اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  محور مقاومت

عضو انصارالله: طرح ریاض برای قیمومیت بر یمن است

عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن گفت که ریاض با طرح صلح ادعایی خود، در پی گمراه کردن افکار عمومی است.

عضو انصارالله: طرح ریاض برای قیمومیت بر یمن است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن تأکید کرد که باید جنگ در این کشور متوقف شود.

البخیتی به شبکه خبری المیادین گفت که «طرح عربستان، برای دور زدن صلح است و قیمومیت را بر یمن تحمیل خواهد کرد».

وی تصریح کرد، زمانی که یکی از طرفها مدعی است که خارج از دایره درگیری قرار دارد، نمی‌توان درگیری را متوقف کرد.

این مسئول یمنی با بیان اینکه ریاض با طرح ادعایی خود، در پی گمراه کردن افکار عمومی است، خاطرنشان کرد: «تماسها با عربستان به صورت مستقیم است، ولی با آمریکاییها با میانجیگری عمان».

 البخیتی با بیان اینکه ریاض مدعی است جنگ را در همه جبهه‌ها متوقف کرده است، تأکید کرد: «عربستان شرط گذاشته است که ما قیمومیت بر یمن را بپذیریم. این، طرح صلح نیست».

وی با تأکید بر اینکه، با توجه به شروط ریاض، این طرح ادعایی صلح، مردود است، گفت: «به خاطر افزایش تنش نیروهای متجاوز، جنگ نیز ادامه خواهد داشت».

«فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی شامگاه دوشنبه هفته جاری گفت که بر اساس ابتکار عمل ادعایی ریاض، فرودگاه صنعاء بازگشایی محدود خواهد شد و فشار از بندر الحُدیده کاسته خواهد شد.

بن فرحان مدعی شد، عربستان سعودی در این ابتکار عمل به دنبال آتش‌بس در یمن است، مشروط بر این که دولت نجات ملی این کشور که انصارلله نیز بخشی از این دولت است، با آن موافقت کند.

جنگ عربستان سعودی علیه یمن در حالی وارد هفتمین سال می‌شود که ریاض به اذعان سازمان ملل متحد، در برابر بیش از پنج دور مذاکرات طرف‌های یمنی در کویت و عمان و اردن سنگ‌اندازی کرده است.

فرودگاه صنعاء طی شش سال گذشته بمباران شد و در محاصره شدید ائتلاف قرار گرفت. ائتلاف سعودی هرگونه ورود و خروج به این فرودگاه بدون اجازه ائتلاف سعودی را ممنوع کرده است.  این اقدام در حالی انجام می‌شود که ائتلاف در توافق استکهلم (۲۰۱۸) متعهد شده محاصره فرودگاه را برای پروازهای انسان‌دوستانه کاهش دهد. این وعده ائتلاف سعودی تا کنون محقق نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول