اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

کمبود مرغ و تخم مرغ در خراسان‌جنوبی را برطرف خواهیم کرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: برای تامین مرغ و تخم مرغ در شهرستان‌های استان هیچ مشکلی وجود ندارد و اگر شهرستانی با کمبود مواجه است بلافاصله این کمبود را برطرف خواهیم کرد.

کمبود مرغ و تخم مرغ در خراسان‌جنوبی را برطرف خواهیم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا قوسی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در خراسان‌جنوبی به عنوان قطب تولید صنعت مرغ گوشت تولید استان مازاد بوده و بیش از ۷۰ درصد تولیدات به استان‌های همجوار و خارج از کشور صادر می‌شود.

وی افزود: تخم مرغ تولیدی خراسان‌جنوبی نیز نیز یک سوم تولید در داخل استان مصرف و مابقی به خارج استان ارسال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به توان تولید نهاده‌های مورد نیاز در صنعت طیور گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه محدودیت‌هایی در این موضوع وجود دارد که با تلاش مسئولان استانی شرایط را برای تامین مواد مصرفی مرغداران و دامداران تامین می‌کنیم.

قوسی عنوان داشت: برای تامین مرغ و تخم مرغ در شهرستان‌های استان هیچ مشکلی وجود ندارد و اگر شهرستانی با کمبود مواجه است بلافاصله این کمبود را برطرف خواهیم کرد.

وی با اشاره به تامین نهاده‌های مورد نیاز مرغ گوشتی و تخمگذار و صنعت دام و طیور استان افزود: بعد از راه‌اندازی سامانه بازارگاه واحد‌های صنعتی مرغ گوشتی و تخمگذار به شرایط بهینه‌ای در امر تولید نهاده رسیدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به شیوع آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در استان اشاره کرد و گفت: این بیماری تولید استان را به طور مقطعی تحت تاثیر قرار داد و امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب و انجام حمایت‌های لازم مرغداری‌های آسیب دیده هر چه سریع‌تر به چرخه تولید بازگردند.

انتهای پیام/3403/ج
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول