اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

رشد ۷۵۰ درصدی مردم‌نهادهای جوانان در خراسان جنوبی

معاون فرهنگی و امورجوانان اداره کل ورزش و حوانان خراسان‌جنوبی از رشد ۷۵۰ درصدی دریافت شناسه ملی سمن‌های استان خبر داد و گفت: در سال ۹۹ تعداد ۱۸ تشکل مردم‌نهاد مجوز فعالیت دریافت کردند.

رشد ۷۵۰ درصدی مردم‌نهادهای جوانان در خراسان جنوبی

مهدی قناد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های پنج‌گانه‌ای که در بخش اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان بر اساس قانون تکلیف شده بحث توسعه مشارکت‌های نهادمند اجتماعی جوانان است.

وی با اشاره به رشد کمی و کیفی سازمان‌های مردم نهاد اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: در سال ۹۹ تعداد تشکل‌‌های مردم‌نهاد استان از رشد ۷۵۰ درصدی نسبت به سال ۹۸ برخوردار است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی تصریح کرد: تعداد ۱۷ تشکل مردم‌نهاد در سال ۹۹ شناسه ملی دریافت کردند و این در حالی است که در سال ۹۸ تعداد ۲ تشکل شناسه ملی دریافت کردند.

قناد یادآور شد: از این تعداد ۱۳ تشکل مردم‌نهاد پروانه فعالیت تخصصی را با امضای استاندار به عنوان رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان استان دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در همه شهرستان‌های خراسان‌جنوبی سازمان‌های مردم‌نهاد فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: در بحث تعاونی‌های جوانان هم با توجه به اینکه کار نو و جدیدی بود ما توانستیم آن را در سال جاری تاسیس کنیم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی گفت: در سال ۹۹ تعداد ۱۱ خانه‌های جوانان استان تجهیز و راه‌اندازی شدند که یکی از اقدامات خوب این اداره کل بود.

قناد با تاکید بر عدم حمایت از سازمان مردم‌نهادی بدون شناسه ملی و مجوز فعالیت، افزود: انتظار اداره کل ورزش و جوانان از مجمع سمن‌های جوانان در سال ۱۴۰۰ این است که ترتیبی اتخاذ شود تا با یک سری طرح و برنامه‌هایی مشارکتی حضور حداکثری مردم به ویژه جوانان را در فعالیت‌های اجتماعی فراهم نمایند.

 

وی با اشاره به مصادف شدن هفته جوان از پنجم تا دوازدهم فروردین ماه جاری ادامه داد: هفته جوان یکی از مهم‌ترین رویدادهایی است که وزارت ورزش و جوانان به آن نگاه ویژه ای دارد لذا به همین‌منظور طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی در شهرستان‌های خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی با تاکید بر نقش و جایگاه جوانان و به ویژه سمن‌ها خاطرنشان کرد: خانه‌های جوانان باید محل نشست‌ها، کرسی آزاد اندیشی و مرکزی برای پاسخگویی مدیران به جوانان باشد.
 
قناد  با اشاره به رشد ۲۵ درصدی تاسیس و ایجاد سازمان‌های مردم‌نهاد خراسان‌جنوبی در سال ۹۹ عنوان کرد: براساس برنامه پنج ساله باید ۸ تشکل را ایجاد می‌کردیم که با برنامه‌ریزی‌ و پیگیری‌های مداوم تعداد ۱۸ تشکل راه‌اندازی شد.

انتهای‌پیام/69014/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول