اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

هویت بخشی به اراضی مردم در ساماندهی ورودی‌های قم

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم از ساماندهی ورودی های شهر قم در سال 1400 بر اساس ظرفیت هر ورودی و همچنین مبنا قرار دادن هویت بخشی به اراضی مردمی خبر داد.

هویت بخشی به اراضی مردم در ساماندهی ورودی‌های قم

محسن بهشتی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با بیان این که ورودی‌های هر شهر، آئینه تمام نمای آن است اظهار کرد: متأسفانه نظم منطقی در ورودی‌های شهر قم دیده نمی‌شود و از این رو ساماندهی این ورودی‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: یکی از مهم ترین نکات در ساماندهی این ورودی‌ها، توجه به ظرفیت هر ورودی و منطقه اطراف آن و همچنین کاربری بر اساس عرض و ترافیک است، به طور مثال در ورودی قم از سمت اراک بخش کندرو هم بر اساس کاربری و ظرفیت منطقه اطراف دیده خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در عین حال اظهار کرد: بنابراین ساماندهی این ورودی‌ها برای تحقق نظم منطقی در آن‌هاست، ضمن آن که تلاش می‌شود تا هویت بخشی به اراضی مردمی در آن محدوده‌ها دیده شود و این ساماندهی‌ها با لحاظ نفع مردمی همراه باشد.

بهشتی همچنین یادآور شد: در ساماندهی ورودی‌های قم، کمربندی‌های شهر به عنوان مبنای تعریف شده مورد توجه قرار خواهند داشت.

وی سپس به موضوع انتقال دامداری‌های روستایی به اراضی ملی اشاره کرد و گفت: این موضوع در آخرین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت و بر ضرورت ضابطه مند شدن انتقال این دامداری‌ها بویژه بر اساس محدودیت اراضی ملی تأکید شد.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در این باره تصریح کرد: باید گفت همه روستاهای قم در این موضوع یکسان نیستند، به طور مثال همه ساکنان روستای باقرآباد قم دامدار هستند، اما سایر روستاها چنین نیستند و البته میزان تعداد دام هم باید یکی از شاخص‌های تقسیم اراضی ملی برای انتقال دامداری‌ها به خارج از فضای روستایی باشد.

وی افزود: بر اساس دستور استاندار و با توجه به متفاوت بودن شرایط روستاهای استان در این موضوع، مقرر شده است تا موارد به صورت مصداقی در کارگروه امور زیربنایی و عمران شورای برنامه ریزی و توسعه مورد بررسی و دقت نظر قرار گیرد.

بهشتی در پایان ابراز امیدواری کرد تقسیم و اعطای زمین‌های ملی برای انتقال دامداری‌ها به خارج از فضای روستاها، پس از مشخص شدن شاخص‌های لازم و طرح موارد به صورت مصداقی در کارگروه امور زیربنایی شورای برنامه ریزی و توسعه انجام شده و نهایی شود.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول