اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

دادگاهی شدن فیس‌بوک در فرانسه به‌علت کم‌کاری در مقابله با اخبار دروغ

فیس‌بوک به علت کم کاری در زمینه مقابله با نفرت پراکنی و اخبار دروغ در فرانسه و بر اساس شکایت گروه گزارشگران بدون مرز در دادگاه حاضر خواهد شد.

دادگاهی شدن فیس‌بوک در فرانسه به‌علت کم‌کاری در مقابله با اخبار دروغ

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، گزارشگران بدون مرز در شکایت خود مدعی شده فیس‌بوک قوانین فرانسه را در زمینه رعایت حقوق کاربران اینترنت نقض کرده، زیرا وعده‌های آن در زمینه مبارزه با نفرت پراکنی و دروغ در این شبکه اجتماعی فریبنده بوده است.

در بخش دیگری از این شکایت تصریح شده، فیس‌بوک مدعی ایجاد فضایی ایمن و به دور از خطا است ولی در عمل اجازه انتشار اخبار و اطلاعات دروغ و نیز نفرت پراکنی را می‌دهد. در شکایت یادشده به نمونه‌هایی از دروغ پراکنی از طریق فیس‌بوک اشاره شده و قید شده که این شبکه اجتماعی به قطب انتشار اخبار دروغ و انواع تئوری‌های توطئه در مورد واکسیناسیون مبدل شده و ویدئوهای متنوعی در این زمینه در فیس‌بوک در دسترس است.

در ادامه به کم کاری‌های فیس‌بوک برای مقابله با نفرت پراکنی بعد از چند رویداد تروریستی در فرانسه اشاره شده و به این نکته هم اشاره شده که سازمان یونسکو فیس‌بوک را برای زنان روزنامه نگار دارای کمترین میزان امنیت دانسته است. فیس‌بوک در واکنش کلیه اتهامات وارد شده را رد کرده و از تلاش‌های خود برای مقابله با نفرت پراکنی و آزار کاربران خبر داده است.

انتهای پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول