اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ضرورت وجود ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: وقتی نمی‌توانیم اندازه بگیریم نمی‌توانیم بگوییم چه میزان آلودگی داریم ولی اینکه آلودگی وجود دارد موضوعی نیست که بتوان آن را رد کرد.

ضرورت وجود ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در مازندران

سیدمحمدرضا رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، با بیان اینکه امروزه اهمیت پیش‌بینی هواشناسی بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: در استان مازندران با توجه به قطب کشاورزی نیاز به ارائه دقیق و به هنگام پیش‌بینی‌های جوی و اقلیمی است؛ به این دلیل که آگاهی و شناخت شرایط آب و هوا و تغییرات آن، پیش نیاز اساسی تصمیم‌گیری‌ها در تمام زمینه‌های توسعه پایدار استان است.

وی گفت: با توجه به شرایط استان مازندران آگاهی از شرایط آب و هوایی امکان  برنامه‌ریزی را فراهم کرده که در واقع به کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری کمک خواهد کرد.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به وجود ۷۶ ایستگاه هواشناسی در شهرستان‌های مازندران، اضافه کرد:  ۱۸ ایستگاه هواشناسی، ۵۸ ایستگاه فرعی یا باران‌سنجی شامل سه ایستگاه فرودگاهی داریم و یک ایستگاه رادار در بندرامیراباد در استان فعال بوده و نیاز به وجود یک ایستگاه رادار در غرب استان احساس می‌شود.

این مسؤول بیان کرد: در بحث دریا نیز باتوجه به وجود دریای مازندران و انجام فعالیت‌های صید و صیادی و دریانوردی ضرورت وجود سه بویه دیگر در استان احساس می‌شود.

رضوی با بیان اینکه تعداد ایستگاه‌های هواشناسی در ارتفاعات مازندران کامل است و در این زمینه مشکلی نداریم، افزود: موضوع دیگر نیاز استان به وجود دست‌کم ۳۰ باران‌سنجی اتوماتیک است که به‌توان به‌صورت آنلاین در بحث پیش‌بینی‌ها از آن بهره گرفت.

وی با اعلام اینکه وجود ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در مازندران ضروری است، اضافه کرد: وقتی نمی‌توانیم اندازه بگیریم نمی‌توانیم بگوییم چه میزان آلودگی داریم ولی اینکه آلودگی وجود دارد موضوعی نیست که بتوان آن را رد کرد.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به شیب نزولی بارندگی در مازندران، خاطر نشان کرد: در مقابل شیب نزولی بارندگی، بالا رفتن تبخیر و افزایش دما نیز از موضوعاتی بوده که نگران‌کننده است.

این مسؤول با تاکید بر اینکه مازندران دارای اقلیم شکننده‌ای است،گفت: افزایش شدت بارش‌ها و کاهش مدت زمان بارش‌ها تغییراتی بوده که در سال‌های اخیر شاهدش بودیم و هستیم.

رضوی یادآور شد: موضوع دیگر کاهش روزهای یخبندان بوده به‌طوری‌که بعد از روزهای برفی شاهد هوای گرم و افزایش دما هستیم و این موضوع نگرانی‌های بسیاری به دنبال داشته است.

وی در پایان با هشدار نسبت به هجوم بی‌رویه جمعیت به استان مازندران، گفت: اقلیم مازندران قابلیت پذیرایی این میزان حجم از مسافران را ندارد و همین موضوع اثرات ناگواری به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول