اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

هاله‌های تعجب و ابهام، مهمترین دستاورد شورای پنجم شهر شیراز

در میان تصمیمات چند ساله شهرداری و شورای پنجم شهر شیراز، نقاط ماندگاری وجود دارد که عجیب و دور از ذهن بودنشان دلیل ماندگاری این تصمیمات است.

هاله‌های تعجب و ابهام، مهمترین دستاورد شورای پنجم شهر شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، با نزدیک شدن به ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و در ادامه سلسله یادداشت‌های بررسی عملکرد شورای شهر شیراز، جمع‌بندی نهایی این بررسی‌ها با توجه به عملکرد کمیسیون‌های مختلف ارائه می‌شود.

پرحاشیه ترین کمیسیون، کمیسیون فرهنگی شورا است که نتیجه عملکرد این کمیسیون، در بیلان کاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز نیز به خوبی قابل مشاهده است.

از ابتدای فعالیت شورای پنجم شهر شیراز، شاهد تصمیماتی بودیم که مغایر با سبک زندگی ایرانی اسلامی و یا دور از آرمان‌های نظام اسلامی و غیر منطبق با شأن سومین حرم اهل بیت علیهم السلام بوده است.

در بررسی‌های انجام شده، می‌بینیم که در بسیاری از موارد موجود، از جمله بنر سربازان اسرائیلی، درج تبریک در بنر شهادت امام معصوم(ع)، طرح بنر حجاب و یا موارد دیگری که قبلاً به آن اشاره شده است و آخرین مورد یعنی طرح پوستر شهروند برتر که ترکیبی از پوشش غیرمسلمانان بود و همه این موارد منجر به اعتراضات عمومی نیز شد؛ پاسخ کلی و یکسانی از شورای شهر و شهرداری یعنی اشتباه طراح و سهوی بودن اشتباهات دریافت شد که برای مردم فهیم و مومن و انقلابی شیراز قابل پذیرش نبوده و نخواهد بود.

ساخت سردیس و مجسمه و یادبود، یکی دیگر از مواردی است که مورد توجه و دلیل تعجب همشهریان شیرازی است که نمونه بارز آن سردیس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است که اگر ساخته نمی‌شد انتظارات و اعتراضات کمتر بود و سردیس نصب شده فعلی، بیش از آنکه یاد و خاطره این سردار رشید اسلام را زنده کند، دلیل تعجب، گاه تمسخر و حتی ترس بعضی از افراد بیننده شده است.

در کمیسیون حمل و نقل نیز با کشاکش تغییر نرخ و عدم رضایت مردم و رانندگان و... روبرو بودیم که آخرین مورد یعنی تغییر تعرفه‌های مترو همچنان مورد بحث است، طرح جایگزینی ماشین‌ها و وسایل نقلیه فرسوده نکته دیگری است که همواره مورد بحث بوده است.

نصب کارتخوان در تاکسی‌ها  در سال جاری و عملیاتی نشدن این طرح به صورت سراسری، طرح دوچرخه‌های بیدود و موضوع بیمه رانندگان تاکسی نیز از جمله مواردی است که همچنان در وسط گود اعتراضات بدون پاسخ مانده است.

در کمیسیون نامگذاری معابر نیز شاهد تصمیمات اعتراض انگیزی چون تغییر نام گذری به نام شجریان، خیابان وکلا و آخرین مورد یعنی پارک بانو خورشید کلاه بودیم که علی‌رغم پررنگ بودن اعتراضات مردمی و انتشار این اعتراضات از طریق رسانه‌ها، اعضای این کمیسیون تصمیمات خود را عملی و همواره تذکرات مردمی را مورد بی‌توجهی قرار داده‌اند.

نکته مهم و مبهم دیگری که در عملکرد شورای پنجم شهر شیراز مورد بحث است، عدم توجه کلی به تصمیمات کلان در سطح شهر و عملی کردن نظرات علما و بزرگان است که عدم توجه به فضاسازی در مناسبات مختلف شایعترین مورد موجود بوده و آخرین مورد نیز طرح بحث شهر خدامحور از طرف نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز است که به جز اظهار نظری ساده در پاسخ خبرنگاران، عملا اتفاقی مرتبط با این موضوع در روند عملکرد شهرداری  به طور عام و در ایام نوروز به طور خاص نیفتاده است.

عدم شفافیت مالی آخرین و مهمترین نکته یادداشت امروز است که در بسیاری از موارد، از جمله اختلاف میزان دریافتی کارکنان شهرداری و چگونگی عملکرد و بازدهی سازمان‌های مختلف و دخل و خرج این سازمان‌های عریض و طویل یکی از ابهامات و سوالات همیشگی مردم و مخاطبان ما بوده و هست که همچنان بدون پاسخ مانده است و انتظار می‌رود این شورا در سه ماهه پایانی عمر خود پاسخگو و روشنگر این ابهام بزرگ باشد.

انتهای پیام/ ن
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول