جایگاهی دو چندان در جنوب کشور داشته باشد.

متاسفانه با زلزله اخیر 29 بهمن سال گذشته این شهر تا حدود زیادی تخریب شد و سی‌سخت که روزگاری محل حضور گردشگران و مسافران زیادی در فصول مختلف سال بود اکنون به دلیل هجمه زلزله و کرونا با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

حجت‌الاسلام ناصر مصباح امام جمعه شهر سی‌سخت که هم در میدان مبارزه با کرونا و هم رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان از زلزله به صورت میدانی و جهادی پای کار بوده این بار نیز بانی و سبب خیر شد و البته اقدامی جالب توجه و فرهنگ ساز انجام داد.

امام جمعه دنا که همواره از محیط زیست و فعالان این عرصه حمایت می‌کرده و خود را دوست‌دار محیط زیست می‌داند در اقدامی زیبا یک راس بچه بز کوهی را که از گله جدا شده و رو به سوی شهر آورده بود با دعوت از مسئولان محیط زیست شهرستان دنا تحویل یکی از محیط بانان داد تا به چرخه محیط زیست برگردد.

مصباح در گفت‌وگو با فارس با اشاره به وضعیتی که در حال حاضر شهر سی‌سخت دارد و زلزله و کرونا از دو سو بر مردم این شهر فشار مضاعف وارد کرده اظهار کرد: خوشبختانه هم مسئولان و هم خیرین و نیکوکاران پای کار آمده‌اند که همین مایه دلگرمی مردم شده است.

وی گفت: حتی در سخت‌ترین شرایط زلزله و کرونا نباید از محیط زیست غافل شویم چرا که معتقدیم شهر سی‌سخت با همین محیط زیست و گونه‌های گیاهی و جانوری به ایران و جهان معرفی شده و نباید اجازه دهیم حتی یک راس جانور در حوزه زیست محیطی دنا دچار آسیب شود تا نسل آینده هم بتواند از این ظرفیت‌ها استفاده کند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول