اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کاهش 99 درصدی اقامت مسافر در چهارمحال و بختیاری

معاون میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته میزان اقامت مسافران و گردشگران در این استان 99.07 درصد نسبت به سال 98 کاهش داشته است.

کاهش 99 درصدی اقامت مسافر در چهارمحال و بختیاری

فرجام سمیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: در سال گذشته میزان اقامت مسافران و گردشگران در چهارمحال و بختیاری 99.07 درصد نسبت به سال 1398 کاهش داشته است.

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال 1398 میزان اقامت مسافران و گردشگران در این استان 334 هزارو 793 نفر بود که این میزان در سال گذشته به سه هزار و 141 نفر برابر 0.93 درصد کاهش پیدا کرد.

وی افزود: این میزان اقامت هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، هتل‌سراهای سنتی، مهمان‌پذیرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و مجتمع‌های گردشگری بوده است.

سمیعی اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا، ممنوعیت در ارائه خدمات به مسافران و همچنین تعطیلی مراکز تفریحی، توریستی و گردشگری از مهم‌ترین عوامل کاهش اقامت گردشگران در چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.

وی توضیح داد: از مجموع سه هزار و 141 مسافر و گردشگر ورودی به چهارمحال و بختیاری در سال گذشته یک‌هزار و 875 نفر برابر 59.69 درصد در هتل، 60 نفر برابر 1.91 درصد در هتل‌آپارتمان، 150 نفر برابر 4.78 درصد در هتل‌سرای سنتی، 109 نفر برابر 3.47 درصد در مهمان‌پذیر، 753 نفر برابر 23.97 درصد در اقامتگاه‌های بوم‌گردی و 44 نفر برابر 1.40 درصد در مجتمع‌های گردشگری اقامت داشته‌اند.

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: سال گذشته دو هزار و 893 بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، رستوران‌ها و مراکز پذیرایی و بین‌راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز اقامتی موقت مانند کمپ‌ها، مهمان‌سراها و خانه‌های مسافر چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول