اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

بازدید 262 هزار نفر از اماکن تاریخی و گردشگری کردستان/اسکان 4749 مسافر

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: تا کنون بیش از 262 هزار و 741 نفر از اماکن گردشگری و عمارت‌های تاریخی کردستان بازدید کرده‌اند.

بازدید 262 هزار نفر از اماکن تاریخی و گردشگری کردستان/اسکان  4749 مسافر

آرمان وطن‌دوست در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: از 28 اسفندماه سال گذشته تا شب گذشته 4 هزار 749 نفر مسافر در هتل‌ها، مهمان پذیرها، هتل آپارتمان و اقامتگاه‌های بوم گردی استان اقامت داشته‌اند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان خاطرنشان کرد: 341 مورد بازدید نظارتی از اماکن اسکان مسافرین تاکنون در سطح استان انجام شده است که تا کنون هیچ مورد تخلفی ثبت نشده است.

وطن‌دوست عنوان کرد: سامانه 09629 برای ثبت تخلفات فعال شده که تا این مقطع هیچ شکایتی نداشته‌ایم ولی تا این لحظه 10 مورد تذکر به اقامتگاه‌ها و یا اماکن خدماترسانی به مسافرین در سطح استان داده شده است.

وی تصریح کرد: 12 اکیپ بازرسی در قالب میراث فرهنگی، سازمان صمت، اماکن، تعزیرات حکومتی و دانشگاه علوم پزشکی از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون فعال شده است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اشاره به میزان بازدید مسافرین از اماکن گردشگری در سطح استان گفت: تا کنون بیش از 262 هزار و 741 نفر از اماکن گردشگری و عمارت‌های تاریخی شامل منطقه اورامان،  زریوار، پالنگان، بازار مریوان و بانه و غار کرفتو و زیویه انجام شده است.

وطن‌دوست در پایان اظهار داشت: مریوان سنندج و بانه بیشترین آمار مسافرین نوروزی را از آغاز تعطیلات نوروزی تا کنون به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول