اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مجموعه حرم تا ۲۰ سال آینده نیازی به ساخت صحن و رواق جدید ندارد/ ضرورت تمرکز فعالیت آستان قدس در زمینه های فرهنگی

تولیت آستان قدس رضوی گفت: تا ۲۰ سال آینده نیازی نداریم صحن و رواق جدید بسازیم و فقط تعدادی پروژه نیمه تمام است، پس باید بر روی زمینه‌های فرهنگی کار کنیم.

مجموعه حرم تا ۲۰ سال آینده نیازی به ساخت صحن و رواق جدید ندارد/ ضرورت تمرکز فعالیت آستان قدس در زمینه های فرهنگی

به گزارش خبرنگار فارس از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی پیش از ظهر امروز در نشست صمیمانه با جمعی از جوانان و نوجوانان نخبه و فعالین فرهنگی و تربیتی مرتبط با مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی که در اردوگاه امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: شعار و اولویت کاری ما از ابتدا در آستان قدس رضوی کار فرهنگی بوده است.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: اگر اکثریت جامعه از معارف اسلام و اهل بیت تبعیت نمی‌کنند، به این دلیل است که کلام امام منتقل نشده است و ما باید در حد توانمان معارف اهل بیت را تبلیغ کنیم.

وی ضمن دعوت از نخبگان برای ارائه طرح به آستان قدس رضوی گفت: خودتان را صاحب کار بدانید، کمک کنید و طرح و پیشنهاد بدهید، مجموعه مدیریت از نقطه نظرات شما استفاده می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: آستان قدس رضوی متعلق به همه مردم است، برای یک سری نظامات برخی افراد عناوینی دارند تا آن اداره حفظ شود، صاحب اصلی اینجا ابتدا حضرت رضا(ع) و بعد همه مردم ذی سهم هستند.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: کار بشری همراه با ضعف و نقص است، ‌با همفکری، مشورت و همراهی یکدیگر می‌توانیم ضعف کار را به حداقل برسانیم، کمک کنید تا با حداقل ضعف و حداکثر قوت این کار را انجام دهیم.

وی عنوان کرد: لازم نیست حتما سازمان‌ها پای کار بیایند، مردم با ابزار اولیه مانند موبایل که در خدمت همه است، می‌توانند کار کنند و لازم است به داد نسل جوان برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین مروی ادامه داد: در آستان قدس رضوی ابتدا باید حرم مطهر را اداره و امکانات و رفاهیات برای زائران را فراهم کنیم، سپس باید از این مرحله عبور کنیم و کار فرهنگی انجام دهیم.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: مردم فکر می‌کنند نزدیک شدن به حضرت با همین غذای متبرک و بوسیدن ضریح صورت می‌گیرد، آن‌ها در حد معرفت خودشان تأمل می‌کنند اما ما باید فرهنگ‌سازی کنیم و مبانی معرفتی را به افراد بدهیم، ما مقصر هستیم که این مبانی منتقل نشده است.

وی ضمن بیان سخن رهبر انقلاب مبنی بر جذب زائران رضوی به مبانی معرفتی رضوی عنوان کرد: هر ساله تقریبا ۳۰ میلیون زائر به مشهد می‌آیند، اگر بتوانیم سالی پنج میلیون نفر را جذب کنیم بعد از چند سال از لحاظ بینش معرفتی همه ملت پیشرفت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی خاطرنشان کرد: هنوز در مشهد از لحاظ اخلاق و سبک زندگی رضوی خیلی با مبانی معرفتی فاصله داریم، ناهنجار بودن زائران، معلول کم‌تحرکی فرهنگی، بی‌عدالتی در جامعه و خیلی مسائل است که باید این علت‌ها را با کار فرهنگی درست کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: تاکید رهبر معظم انقلاب که برای ما تکلیف شرعی می‌آورد همراه با انگیزه شخصی خودمان باعث می‌شود بر انجام کارهای فرهنگی مصرتر شویم، اما امکاناتمان هم ضعیف است، شاید در بیرون معتقد باشند آستان قدس متمول است اما واقعیت قضیه این نیست، ما اموال داریم اما بودجه نداریم.

وی تشریح کرد: در سال ۱۴۰۰ بودجه‌ای که به آستان قدس تعلق می‌گیرد حدود سه هزار میلیارد تومان است، یک هزار میلیارد که حقوق کارکنان است، با دو هزار میلیارد کار زیادی نمی‌توان انجام داد، زیرا حرم بسیار هزینه می‌طلبد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: ما در حرم مطهر از نظر سخت‌افزار و زیرساخت مشکلی نداریم و انصافا آیت الله طبسی در این زمینه خیلی زحمت کشیدند.

تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: تا ۲۰ سال آینده نیازی نداریم صحن و رواق جدید بسازیم و فقط تعدادی پروژه نیمه تمام است، پس باید بر روی زمینه‌های فرهنگی کار کنیم، یکی از زمینه‌های مهم کار برای جوانان است، مثلا سامانه «بینهایت» یکی از کارهای خوب است.

وی اظهار کرد: به دنبال این هستیم که زائران به مرتبه زیارت متعالی برسند و در حد توانمان این مسائل جزو اولویت‌های ما بعد از رفاه زائران است، که در این زمینه کلام رهبر انقلاب را در مورد اینکه تعدادی از زائران را تحت تأثیر فرهنگ رضوی قرار دهیم، اطاعت کرده‌ایم.

گفتنی است؛ مدعوین این نشست همگی با محتوای دوره‌های آموزشی «بی‌نهایت» که توسط مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی از ۳ سال گذشته تهیه و تدوین شده است، در دوره‌های مختلف آشنا شده‌اند و حسب دغدغه و لزوم گسترش این محتوا امروز با تولیت آستان قدس رضوی دیدار کردند و در فضایی صمیمی دغدغه‌ها و مطالبات خود از جمله فراگیر شدن این دوره و اهمیت سرمایه‌گذاری برای افزایش معرفت جوانان و نوجوانان را عنوان کردند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول