اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مکزیک: سیاست‌های مهاجرتی بایدن به «بحران مرزی» منجر شده است

پس از انتشار گزارش‌هایی از وضعیت نامساعد پناهجویان به ویژه کودکان پناهجوی بدون همراه در مرز آمریکا، رئیس‌جمهور مکزیک، سیاست‌های مهاجرتی بایدن را عامل «بحران مرزی» توصیف کرد.

مکزیک: سیاست‌های مهاجرتی بایدن به «بحران مرزی» منجر شده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی خلف وعده «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا برای تسهیل شرایط برای پذیرش پناهجویان، «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس‌جمهور مکزیک روز گذشته (سه‌شنبه) بحران فعلی پناهجویان در مرزهای آمریکا را نتیجه سیاست‌های مهاجرتی بایدن توصیف کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، رئیس‌جمهور مکزیک با انتقاد از سیاست‌های مهاجرتی بایدن گفت: «این انتظارات به وجود آمد که با روی کار آمدن دولت رئیس‌جمهور (جو) باید، رفتار بهتری با پناهجویان صورت می‌گیرد و همین امر موجب شد که پناهجویانی از آمریکای مرکزی و همچنین کشور ما خواستار عبور از مرز شوند و فکر می‌کردند که انجام این کار ساده خواهد بود».

اظهارات رئیس‌جمهور مکزیک در شرایطی مطرح شده است که بسیاری از ناظران نسبت به آن چه که توسط برخی «بحران مرزی» توصیف شده، ابراز نگرانی کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، با افزایش چشمگیر تعداد پناهندگان از کشورهای لاتین پس از آنکه بایدن سیاست‌های سختگیرانه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در خصوص مهاجران را لغو کرد، به نظر می‌رسد که مراکز مرزی برای میزبانی از همه این پناهجویان مجهز نیست و همین امر شرایط بسیار سختی را برای کودکان پناهجوی بدون همراه فراهم آورده است.

همزمان با انتشار تصاویری از پناهگاههای مرزی آمریکا، دولت بایدن به دلیل عدم تمایل برای ارائه دسترسی رسانه‌ها به مراکز مهاجران به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

با این حال کاخ سفید، عدم صدور مجوز به رسانه‌ها برای دسترسی به تأسیسات مرزی را با شیوع بیماری همه‌گیر کرونا توجیه کرده است و مدعی شده‌اند که در تلاش هستند تا امکان دسترسی خبرنگاران را به این مراکز پناهجویان در مرز آمریکا فراهم آورد.

از طرف دیگر، «گرگ ابوت» فرماندار تگزاس برخورد دولت بایدن با وضعیت مرزی را یک «فاجعه کامل» خواند و همچنین گفت که افزایش شمار پناهجویان در مرز آمریکا می‌تواند موجب افزایش موارد ابتلا به کروناویروس در ایالت تگزاس شود.

با این حال، کاخ سفید، وضعیت مرزی را بحرانی نمی داند و «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید فقط به این جمله بسنده کرد که امکانات مرزی برای کودکان خردسال مناسب نیست.

روز گذشته (سه‌شنبه)، اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا (CBP) اعلام کرد که با سرعت تمام در حال رسیدگی به وضعیت کودکان پناهجوی بدون همراه در پناهگاههای مرزی هستند.

اوایل هفته جاری، بایدن به دنبال انتشار گزارش‌های رسانه‌ها از وضعیت اسفناک پناهجویان در مرز آمریکا گفت که به زودی از مرز جنوبی آمریکا بازدید خواهد کرد اما «کامالا هریس» معاون بایدن در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص احتمال بازدید از منطقه مرزی آمریکا، پس از آنکه به این سؤال خندید، ابروان خود را بالا انداخت که این حرکت وی موجی از انتقادات را به همراه داشت.

طبق این گزارش، دولت بایدن همچنین مجبور شد به دنبال افزایش انتقادات، روز گذشته تصاویری از دو مرکز مرزی در تگزاس که کودکان پناهجوی بدون همراه در آن جا جای داده شده‌اند، منتشر کند.

این اقدام دولت بایدن در شرایطی صورت گرفته است که اوایل هفته تصاویری از این مراکز مرزی منتشر شد و موجی از نگرانی‌ها از وقوع یک بحران مرزی به وجود آمد.

در حالی که اداره گمرک و گشت مرزی آمریکا همچنان اجازه بازدید را برای رسانه‌ها فراهم نیاورده است اما دو ویدئو و ۴۴ تصویری را از این مراکز مرزی منتشر کرد که در آن‌ها وضعیت موجود در مراکز مرزی شهرهای «دونا» و «ال پاسو» ایالت تگزاس را نشان می‌دهد.

تصاویر و ویدئوهای منتشر شده، کودکانی را نشان می‌دهد که در سالن‌هایی روی زمین خوابیده‌اند و فویل‌هایی را برای گرم نگه داشتن خود روی خود کشیده‌اند.

تصاویر رسمی از مراکز مرزی یک روز پس از آن منتشر شد که «هنری کوئلار» نماینده دموکرات ایالت تگزاس تصاویری از مرکز پناهجویان دونا را در اختیار وبگاه اکسیوس قرار داد و از «شرایط هولناک» پناهجویان به ویژه کودکان پناهجو در این مراکز مرزی انتقاد کرد.

طبق این گزارش، بایدن که به سرعت پس از روی کار آمدن، به لغو سیاست‌های سختگیرانه ترامپ در قبال مهاجران روی آورد، هم‌اکنون با زیرپاگذاشتن عمل به وعده‌های خود، شیوع بیماری همه‌گیر کرونا را بهانه کرده و می‌گوید که «اکنون زمان آن نیست» که پناهجویان به سمت ایالات متحده آمریکا روانه شوند اما با این حال، همچنان هزاران پناهجو پس از آن که بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا روی کار آمد، به امید یک زندگی بهتر به سمت مرزهای آمریکا هجوم بردند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول