اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ظرفیت تشخیص کرونا در سمنان به ۳ برابر افزایش یافت

با راه‌اندازی دومین آزمایشگاه تخصصی ویروس‌شناسی، ظرفیت تشخیصی استان سمنان در زمینه ویروس کرونا به سه برابر افزایش یافت.

ظرفیت تشخیص کرونا در سمنان به ۳ برابر افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، دومین آزمایشگاه تخصصی ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان پیش از ظهر امروز با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در مجتمع آموزشی، پژوهشی و بهداشتی تدین سمنان افتتاح شد.

حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در این آیین اظهار کرد: امروز به نمایندگی از عزیزانمان در جامعه سلامت، خدمت همکاران و کارکنان در این آزمایشگاه رسیدیم تا ضمن افتتاح این مجموعه، به مناسبت سال نو و تلاش‌های این عزیزان، عرض تبریک و خداقوت داشته باشیم.

او گفت: در اسفند سال ۱۳۹۸ و با شروع همه‌گیری ویروس کرونا، نبود آزمایشگاه تشخیص کرونا در استان یکی از چالش‌های ما در بحث مقابله با این بیماری بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: در ابتدای امر آزمایش‌های تست کرونا، برای تشخیص به تهران ارسال می‌شد که این مهم زمان‌بر بود.

خجسته‌پور افزود:‌ در همان دوران و با ابتکار و خلاقیت جهادی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان، آزمایشگاه اول تشخیص کرونا در استان در این دانشگاه افتتاح شد.

او گفت: با راه‌اندازی اولین آزمایشگاه، بسیاری از این مشکلات در حوزه تشخیص کرونا برطرف شد. از نظر پدافند غیرعامل، نیاز است تا همیشه امکانات و تجهیزات ما آماده و بروز باشند تا در صورت مواجه مجدد با از این نوع بیماری، بتوانیم در همان روزهای نخستین، این امر را مدیریت کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: خدا را شاکریم که امروز شاهد افتتاح دومین آزمایشگاه تخصصی ویروس‌شناسی، دومین آزمایشگاه ویروس کرونا هستیم که می‌تواند برای سایر ویروس‌ها نیز مورداستفاده و کاربرد قرار گیرد.

افتتاح دومین آزمایشگاه تخصصی ویروس‌شناسی

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان هم گفت: با شروع همه‌گیری ویروس کرونا، تلاش کردیم تا آمادگی خود را برای مقابله با این بیماری افزایش دهیم.

او گفت:  در این راستا، امروز دومین آزمایشگاه تخصصی ویروس‌شناسی این دانشگاه با قابلیت تشخیص ویروس کرونا و همچنین شناسایی سایر ویروس‌ها راه‌اندازی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان افزود: با راه‌اندازی این آزمایشگاه، ظرفیت تشخیصی ما در بحث ویروس کرونا به سه برابر افزایش می‌یابد.

دانایی بیان کرد: در حال حاضر، با راه‌اندازی این مجموعه، آمادگی تشخیص روزانه یک هزار آزمایش کرونا در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان، فراهم می‌شود.

او گفت:  این آزمایشگاه در زیربنای ۸۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شده است و  تلاش کردیم تا این مجموعه با بهترین امکانات و تجهیزات استاندارد آماده بهره‌برداری شود.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول