اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نتیجه اولیه انتخابات رژیم صهیونیستی؛ نتانیاهو باز هم نیازمند ائتلاف است

با شمارش 89 درصد از آراء انتخابات سراسری فلسطین اشغالی، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای هفتمین بار در سه دهه کاری خود، نتوانست به تنهایی تشکیل کابینه دهد.

نتیجه اولیه انتخابات رژیم صهیونیستی؛ نتانیاهو باز هم نیازمند ائتلاف است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» گزارش کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای هفتمین بار در سه دهه فعالیت سیاسی خود، قادر نخواهد بود به تنهایی تشکیل کابینه دهد زیرا نتایج اولیه شمارش ۸۹ درصد از آراء انتخابات سراسری فلسطین اشغالی نشان می‌دهد که ائتلاف راست‌گرایان شامل احزاب لیکود، شاس، اتحاد یهودیت توراتی و صهیونیسم دینی به رهبری نتانیاهو در کنار حزب «یامینا» به رهبری «نفتالی بنت» در مجموع ۵۹ کرسی کسب کرد.

نتایج رأی‌پرسی پس از انتخابات روز سه‌شنبه فلسطین اشغالی نمایانگر یک بن‌بست سیاسی دیگر برای چهارمین بار در کمتر از دو سال گذشته بود و رژیم صهیونیستی را با احتمال تداوم بن‌بست سیاسی و پنجمین انتخابات متوالی در کمتر از دو سال مواجه کرده است.

نتایج شمارش آراء شامل آراء خاص همچون بیماران مبتلا به کرونا، نظامیان اسرائیلی و صهیونیست‌های خارج نشین نمی‌شود.

طبق جدیدترین نتایج، حزب لیکود ۳۰ کرسی کنست را به دست آورده است و حزب «یش عتید» ۱۸ کرسی، حزب «شاس» ۹ کرسی، حزب «آبی و سفید» ۸ کرسی حزب «اتحاد یهودیت توراتی»، حزب «کارگر» و «یامینا» هر کدام هفت کرسی و حزب «اسرائیل خانه ما»، حزب «صهیونیسم دینی» و حزب «امید جدید» هر کدام ۶ کرسی، و حزب «میرتس» پنج کرسی را به دست آورده است.

جروزالم‌پست گزارش کرد، در حالیکه نشانه‌های اولیه حاکی از آن بود که «فهرست عرب متحد» از آستانه انتخاباتی 3.2 درصد عبور نکرده است اما نتایج فعلی نشان می‌دهد که ای نحزب پنج کرسی به دست آورده است و حزب «فهرست مشترک» ۶ کرسی به دست آورده است.

طبق این گزارش، «منصور عباس» رهبر حزب فهرست عرب متحد از همان ابتدا اصرار داشت که حزب وی در کنست باشد و گفته بود: «امیدواریم که حتی پنج کرسی را به دست آوریم اما حداقل چهار کرسی خواهیم داشت».

پیش از این نیز نتانیاهو بعد از انتشار نتایج غیررسمی انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی مدعی پیروزی در انتخابات شده بود و در صفحه توییتری خود نوشته بود: «شهروندان اسرائیل، از شما متشکرم! شما به [احزاب] راست‌گرا و لیکود به رهبری من، پیروزی بزرگی اعطا کردید. لیکود با حاشیه زیادی بزرگترین حزب [کنست] است».

صهیونیست‌ها روز گذشته برای چهارمین بار در کمتر از دو سال برای شرکت در انتخابات سراسری فلسطین اشغالی به پای صندوق‌های رأی رفتند. بن‌بست سیاسی در فلسطین اشغالی در دسامبر ۲۰۱۸ و پس از آن آغاز شد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اولین انتخابات را کلید زد.

در انتخابات روز سه‌شنبه، احزابی چون لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو»، امید جدید به ریاست «گیدئون سعر»، آبی‌وسفید به ریاست «بنی گانتز»، یامینا به ریاست «نفتالی بنت»، اسرائیل بیتُنا به ریاست «آویگدور لیبرمن»، یش عتید به ریاست «یائیر لاپید» و لیست مشترک اعراب به ریاست «أیمن عوده» به رقابت پرداختند.

طبق گزارش جروزالم‌پست، میزان مشارکت در انتخابات سراسری فلسطین اشغالی ۶۷.۲ درصد اعلام شده است که در مقایسه با انتخابات ماه مارس کاهش ۴.۳ درصدی داشته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول