اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اتحادیه عرب: آماده مداخله برای حل بحران تشکیل دولت لبنان هستیم

اتحادیه عرب از آمادگی برای حل بحران لبنان و پایان دادن به بن‌بست تشکیل دولت این کشور خبر داد.

اتحادیه عرب: آماده مداخله برای حل بحران تشکیل دولت لبنان هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسام زکی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب امروز سه‌شنبه از تمامی طرف‌های سیاسی در لبنان خواست تا منافع ملی را در اولویت قرار داده و هر چه سریع‌تر برای پایان دادن به بن‌بست سیاسی در کشور اقدام کنند.

او افزود که «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب از وضعیت سیاسی و کشمکش‌های موجود در لبنان و از اینکه این کشور به سمت بحران شدیدتر پیش برود، بسیار نگران است.

طبق گزارش وبگاه «الیوم السابع» تصریح کرد که اتحادیه عرب آماده است تا به پایان دادن به این وضعیت بحرانی و دستیابی به معادله‌ و توافق بین «سعد الحریری» نخست‌وزیر مأمور تشکیل دولت لبنان و «میشل عون» رئیس‌جمهور این کشور کمک کند.

وی تشکیل فوری دولت لبنان بر اساس طرح ابتکاری فرانسه را که شورای اتحادیه عرب نیز در نشست ۳ مارس آن را تأیید کرد، ضروری خواند.

روز دوشنبه (دیروز) هجدهمین دیدار نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه لبنان با رئیس جمهور این کشور درباره نحوه تشکیل کابینه جدید، بدون نتیجه به پایان رسید.

رسانه‌های لبنان به نقل از «سعد الحریری» نوشتند که او پس از دیدار با «میشل عون» در کاخ ریاست جمهوری (بعبدا) به رسانه‌‌ها گفت:‌ «رئیس جمهور عون برگه‌ای را به من داده که دربرگیرنده یک ‌سوم تعیین کننده برای تیم سیاسی‌اش است.» (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول