اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

ورود سامانه جوی تازه و آغاز بارش ها از غرب/ باران و گرد و خاک در نقاط مختلف کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از چهارشنبه تا پنجشنبه هفته جاری در برخی مناطق جنوب غرب، جنوب، غرب، مرکز، شرق و شمال شرق وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

ورود سامانه جوی تازه و آغاز بارش ها از غرب/ باران و گرد و خاک در نقاط مختلف کشور

صادق ضیائیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، در شمال غرب، غرب و مناطقی از جنوب غرب بارش داریم که بارش ها به صورت باران خواهد بود همچنین گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود و در ارتفاعات بارش به صورت برف است.

وی افزود: امروز در جنوب آذربایجان غربی و غرب کردستان بارش ها شدت بیشتری دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز چهارشنبه چهارم فروردین فعالیت سامانه بارشی در نوار غربی کشور بیشتر می شود و به تدریج گستره آن دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران را در بر می گیرد، بعد از ظهر چهارشنبه در شمال شرق کشور ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد داریم.

ضیائیان اظهار داشت: روز چهارشنبه با شمالی شدن جریانات روی خزر در استان‌های گیلان و مازندران نیز بارش باران خواهیم داشت.

وی افزود: شدت بارش‌ها روز چهارشنبه در جنوب آذربایجان غربی، اردبیل، آذربایجان شرقی و غرب کردستان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنج شنبه پنجم فروردین فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب و غرب سواحل خزر کاهش می‌یابد و در نیمه شرقی سواحل خزر، دامنه جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان، غرب و جنوب غرب کشور بارش پیش‌بینی می‌شود، همچنین در مناطقی از مرکز، شرق و شمال شرق بارش پراکنده و وزش باد خواهیم داشت.

ضیائیان اضافه کرد: روز جمعه ۶ فروردین در شرق سواحل خزر، ارتفاعات البرز شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده و وزش باد داریم و سامانه از شمال شرق کشور خارج می‌شود، همچنین از جمعه تا دوشنبه هفته آینده با گذر امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور، در شمال غرب و سواحل خزر بارش باران و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: یکشنبه هفته آینده هشتم فروردین کاهش ۸ تا ۱۰ درجه ای دما در شمال غرب و سواحل خزر پیش‌بینی می‌شود و از دوشنبه هفته آینده کاهش ۱۰ تا ۱۲ درجه‌ای دما در شمال شرق و کاهش ۵ تا ۸ درجه ای دما در دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: امروز و فردا در استان های ساحلی خزر وزش باد شدید جنوبی و افزایش دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه خواهیم داشت این افزایش دما در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق کشور نیز پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان اظهار کرد: با توجه به افزایش قابل ملاحظه دما و امکان ذوب برف، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سقوط بهمن در امتداد رشته کوه البرز وجود دارد.

وی افزود: از چهارشنبه تا پنجشنبه در برخی مناطق جنوب غرب، جنوب، غرب ،مرکز، شرق و شمال شرق، وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود در این مدت بخش‌های غربی و مرکزی خلیج فارس مواج است، همچنین روزهای جمعه تا یکشنبه هفته آینده دریای خزر مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری تا ابری گاهی وزش باد شدید با رگبار باران و احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۵ و ۱۶ درجه خواهد بود.

ضیائیان افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۳۴ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۲ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول