اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

حواشی دنباله‌دار مجموعه‌ای غیرمجاز در شهریار/ قصری فاقد مجوز به دنبال پرورش طاووس بود

پس از تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز مجموعه قصرطاووس در حریم شهر فردوسیه شهریار و انتشار تصاویری از تلف شدن تعدادی از این پرندگان در جریان این تخریب، اداره محیط زیست شهریار اعلام کرد که این مجموعه فاقد مجوز قانونی پرورش طاووس بوده است.

حواشی دنباله‌دار مجموعه‌ای غیرمجاز در شهریار/ قصری فاقد مجوز به دنبال پرورش طاووس بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهریار، هفته گذشته گزارشی مبنی بر تلف شدن تعدادی طاووس در جریان تخریب یک ساخت و ساز غیرمجاز در حریم شهر فردوسیه شهریار خبرساز شد.

بنابر این گزارش در جریان قلع و قمع بناهای موجود در این مجموعه، تعدادی از طاووس‌های موجود نیز پس از تخریب بنا تلف شده بودند.

اما این مجموعه معروف، ملقب به قصر طاووس به مساحت ۳ هکتار در حریم فردوسیه شهریار و در نزدیکی روستای یوسف‌آباد صیرفی قرار داشت که خبرگزاری فارس در اسفندماه گزارشی مبنی بر ساخت و ساز غیرمجاز گسترده در این محل منتشر کرده بود.

در گزارش مربوطه اسدی شهردار فردوسیه به تخلف ساخت و ساز این مجموعه اذعان داشت و پس از انتشار این گزارش و با دستور دادستانی مجموعه قصرطاووس در ۲۴ اسفندماه تخریب و دو روز پس از آن گزارش تلفات طاووس‌ها منتشر شد.

مجتبی مرادی مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان شهریار در این خصوص اظهار کرد: با توجه به اخطارهای متعدد به مالک مجموعه از طرف جهاد کشاورزی شهریار، وی کماکان به ساخت و ساز غیرمجاز مبادرت می‌ورزید.

وی افزود: جهاد کشاورزی با دستور مقام قضایی و در معیت نیروی انتظامی نسبت به قلع و قمع بناهای غیرمجاز اقدام کرد.

شیدا آکار رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهریار اظهار کرد: مجموعه مربوطه فاقد مجوز قانونی پرورش طاووس از اداره کل محیط زیست استان تهران بوده است و گزارشی از تعداد طاووس‌های تلف شده از سوی مالک واصل نشده است.

وی با اشاره به لزوم هماهنگی بیشتر مراجع مربوطه با محیط زیست تصریح کرد: به هر حال این موضوع مربوط به فرآیند تخریب ساخت و ساز غیرمجاز بوده و این موضوع در دست بررسی بیشتر است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول