اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

شهر «بریستول» انگلیس بار دیگر روی خط ناآرامی +تصاویر

خیابان‌های شهر «بریستول» انگلیس برای یک شب دیگر به صحنه درگیری میان معترضان به لایحه افزایش اختیارات پلیس و نیروهای امنیتی این کشور تبدیل شد و دست‌کم 14 نفر بازداشت شدند.

شهر «بریستول» انگلیس بار دیگر روی خط ناآرامی +تصاویر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صدها نفر از معترضان انگلیسی در اعتراض به لایحه جنجالی افزایش اختیارات سرکوبگرانه پلیس برای یک شب دیگر در خیابان‌های شهر «بریستول» تجمع کردند و با پلیس ضدشورش این کشور درگیر شدند.

روزنامه انگلیسی «دیلی میل» گزارش کرد، پلیس ضدشورش انگلیس در جریان یک شب دیگر از خشونت‌ها در شهر بریستول با حدود ۱۵۰ نفر از معترضان به لایحه جنجالی این کشور درگیر شدند و دست‌کم ۱۴ نفر را بازداشت کردند.

 

 

گزارش‌ها حاکی از آن است که معترضان مخالف لایحه جدیدی هستند که به پلیس اختیارات بیشتری برای مهار اعتراضات می‌دهد و هم‌اکنون پیش‌نویس این لایحه برای تصویب نهایی به پارلمان انگلیس ارائه شده است.

طبق این گزارش، حدود ۱۵۰ نفر عصر روز گذشته (سه شنبه) به وقت محلی، در اعتراض به تأثیر منفی این لایحه جنجالی بر مسافران و افراد بی‌خانمان، در دانشکده «گرین» در بریستول چادر زدند.

مأموران پلیس بریستول می‌گویند که معترضان درخواست‌ها برای پیروی از محدودیت‌های تعیین شده به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا را نادیده گرفته‌اند.

در حالی که اعتراضات به لایحه جنجالی انگلیس در ابتدا به صورت آرام برگزار شده است، با مداخله نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد و چندین خودروی پلیس به آتش کشیده شد.

اعتراضات علیه لایحه افزایش اختیارات پلیس انگلیس روز یکشنبه هفته جاری در شهر بریستول آغاز شد و در پی درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی، دست‌کم ۲۱ افسر پلیس این شهر زخمی شدند.

نیروهای پلیس بریستول، اعتراضات اخیر را یکی از خشونت‌بارترین اعتراضات طی سال‌های اخیر توصیف کردند که طی آن معترضان به ادارات پلیس شهر حمله کردند و شیشه‌های آن را در هم شکستند و خودروهای پلیس را به آتش کشیدند.

در پی تشدید شیوع کرونا در انگلیس، تجمع‌های بزرگ در حال حاضر در این کشور ممنوع اعلام شده است و هرگونه تخلف از قوانین مشمول جریمه‌های سنگین می‌شود.

طبق جدیدترین آمار پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلد اُ میترز»، تاکنون دست‌کم چهار میلیون و ۳۰۷ هزار و ۳۰۴ نفر از مردم انگلیس به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و از آن میان ۱۶۰ هزار و ۴۷۷ نفر دیگر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول